  • Data: 2009-12-18 20:20:49
    Temat: Re: PTgui - Pro ?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Dez., 21:05, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > http://www.sns-hdr.com

    > Ma sens, gdyz generuje jeden plik zamiast kilku.

    to jest to samo tyl e tylko ze prawdopodobnie wolniej dlatego ze
    przyrost czasu obrobki nie jest wprost proporcjonalny do
    rozdzielczosci. Nie mierzylem oczywiscie dokladnie ale zlozenie
    panoramy z 40 kilku zdjec o lacznej rozdzielczosci powiedzmy 400 mpx
    trwa znacznie dluzej niz skladanie 10 panoram z 4 zdjec kazde po 10
    mx.

    ale to nie jest istotne.

    mozesz zlozyc najpierw hdr - y z tych powidzmy 36 zdjec otrzymasz
    icg powidzmy 12 w photomatixie

    i potem tych 12 hdr ow ( stonowanych) skladasz w jedna panorame w
    ptgui - wynik bedzie panoramicznym hdr stonowany

    na filmie robi nieco inaczej - sklada te 36 zdjec w panorame hdr
    ( niestonowana) i ja pozniej tonuje w photomatixie.

    wynik ostateczny bedzie taki sam.
    dlatego to nie uzasadnia zakupu wersji pro , gdyz zlozenia
    pojedynczych zdjec mozna dokonac w photomatixie a dlaszego ich
    zlozenia po stonowaniu do panoramy w wersji nie pro.

    > Oczywiscie plik Radiance HDR mozna wygenerowac takze w PS lub w programie do
    > HDR, pytanie tylko czy w przypadku panoram, zrobi sie to lepiej niz w PTGui.

    no wlasnie tego nie wiem, ale photomatix robi to b dobrze . nie wiem
    czy da sie lepiej.

    > Mapowanie tonów wykonuje sie po zlozeniu panoramy a nie przed.  Jezeli
    > wykonasz te operacje przed zlozeniem, bedziesz mial wyraznie widoczne
    > miejsce zlozenia.

    Nie . ja skladam przed - zawsze nie ma widocznych miejsc skladania .

    nie ma przeszkod zeby mapowac tony przed zlozeniem - pisze to z
    empirii.
    od strony dokladnosci zlozenia nie ma to zadnego znaczenia , jest
    identycznie.

    ale sprawdze to dokladniej.

    akurat dla ptgui to nie odgrywa zadnej roli

    w innym programie ( panorama studio) musze tylko nastawiac wyzsza
    dokladnosc identyfikacji punktow
    ale tez dziala

    > Zwróc uwage, ze programy do HDR posiadaja opcje, dedykowana do przetwarzania
    > panoram.

    Opcja ta informuje program o tym, ze analizowany obszar jest ciagly

    co znaczy ciagly ?

    lewa z prawa strona ?

    ale program do skladania panoram to wyrownuje .