  • 121. Data: 2012-01-31 10:05:39
    Temat: Re: Padł mi akumulator ...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mlody" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci
    >To dlaczego w różnych samochodach, w rożnym wieku, o różnym sropniu
    >zużycia, różnej charakterystryce eksploatacji te same aku wykazuj?
    >ten sam objaw i generalnie zdychaj??

    A masz doswiadczenie z innymi ?

    Ubytek wody sie bierze z dwoch rzeczy:
    a) parowanie ... i wiekszosc aku mimo ze "bezobslugowa" ciagle dziurki
    ma, zalezy to tez od temperatury pod maska i sposobu uzywania pojazdu,
    b) elektroliza wody - a to zalezy od napiecia w instalacji.

    I tu niewiele od akumulatora zalezy ..

    J.

  • 122. Data: 2012-01-31 10:09:41
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Nie, ale przeżyłem już zimy podczas których temp poniżej
    > 20 st. w nocy utrzymywały się przez kilka tygodni. Wtedy
    > widać było doskonale na drogach selekcję naturalną
    > (spowodowaną zmiejszającą się drastycznie pojemnością aku
    > wraz z kolenym mroźnym dniem).

    Tak, ale 99% ofiar tej selekcji to byli oszczędzacze, którzy
    trzymali akumulatory aż do ostatniego tchu ;-). I wymieniali
    je dopiero wtedy, jak już rozrusznik w ogóle nie kręcił :-)

  • 123. Data: 2012-01-31 10:12:34
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-31 09:50, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > A co będzie jak trzeba zakręcić przez 20 - 30s bo się trochę parafiny w
    > filtrze wytrąciło, a ten jak na złość bez podgrzewania?

    Ja pisze, o sprawnym samochodzie.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 124. Data: 2012-01-31 10:14:52
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Auto ma dopiero rok, nic mu nie dolega.
    > Pewnie producent nie wie o pisze w swojej instrukcji
    > serwisowej ...

    I powiesz mi jeszcze że uruchamiasz auto po 45 sekundach od
    włożenia kluczyka :-)

    > Podpowiem Ci dla ułatwiania, że kontrolka dostępna na
    > desce rozdzielczej nie pokazuje rzeczywistego czasu
    > grzania świec.

    Oczywiście, tyle że czas ich grzania po uruchomieniu nie ma
    już większego znaczenia :-). A uruchomienie następuje max.
    kilka sekund od włączenia stacyjki.

    > Coś przymarzło w silniku, Tico miało wtedy 3 lata. Po
    > wzroście temp do -12 odpaliło bez problemu na tym samym
    > akumulatorze.

    :-)

  • 125. Data: 2012-01-31 10:31:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 31-01-2012 o 10:12:34 Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
    napisał(a):

    > Ja pisze, o sprawnym samochodzie.

    A co wytrącanie parafiny ma wspólnego ze stanem technicznym auta? - trfisz
    na dziadowską stację i masz problemy.
    Nie każdy diesel ma fabrycznie podgrzewany filtr paliwa.

    Pzdr
    TG

  • 126. Data: 2012-01-31 10:37:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 31-01-2012 o 10:14:52 Robert_J <d...@g...pl> napisał(a):

    > I powiesz mi jeszcze że uruchamiasz auto po 45 sekundach od włożenia
    > kluczyka :-)

    W Hdi odpalam od razu, ale w dCi komp steruje rozrusznikiem (naciskasz
    start i czekasz, w górach przy -30 czekałem prawie minutę)

    > Oczywiście, tyle że czas ich grzania po uruchomieniu nie ma już
    > większego znaczenia :-). A uruchomienie następuje max. kilka sekund od
    > włączenia stacyjki.

    Nie wyciagaj wniosków na podstawie jednego przypadku - w róznych autach
    jest to róznie rozwiązane. W niektórych nie masz żadnego wpływu na to,
    kiedy komp zakręci rozrusznikiem (nie ma kluczyka). Gdy akumulator jest
    słaby (ma małą pojemność przy dużym mrozie), sterownik wogóle nie będzie
    uruchamiał rozrusznika.

    Pzdr
    TG

  • 127. Data: 2012-01-31 10:52:28
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 31.01.2012 10:12, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Ja pisze, o sprawnym samochodzie.

    ROTFL.

  • 128. Data: 2012-01-31 10:54:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości
    Dnia 31-01-2012 o 08:33:57 Robert_J <d...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >na drogach selekcję naturalną (spowodowaną zmiejszającą się
    >drastycznie pojemnością aku wraz z kolenym mroźnym dniem).

    Ja juz dzis widzialem selekcje, tylko nie wiem czym spowodowana -
    zimno, przyzwyczajenie, ferie ? Na parkingu w centrum gdzie zazwyczaj
    bylo trudno o miejsce dzis moglem przebierac.

    Ale przyjdzie prawdziwa zima i bede musial sie i ja przesiasc na
    tramwaj ... z powodu parkingu wlasnie :-)

    J.

  • 129. Data: 2012-01-31 10:59:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    Arbiter nabazgrał(a):

    >Bo mają do tego pełne prawo, w naszym kraju gwarancja jest
    >dobrowolna. Jak kupowałeś jako osoba prywatna masz odpowiedzialność
    >sprzedawcy przez 2 lata i musi ci uznać obojętnie co będzie gadał,
    >jak nie to rzecznik praw konsumenta albo postraszyć sądem :)

    Z tymi 2 latami to sytuacja jest bardzo niepewna, powoli sie chyba
    dochodzi do consensusu ze naprawde to tylko 6 miesiecy zapewnia :-)

    Tym niemniej jesli "nie chca przyjac" to sie sami podkladaja. Ale
    pewnie az tacy glupi nie sa, nie odmowili, tylko grzecznie
    poinformowali klienta ze lepiej od razu pojsc po nowy, bo to i tak nic
    nie da - im odrzuci producent te reklamacje, ale uczyni to nie
    wczesniej niz za 14 dni.

    J.

  • 130. Data: 2012-01-31 11:04:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w
    >>> ROTFL.. "cięższy specjalnie nie będzie" - Może czas przestać być
    >>> teoretykiem.

    >Tak, a katalogi producentów kłamią odnośnie wagi :-) LOL :-)

    Po pierwsze - 95Ah do tico nie wejdzie, nawet do wielu wiekszych aut
    nie wejdzie, wiec wsadzisz 3x wiekszego ale raczej 1.5x wiekszy.

    A po drugie - jak jakims cudem zmiescisz ... to ile ten 95Ah wazy ?
    Strasznie od tego osiagi tikacza spadna, normalnie tragedia, jezdzic
    sie nie da :-)

    J.