  • 1. Data: 2010-12-03 20:32:49
    Temat: [POZ]gdzie usunąć immobilizer
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Słuchajcie - znacie jakiś warsztat, gdzie za *rozsądne* pieniądze usuną
    immobilizer z Megane MK I ph I (podczerwień)?

    Wszedzie chcą 300 zł, a tą cene uważam za zawyżoną.

    Możecie coś polecić, albo może jest jakiś stosunkowo prosty sposób na niego?

    ps. pytanie dodatkowe-co tak naprawde psuje sie w tych cholernych
    podczerwieniach, ze raz działa, a raz nie działa i czasem człowiek stoi
    przed autem i pstryka "az sie uda"?
    Pilot czy odbiornik? Na czym polega problem, skoro pilot nadaje za każdym
    nacisnieciem guzika?
    Ktoś sie orientuje w temacie (ale tak bez zgadywania, pytam czy ktoś to
    *wie* a nie będzie zmyślał)?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 2. Data: 2010-12-03 20:35:50
    Temat: Re: [POZ]gdzie usunąć immobilizer
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.12.2010 Kuba (aka cita) <y...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > nacisnieciem guzika?
    > Ktoś sie orientuje w temacie (ale tak bez zgadywania, pytam czy ktoś to

    Czekaj, ale mówimy o immobilizerze, czy alarmie?

    Megane co prawda nie miałem, ale tata ma Lagunę I. Jeśli rozwiązanie jest
    analogiczne, to pilot na podczerwień służy do otwierania centralnego, a
    immobilizer jest zbliżeniowy, w kluczyku, skuteczny niezależnie od metody
    otwarcia drzwi. Z uwagi na klasyczną technologię łatwy do dorobienia w
    każdym punkcie kopiującym klucze samochodowe.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2010-12-03 20:42:17
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    .

> [...]
    > otwarcia drzwi. Z uwagi na klasyczną technologię łatwy do dorobienia w
    > każdym punkcie kopiującym klucze samochodowe.

    Niestety o immobilizerze na podczerwień.

    Megane MK I ph I ma pilota centralnego zamka na podczerwień. Jest to
    jednocześnie nośnik immobilizera.
    Gdyby immobilizer był zbliżeniowy, jak w każdym normalnym samochodzie, to
    nie byloby problemu. Tu jeśli nie otworzysz samochodu z pilota, nie odpalisz
    auta, a ze podczerwień jest mocno zawodna to robi sie problem.
    Stąd usługa usunięcia immobilizera z auta (i później towarzysząca temu
    konieczność montażu sterowania centralnym za pomocą fal radiowych).
    I jakkolwiek centrany na pilota radiowego sobie założe sam, tak nie wiem na
    czym polega usunięcie immobilizera z tego komputera i tu potrzebuje pomocy.
    Jedni twierdzą, ze wystarczy wyciąc jedną ścieżke, inni, ze trzeba coś
    dodatkowo zaprogramować.

    Zlece to, albo naucze sie i zrobie sam - tylko czy ktoś ma w tym zakresie
    jakąś wiedze?

    ps. żeby była jasność - tak jak w temacie - chodzi o Poznań.

  • 4. Data: 2010-12-03 20:43:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > Jedni twierdzą, ze wystarczy wyciąc jedną ścieżke, inni, ze trzeba coś

    A może wystarczy otworzyć podczerwienią i już nigdy w ten sposób nie
    zamknąć? :) Serio.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2010-12-03 20:45:59
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    .

    > A może wystarczy otworzyć podczerwienią i już nigdy w ten sposób nie
    > zamknąć? :) Serio.

    kolego bez urazy - ale prosiłem o rady kogoś, kto zna temat.

    ps. nie, nie wystarczy. Immo blokuje sie po krótkim czasie od zgaszenia
    auta.
    Nawet serwisowe wyłączenie immo za pomocą kodu serwisowego wyłącza go tylko
    jednorazowo, do zgaszenia auta.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2010-12-03 21:25:38
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Słuchajcie - znacie jakiś warsztat, gdzie za *rozsądne* pieniądze usuną
    > immobilizer z Megane MK I ph I (podczerwień)?

    To nie jest usuwanie a emulowanie, immo odbiera sygnal z kluczyka i "daje"
    zielone swiatlo komputerowi do odpalenia silnika.
    Sam emulator to jakies 100 zl:

    http://allegro.pl/listing.php/search?string=emulator
    +immo&category=4145&description=1

    Uwazam, ze warto dac komus zarobic i miec sprawny ECU... chyba, ze masz
    obycie z elektronika i lutownica.

    --
    Picasso

  • 7. Data: 2010-12-03 21:42:17
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

> [...]
    > każdym nacisnieciem guzika?
    > Ktoś sie orientuje w temacie (ale tak bez zgadywania, pytam czy ktoś to

    Czy oczko odbiornika jest w okolicach lusterka wewnętrznego, a nad nim
    jest antena? Jeśli tak, to jest to co w Lagunie 1 Ph1 - nieszczelność
    anteny po x latach i zalanie odbiornika.
    Na RLKP ludzie opisywali ratowanie go. Czasem się udaje, czasem nie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 8. Data: 2010-12-03 22:36:13
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>

    > To nie jest usuwanie a emulowanie, immo odbiera sygnal z kluczyka i "daje"
    > zielone swiatlo komputerowi do odpalenia silnika.

    ooo to już coś.
    Musze z nimi pogadac

    > Uwazam, ze warto dac komus zarobic i miec sprawny ECU... chyba, ze masz
    > obycie z elektronika i lutownica.

    Powiem tak - jeśli ktos zrobi to za ok 150 zł to spoko, ale jesli już chcą
    koło 300 to przeprosze sie z moja lutownicą i podłubie sam. Obycie mam, choc
    już dawno poszła w kąt ;)

    Dzieki kolego.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 9. Data: 2010-12-03 22:39:21
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:idbknf$sg9$1@news.dialog.net.pl...
    \>
> [...]
    > anteny po x latach i zalanie odbiornika.
    > Na RLKP ludzie opisywali ratowanie go. Czasem się udaje, czasem nie.

    ta, to jest taki wlasnie system.
    Generalnie całość działa, zwykle normalnie, ale czasem za fyfnastym
    naduszeniem, co każe mi myśleć, ze przyjdzie taki moment i ... nie zadziała
    w ogole.
    Musze coś z tym zrobić, zanim zaskoczy mnie w najmniej oczekiwanym momencie.
    Pozbycie sie immo (tudzież emulacja) ma ta przewage nad naprawą systemu, ze
    pozwoli mi założyć sobie zwykły sterownik radiowy centralnego zamka ... i
    nie bede musiał bawić sie w celowanie pilotem w konkretne jedno miejsce w
    aucie, zeby je zamknąć. Jest to mega upierdliwe.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 10. Data: 2010-12-03 22:43:00
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

> [...]
    > ... i nie bede musiał bawić sie w celowanie pilotem w konkretne jedno
    > miejsce w aucie, zeby je zamknąć. Jest to mega upierdliwe.

    No to zajrzyj do manuali na RLKP. I rób to czym prędzej, bo powinieneś
    jeszcze odratować cholerstwo bez popadania w większe koszty.