    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Padł mi akumulator ...
    Date: Thu, 02 Feb 2012 22:05:21 +0100
    <jg67lb$mfa$1@news.dialog.net.pl> <jg6adu$f0u$1@usenet.news.interia.pl>
    <jg6b15$hm$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3TcLL9$0qR@mike.oldfield.org.pl>
    <jg70ji$4mq$1@node2.news.atman.pl>
    <c1.01.3TcP1g$0qt@mike.oldfield.org.pl> <jg72qt$isq$1@inews.gazeta.pl>
    <c1.01.3TcQsq$0r1@mike.oldfield.org.pl> <jg87m7$8hi$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...mshome.net> <jg8bv4$jn4$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...mshome.net> <jg8fvv$4ba$1@inews.gazeta.pl>
    <jg8ga2$rdl$2@cyberdyne-t3.maslag.pl> <jg8hl5$aeh$2@inews.gazeta.pl>
    <jg8lmj$59e$1@cyberdyne-t3.maslag.pl> <jg8oq3$2qc$1@inews.gazeta.pl>
    <jg8s3q$fjl$1@cyberdyne-t3.maslag.pl> <jg8vad$o8v$1@inews.gazeta.pl>
    <jg96dj$g4v$1@mx1.internetia.pl> <jgavvm$8oe$1@inews.gazeta.pl>
    <jgcn7b$p18$1@inews.gazeta.pl> <jgdp2t$c11$1@inews.gazeta.pl>
    <jgeo94$o7s$1@inews.gazeta.pl>

    On 2012-02-02 20:30, kakmar wrote:

    > Ze względu na wielkość zbiornika, to co i kiedy się do niego wlewa
    > i przechowuje, oraz to co się w rożny sposób do niego dostaje, oraz
    > w jaki sposób się z niego pobiera paliwo. Można nalać sobie czasem do
    > zbiornika gorsze paliwo, z większą niż zwykle zawartością wody i innych
    > zanieczyszczeń.
    > Na wielu stacjach dopiero od niedawna instaluje się systemy do pomiarów
    > tego ile wody i paliwa jest aktualnie w zbiorniku. Co rzeczywiście
    > zmniejsza ryzyko.
    > Oczywiście możesz napisać że wiesz jak wyposażone są stacje na których
> [...]

    Prawo określa w jakim okresie ma być sprzedawane jakie paliwo (letnie,
    przejściowe, zimowe itp), zatem na stacji, która rozsądnie często
    otrzymuje dostawy (czyli ma większą ilość odwiedzających pojazdów) nikłe
    jest prawdopodobieństwa znajdowania się w zbiorniku czegoś innego niż
    paliwo zimowe (pomijam oszustwa).
    Pozostaje kwestia wody... dość szybko opada na dno - zatem wszystko
    zalezy od systemu pobierania paliwa ze zbiornika - aż dziwne by było aby
    nie było przewidzianego w konstrukcji zbiornika systemu/sposobu do jej
    usuwania.

    Napewno słyszałem historię o tym jak ktoś na stacji zatankował samą wodę
    - ale ZTCP chodziło o jakiś przeciek... ooo mam:

    http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/zatankowala-b
    enzyne-z-woda-i-sprawa-trafi-do-sadu

    Jednocześnie można przeczytać:
    "W trakcie śledztwa, które wszczęto wyszło na jaw, że obecność "ciała
    obcego" w zbiorniku została zasygnalizowana przez czujnik, pracownik
    stacji wyłączył jednak alarm, nie tylko nie informując o tym swoich
    przełożonych, ale decydując się wlewać paliwo złej jakości."

    Zatem jeśli wierzyć pismakom... to zbiorniki paliw są wyposażone w
    czujniki. Np. takie:
    http://www.petronaft.krakow.pl/page,,Sondy-i-czujnik
    i,624b25cd56b9b64dedb415e53d5aa683.html

    Zatem o ile nie trafimy na oszustów lub imbecyli, są duże szanse, że
    paliwo będzie ok.

    > Tak, ale się zdarza.

    Odpadnięcie koła też się zdarza. I ?

    > W kolejce nie zauważysz, paliwo w głęboko zakopanym zbiorniku ma zwykle
    > znacznie wyższą temperaturę niż -25* na zewnątrz. Pompa i dystrybutor
    > też go nie schłodzą.

    Zależy jaka przerwa. Nawet przy tankującym jeden za drugim jest to
    conajmniej z 5 minut. Tam gdzie ja przeważnie jeżdżę, przerwy napewno są
    znacznie dłuższe. A ile czasu trzeba aby to co w okolicy "oka" zmieniło
    temperaturę ?

    > Tak, owszem, ale może być też tak że pechowo zalejesz do pełna bo będzie
    > stał parę dni i już nie odpalisz rano przy -20.

    Moze też spaść mi na samochód drzewo. Jak dla mnie, jest to bardzo mało
    prawdopodobne aby paliwo było JEDYNĄ przyczyną.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik