eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa › Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
  • Data: 2020-10-07 16:31:51
    Temat: Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-10-07 o 16:10 +0200, heby napisał:

    > Niestety takie podejście kompletnie nic nie wnosi, za to powoduje
    > zwiększanie paranoi.

    Wnosi jakąś świadomość - jeśli kto na nią otwarty.

    > Zaufaną sieć to ja mam domowy LAN, w którym na NASie znajdują się
    > zdjęcia prywatne.

    W tej sieci znajduje się też zapewne drukarka, odkurzacz autonomiczny
    czy tam inne sprzęty komunikujące się na co dzień z ChRL. Masz też
    modem internetowy, kontrolowany przez ISP i pewnie z interfejsem w tej
    właśnie sieci.

    Miewasz gości? Podpinają się do domowego wifi? Może sami nie są
    domorosłymi hackerami, ale mogą nieświadomie nosić ze sobą trojana,
    albo należeć do jakiegoś ukraińskiego botnetu.

    Być może to wszystko jest ci to obojętne, albo uważasz, że
    prawdopodobieństwo aby ktoś się tobą zainteresował jest znikome - ale
    nazywanie takiej sieci "zaufanej" to jednak duże uproszczenie.

    > Ci ci szkodzi w sieci mieć dodatkowo kilka czujników pracujacych na
    > innym zakresie IP, komunikujących się z MQTT i niczym innym?

    Security by obscurity? Rozumiem. Faktycznie, był kiedyś taki trend.

    Mateusz