  • 131. Data: 2012-01-31 11:08:00
    Temat: Re: Padł mi akumulator ...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości
    >Nie chodzi mi o to, żeby ładować potwory o pojemności 2-3 razy
    >większej niż fabryczna. Tylko o to, że obecnie ważniejszym kryterium
    >są wymiary "gniazda", typ i układ klem. Pojemność zostaje na końcu, a
    >różnica rzadko przekracza kilkanaście Ah. Chce ktoś kupić mniejszy,
    >żeby zaoszczędzić - proszę bardzo, tylko za mały (w senie wymiarów)
    >akumulator może nie siedzieć stabilnie i się szybciej zużyje.

    W za malym naprawde ciezka zima moze zabraknac pradu rozruchowego,
    choc on z pojemnoscia luzno skorelowany.

    No ale dochodzi jeszcze kwesta ceny - od paru lat jak sie patrze po
    polkach to wychodze raczej z mniejszym niz z wiekszym.
    Mimo ze znam zalety ... jesli nie widac roznicy, to po co przeplacac
    :-)

    J.

  • 132. Data: 2012-01-31 11:15:25
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-31 11:04, J.F wrote:
    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w

    > Po pierwsze - 95Ah do tico nie wejdzie, nawet do wielu wiekszych aut nie
    > wejdzie, wiec wsadzisz 3x wiekszego ale raczej 1.5x wiekszy.

    A kto powiedział, że to ma byc _jeden_ 95Ah ? :-) Mogą być 3 x 30Ah :-)
    Nie musi też być pod maską :-)

    > A po drugie - jak jakims cudem zmiescisz ... to ile ten 95Ah wazy ?

    Dokładnie tak jak pisałem. Waga jest mniej więcej proporcjonalna do
    pojemności.

    > Strasznie od tego osiagi tikacza spadna, normalnie tragedia, jezdzic sie
    > nie da :-)

    Ale w razie czego, możesz użyc rozrusznika jako dopalacza ;-)))

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 133. Data: 2012-01-31 11:21:16
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-31 10:31, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > A co wytrącanie parafiny ma wspólnego ze stanem technicznym auta? -
    > trfisz na dziadowską stację i masz problemy.

    Tankując na "dziadowskiej stacji" sam prosisz się o problemy. Ponadto,
    jak wiesz, że jest/będzie zimno to nalezy myśleć _przed_ -> depresatory,
    nafta, benzyna...

    > Nie każdy diesel ma fabrycznie podgrzewany filtr paliwa.

    Jak nie ma podgrzewania filtra, to długie kręcenie nic nie pomoże.
    Trzeba szukać innego rozwiązania - głównie czekać na odwiż ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 134. Data: 2012-01-31 11:29:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-31 09:03, Grejon pisze:

    > A jak nie podłożysz to będzie latał i masy czynne spłyną na dno :P

    Dobra, dobra, nie zakładałem dachowania ;)

    A tak poważnie - jeździłem dość długo z luźnymi akumulatorami :)
    W sumie w 3 samochodach z różnych przyczyn - może te masy spłynęły
    na dno, niemniej akumulatory dobrze działały. Znaczy nie polecam
    jazdy z luźnymi, czy to z przyczyn bezpieczeństwa czy poszukiwania
    dziwnych "strzałów" z zawieszenia ;)

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 135. Data: 2012-01-31 11:37:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-31 11:21, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Tankując na "dziadowskiej stacji" sam prosisz się o problemy.

    ROTFL - Shell to pewnie jedna z tych dziadowskich stacji.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 136. Data: 2012-01-31 11:43:47
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Nie wyciagaj wniosków na podstawie jednego przypadku - w
    > róznych autach jest to róznie rozwiązane. W niektórych
    > nie masz żadnego wpływu na to, kiedy komp zakręci
    > rozrusznikiem (nie ma kluczyka).

    Ja wyciągam wnioski na podstawie jednego przypadku? To chyba
    Ty wnioskujesz biorąc pod uwagę znikomą ilość aut, w których
    kierowca nie decyduje kiedy odpalić. Sorry, ale jaki jest
    odsetek aut tak cwanych, że same decydują ile czekać na
    zakręcenie rozrusznikiem? ;-))) Dziś rano (-12, ale w nocy
    było ok. -15) audi zakręcił po 2-3 sekundach. To ile musi
    być mrozu żeby trzeba było czekać 45 sekund??? Silnik
    moczony w ciekłym azocie?

    > Gdy akumulator jest słaby (ma małą pojemność przy dużym
    > mrozie), sterownik wogóle nie będzie uruchamiał
    > rozrusznika.

    Do tego nie trzeba nawet sterownika ;-).

  • 137. Data: 2012-01-31 11:45:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Przestań! To nie jest już śmieszne.

    Ależ wodzu, co wódz!

  • 138. Data: 2012-01-31 11:46:24
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    J.F nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    > Arbiter nabazgrał(a):
    > Z tymi 2 latami to sytuacja jest bardzo niepewna, powoli sie chyba
    > dochodzi do consensusu ze naprawde to tylko 6 miesiecy zapewnia :-)

    6 miesięcy jest na dostarczenie towaru do sklepu od momentu wystąpienia
    ustarki a nie od daty6 zakupu :)

    > Tym niemniej jesli "nie chca przyjac" to sie sami podkladaja. Ale pewnie
    > az tacy glupi nie sa, nie odmowili, tylko grzecznie poinformowali klienta
    > ze lepiej od razu pojsc po nowy, bo to i tak nic nie da - im odrzuci
    > producent te reklamacje, ale uczyni to nie wczesniej niz za 14 dni.

    Po 14 dniach mają dać nowy, oddać kasę lub uzasadnić odmowę naprawy/wymiany
    np. z powodu uszkodzenia z wimy klienta np. połamany ale nie z tego powodu
    że przestał działać i chuj kup pan nowy :)

  • 139. Data: 2012-01-31 11:49:06
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-31 09:47, Artur Maśląg wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    > [1]

    Było twierdzenie: czy włożyłbyś 95Ah _GDYBY_ miejsce było. Ty bez zmiany
    kontekstu odpowiadasz, że nie będzie specjalnie cięższy.

    Czas najwyższy zacząć czytać i pisać ze zrozumieniem. Masz z tym ogromne
    trudności.

    > Zerknij może na rozmiar, później to porównaj z komorą silnikową w
    > Tico.

    Czytaj uważnie, cytat: "Jakbys mial dajmy na to takie Tico i gdyby bylo
    miejsce"

    > Zdaje się, że o przeróbce na melexa mowy nie było. Oczywistym
    > jest, że w zakresie rozmiaru to manewru specjalnego nie ma
    > (w związku z powyższym waga tez nie będzie jakoś odstawała od
    > obecnego), a większa pojemność nie będzie miała znaczenia.

    Zawsze masz gdzieś założenia dyskusji ? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 140. Data: 2012-01-31 11:49:39
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-31 11:37, Artur Maśląg wrote:

    > ROTFL - Shell to pewnie jedna z tych dziadowskich stacji.

    Musisz być chyba ekspertem w wyszukiwaniu tych stacji :-) No ale opisz,
    co Ci ten zły Shell "zrobił" ? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik