  • 11. Data: 2009-12-18 19:48:22
    Temat: Re: PTgui - Pro ?
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    Probowalem Photomatix i Dynamic Photo HDR i oba wydaja sie dawac lepsze
    efekty.
    Choc jak pisalem za bardzo do zabawy HDR-ami sie nie przykladalem.

    Pozdr.

  • 12. Data: 2009-12-18 20:03:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Dez., 20:48, "Konrad L" <p...@o...pl> wrote:
    > Probowalem Photomatix i Dynamic Photo HDR i oba wydaja sie dawac lepsze
    > efekty.
    > Choc jak pisalem za bardzo do zabawy HDR-ami sie nie przykladalem.
    >
    > Pozdr.

    no wiec na razie to mnie ochlodzilo przed zakupem wersji pro , chyba
    ze moze ona robic renderowanie ,a zwykla nie . tego jeszcze nie wiem.

  • 13. Data: 2009-12-18 20:05:23
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    http://www.sns-hdr.com

    > dla tego powodu jaki pokazano w filmie nie ma sensu zakup wersji pro
    > gdyz tonmaping jest robiony i tak w fotomatixie

    Ma sens, gdyz generuje jeden plik zamiast kilku.
    Oczywiscie plik Radiance HDR mozna wygenerowac takze w PS lub w programie do
    HDR, pytanie tylko czy w przypadku panoram, zrobi sie to lepiej niz w PTGui.

    > a to mozna zrobic dla kazdej grupy zdjec pojedynczo jeszcze przed
    > zlozeniem panoramy.
    > co zreszta robie. czyli mozna zlozyc panorame z uprzednio juz
    > zlozonych pojedynczych hdr-w . Powinno byc nawet troche szybciej.

    Mapowanie tonów wykonuje sie po zlozeniu panoramy a nie przed. Jezeli
    wykonasz te operacje przed zlozeniem, bedziesz mial wyraznie widoczne
    miejsce zlozenia.
    Zwróc uwage, ze programy do HDR posiadaja opcje, dedykowana do przetwarzania
    panoram. Opcja ta informuje program o tym, ze analizowany obszar jest ciagly
    (SNS-HDR jeszcze takiej opcji nie posiada).

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 14. Data: 2009-12-18 20:20:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Dez., 21:05, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > http://www.sns-hdr.com

    > Ma sens, gdyz generuje jeden plik zamiast kilku.

    to jest to samo tyl e tylko ze prawdopodobnie wolniej dlatego ze
    przyrost czasu obrobki nie jest wprost proporcjonalny do
    rozdzielczosci. Nie mierzylem oczywiscie dokladnie ale zlozenie
    panoramy z 40 kilku zdjec o lacznej rozdzielczosci powiedzmy 400 mpx
    trwa znacznie dluzej niz skladanie 10 panoram z 4 zdjec kazde po 10
    mx.

    ale to nie jest istotne.

    mozesz zlozyc najpierw hdr - y z tych powidzmy 36 zdjec otrzymasz
    icg powidzmy 12 w photomatixie

    i potem tych 12 hdr ow ( stonowanych) skladasz w jedna panorame w
    ptgui - wynik bedzie panoramicznym hdr stonowany

    na filmie robi nieco inaczej - sklada te 36 zdjec w panorame hdr
    ( niestonowana) i ja pozniej tonuje w photomatixie.

    wynik ostateczny bedzie taki sam.
    dlatego to nie uzasadnia zakupu wersji pro , gdyz zlozenia
    pojedynczych zdjec mozna dokonac w photomatixie a dlaszego ich
    zlozenia po stonowaniu do panoramy w wersji nie pro.

    > Oczywiscie plik Radiance HDR mozna wygenerowac takze w PS lub w programie do
    > HDR, pytanie tylko czy w przypadku panoram, zrobi sie to lepiej niz w PTGui.

    no wlasnie tego nie wiem, ale photomatix robi to b dobrze . nie wiem
    czy da sie lepiej.

    > Mapowanie tonów wykonuje sie po zlozeniu panoramy a nie przed.  Jezeli
    > wykonasz te operacje przed zlozeniem, bedziesz mial wyraznie widoczne
    > miejsce zlozenia.

    Nie . ja skladam przed - zawsze nie ma widocznych miejsc skladania .

    nie ma przeszkod zeby mapowac tony przed zlozeniem - pisze to z
    empirii.
    od strony dokladnosci zlozenia nie ma to zadnego znaczenia , jest
    identycznie.

    ale sprawdze to dokladniej.

    akurat dla ptgui to nie odgrywa zadnej roli

    w innym programie ( panorama studio) musze tylko nastawiac wyzsza
    dokladnosc identyfikacji punktow
    ale tez dziala

    > Zwróc uwage, ze programy do HDR posiadaja opcje, dedykowana do przetwarzania
    > panoram.

    Opcja ta informuje program o tym, ze analizowany obszar jest ciagly

    co znaczy ciagly ?

    lewa z prawa strona ?

    ale program do skladania panoram to wyrownuje .

  • 15. Data: 2009-12-18 20:44:11
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    Jeszcze mi sie przypomnialo... Kolejna sprawa z HDR-ami w photogui...
    Skladanie pano z opcja HDR trwa WIEKI.

    Pozdr.

  • 16. Data: 2009-12-18 20:58:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Dez., 21:44, "Konrad L" <p...@o...pl> wrote:
    > Jeszcze mi sie przypomnialo... Kolejna sprawa z HDR-ami w photogui...
    > Skladanie pano z opcja HDR trwa WIEKI.
    >
    > Pozdr.

    tak to bedzie jak piszesz .
    czasu obrobki rosnie progresywnie w stosunku do przyrostu
    rozdzielczosci.

  • 17. Data: 2009-12-18 21:42:09
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > tak to bedzie jak piszesz .
    > czasu obrobki rosnie progresywnie w stosunku do przyrostu
    > rozdzielczosci.

    Generowanie pliku Radiance HDR nie powinno wiele kosztowac.
    Kosztowne jest mapowanie tonów, ale to lepiej wykonac w dedykowanym
    oprogramowaniu.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 18. Data: 2009-12-18 22:03:59
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > panoramy z 40 kilku zdjec o lacznej rozdzielczosci powiedzmy 400 mpx
    > trwa znacznie dluzej niz skladanie 10 panoram z 4 zdjec kazde po 10

    Powinno trwac tyle razy wolniej ile ekspozycji przypada na jeden kadr.
    Zaleznosc powinna byc liniowa (pisze o generowaniu pliku Radiance HDR).

    > mozesz zlozyc najpierw hdr - y z tych powidzmy 36 zdjec otrzymasz
    > icg powidzmy 12 w photomatixie

    Tylko jezeli te HDR-y to pliki Radiance HDR, czyli liniowe pliki HDR, bez
    mapowania tonów.

    > i potem tych 12 hdr ow ( stonowanych) skladasz w jedna panorame w
    > ptgui - wynik bedzie panoramicznym hdr stonowany

    Dlaczego to ma byc szybsze?

    > na filmie robi nieco inaczej - sklada te 36 zdjec w panorame hdr
    > ( niestonowana) i ja pozniej tonuje w photomatixie.

    Tak powinno sie to robic.

    > wynik ostateczny bedzie taki sam.
    > dlatego to nie uzasadnia zakupu wersji pro , gdyz zlozenia
    > pojedynczych zdjec mozna dokonac w photomatixie a dlaszego ich
    > zlozenia po stonowaniu do panoramy w wersji nie pro.

    Wynik nie bedzie taki sam.
    Mapowanie tonów powinno sie wykonywac, dopiero na zlozonej panorami.

    > no wlasnie tego nie wiem, ale photomatix robi to b dobrze . nie wiem
    > czy da sie lepiej.

    Ale Photomatix nie sklada panoramy co znaczy, ze nie ma juz czesci danych,
    usunietych przez program PTGui.

    > Nie . ja skladam przed - zawsze nie ma widocznych miejsc skladania .

    W czym i jak skladasz obrazy HDR?
    Moge gdzies zobaczyc dzienna panorame HDR, zlozona w ten sposób?

    > nie ma przeszkod zeby mapowac tony przed zlozeniem - pisze to z
    > empirii.
    > od strony dokladnosci zlozenia nie ma to zadnego znaczenia , jest
    > identycznie.

    Ma znaczenie i nie sa identyczne, gdyz analiza obrazu nie jest odentyczna.

    > ale sprawdze to dokladniej.

    Sprawdz.

    > akurat dla ptgui to nie odgrywa zadnej roli

    Nie powinno miec znaczenia dla PTGui, bo to tylko program, jednak efekt
    koncowy bedzie inny. Co wcale nie oznacza, ze róznice beda znaczne.

    > Opcja ta informuje program o tym, ze analizowany obszar jest ciagly
    >
    > co znaczy ciagly ?

    Zawija sie.

    > lewa z prawa strona ?

    Tak.

    > ale program do skladania panoram to wyrownuje .

    Program HDR konczy analize na brzegach zdjecia. Jezeli obszar jest ciagly
    analizowane sa "zawiniete" punkty.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 19. Data: 2009-12-18 22:15:14
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    Wlasnie nie koniecznie, mapowanie tam sie robi na pogladowej miniaturce.
    Samo skladanie duzo dluzej trwa.

  • 20. Data: 2009-12-18 22:28:14
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Konrad L wrote:
    > Wlasnie nie koniecznie, mapowanie tam sie robi na pogladowej miniaturce.
    > Samo skladanie duzo dluzej trwa.

    Zależy o jakim składaniu HDR piszesz. Ja pisze o generowaniu liniowego pliku
    HDR (Radiance HDR).
    Generowanie pliku Radiance HDR nie wymaga dużej mocy obliczeniowej i może
    być wykonane w pełni automatycznie.
    Mapowanie tonów powinno zaś się przeprowadzać w dedykowanym oprogramowaniu
    do HDR.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -