eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa › Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
  • Data: 2020-10-06 14:56:43
    Temat: Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.10.2020 o 14:29, heby pisze:

    > Falwonik to nic. Kilka przykładów HA które się sprawdziły w praktyce:
    >
    > a) monitoring. Mogę podejrzeć kamery. Nie było mnie w domu, był telefon
    > z ochrony że alarm. Sprawdziłem na kamerach, fake, niedomknięta brama
    > garażowa.
    >
    > b) ktoś zapomniał światła zgasić na tarasie, nie widać w dzień. Zgasiłem
    > zdalnie kilka km dalej. Gdy bym nie miał możliwości, świeciło by się
    > przez tydzień bo wyłaczniek jest w środku.
    >
    > c) w domu goście, nas nie ma. Trzeba wodę podgrzać. Zdalnie załączyłem
    > piec gazowy na 2h, podgrzał wodę, wyłączyłem kotłownie.

> [...]

    OK, nie bedę się roztrząsał nad żarówką na tarasie (miligrosiki) ale
    całość spokojnie możesz zamknąć w LAN na swoim serwerze i nie dawać
    dostępu do netu. Dostęp masz tylko Ty do serwera, który sam postawiłeś i
    wiesz że posiada pełną separację:) Inna sprawa, to jakiż to alarm, skoro
    ochrona dostała info a Ty nie? :)

    ToMasz, też może sobie zanabyć analogowy termometr i przez kamerkę (bez
    P2P)obserwować temperaturę :D

    Też mam smarty w domu i nie narzekam. Jak pisałem, w dupie mam z czym to
    się łączy i po co ale używam rozwiązań zapewniających łączność,
    przynajmniej do mojej śmierci :D Jak jednak jebnie to zmienię na coś
    innego. Ponieważ mam pracę związaną z w/w to różne dziwne projekty się u
    mnie pojawiają i mam możliwość testowania wszelakich gówien przez jakiś
    czas, czy w celach poglądowych dla klienta. Są fajne rozwiązania i
    chujowe. Najgorsze są jakieś wynalazki bazujące na zasadzie wyniesionego
    serwera, który nagle zdycha i po zawodach. Niestety, takie
    badziewiarstwo pojawia się co jakiś czas i można wyrzucić sprzęt do śmieci.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>