    From: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: PTgui - Pro ?
    Date: Fri, 18 Dec 2009 18:43:51 +0100

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:650e708c-363a-41c7-93aa-69061b64b94b@q18g2000yq
    j.googlegroups.com...

    > uzyskanie oddzielnie 3 roznie naswietlonych panoram nie jest trudne,
    > wlasciwie robi sie to natychmiast , jak kazda zwykla panorame .
    > robilem tak ze np wrzucalem do zwyklej wersji ptgui potrojne ujecia
    > tego samego kadru roznie naswietlone.
    > czyli np do panoramy skladajacej sie z 6 zdjec dawalem 3 identyczne
    > zestawy ale roznie naswietlone czyli razem 18 zdjec.
    > skladal prawidlowo , usrenial jakos naswietlenie. wynik cos pomiedzy
    > normalna expozycja a hdr , z tym ze nie szedlem tym sladem dla roznych
    > panoram , byc moze w jakims przypadku takie postepowanie byloby
> [...]

    pewno ze nie jest trudne, ale tutaj znowu - jesli bardzo szeroki kat to i
    pewno mniejsze prawdopodobienstwo rozjechania sie, na wezszym kacie bez
    statywu bledow jest sporo (bo i zdjec do zlozenia jest sporo, juz przy
    cylindruku potrafilem na 1 panorame przy 3 setach zasadzic np 90 zdjec i to
    w jednym rzedzie - ptgui ma gdzie narobic bledow). poszczegolne ekspozycje
    rozjezdzaja sie w panoramie i to widac (i nie mowie o zlym zlozeniu samej
    panoramy, ale wlasnie poszczegolnych naswietlen zeby byla jasnosc). a
    uzyskanie roznych eskpozycji pod warunkiem ze panorama jest dobrze zlozona z
    kilku setow zdjec tez przeciez jest czynnoscia z lotu bo mamy suwak
    exposure - ktory w wypadku jednego setu bylby tylko fajnym feature, ale w
    wypadku kilku ptgui napewno potrafi z tego faktu skorzystac :) aczkolwiek
    opisalem sposob z zapisem projektu bo osobiscie ufalbym bardziej takiemu
    wlasnie rozwiazaniu - po prostu z wlasnego dosiwadczzenia wiem ze wyniki
    samego skladania wielsetowej panoramy robionej bez statywu sa w zasadzie w
    kazdym wypadku obarczone wiekszymi lub mniejszymi ale nadal widocznymi
    bledami. osobiscie jako ze nie chce mi sie rozkladac statywu odpuscilem
    sobie te zabawe wogole (aczkolwiek nie mowie ze w okreslonych warunkach nie
    bede dalej probowal ;))

    co do samych opcji hdr w ptguip - nie napisze duzo (alebo nawet nic :)), bo
    jakos nie bawilem sie jako takim hdrem, zarowno w ptgui jak i w innych
    programach (w ptgui korzystalem jak juz cos z exposure fusion)

    pozdr
    piotrek