eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa › Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
  • Data: 2020-10-07 19:21:05
    Temat: Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/10/2020 16:31, Mateusz Viste wrote:
    > Wnosi jakąś świadomość

    To nie świadomośc, tylko paranoja.

    > W tej sieci znajduje się też zapewne drukarka

    Hamerykańska.

    > , odkurzacz autonomiczny

    W osobnej sieci, choć tym samym ethernecie. Mogę go, pstrykajac palcami,
    przenieść do sieci odseparowanej, ba, dedykowanej. Ale znacznie prościej
    było zabronić mu dostępu do netu bo aplikacji i tak nie używam, ale już
    home assistanta a i owszem.

    > czy tam inne sprzęty komunikujące się na co dzień z ChRL.

    Nie, one są w osobnej sieci IP. Wcale w tym celu nie muszę mieć jakiś
    VPNów na routerach. Wystarczy kilka sztuczek.

    > Masz też
    > modem internetowy, kontrolowany przez ISP i pewnie z interfejsem w tej
    > właśnie sieci.

    Separowany przez mój router openwrt.

    > Miewasz gości? Podpinają się do domowego wifi?

    Nie do tego samego, co reszta urządzeń. Mogą pooglądać inet i tyle.
    Kosztowało mnie to całe 5 minut roboty i nie wymagało nic poza access
    pointem z openwrt.

    > Może sami nie są
    > domorosłymi hackerami, ale mogą nieświadomie nosić ze sobą trojana,
    > albo należeć do jakiegoś ukraińskiego botnetu.

    No ale mój komputer też może. Mam nie ufać własnemu komputerowi?
    Szyfrowane łacze klawiatura<->pornhub? Idąc tym tropem niedaleka droga
    aby uważać na żyrandole, jak to u jednego Antoniego przebiega choroba.

    > Być może to wszystko jest ci to obojętne

    Wręcz przecienie, ale ani troche nie popadam w paranoje. Odciąłem
    chiński falownik od internetu i komunikuje się z nim po RS485. Nie z
    powodu paranoi, tylko z powodów praktycznych.

    , albo uważasz, że
    > prawdopodobieństwo aby ktoś się tobą zainteresował jest znikome - ale
    > nazywanie takiej sieci "zaufanej" to jednak duże uproszczenie.

    Idąc tym tropem nie ma sieci zaufanych, nawet loopback należy traktować
    podejrzliwie i nie zapominać brać tabletek.

    > Security by obscurity? Rozumiem. Faktycznie, był kiedyś taki trend.

    Nie, to równoważenie paranoi i użyteczności. Idąc tropem paranoików: nic
    się nie da zrobić bo małego chińczyka, pilnującego jakie pornole
    ogądasz, znajdziesz w każdym scalaku.

    > Mateusz

    I już wyciekło.

    To czy moje prywatne zdjęcia wyciekną nie jest mi obojętne, ale z tego
    powodu nie zamierzam nie używać sieci LAN.

    Natomaist te materiały, które nie mają prawa wyciekać, są prawidłowo
    odseparowane i zaszyfrowane i nie jest to zip na hasło z tajnym, ukrytym
    katalogu, tylko coś troche bardziej skomplikowanego.

    Nie oceniaj ludzi tylko dlatago że nie są równie paranoiczni jak Ty,
    widząc wszędzie zagrożenia, mimo że one są częścią ryzyka z jakim się
    zgadzają i jakim gotowi są płacić jak-by-co.