    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [POZ]gdzie usunąć immobilizer
    Date: Fri, 3 Dec 2010 20:42:17 +0100

    news:slrnifihkm.9bg.samotnik@localhost.localdomain..
    .

    > Czekaj, ale mówimy o immobilizerze, czy alarmie?
    >
    > Megane co prawda nie miałem, ale tata ma Lagunę I. Jeśli rozwiązanie jest
    > analogiczne, to pilot na podczerwień służy do otwierania centralnego, a
    > immobilizer jest zbliżeniowy, w kluczyku, skuteczny niezależnie od metody
    > otwarcia drzwi. Z uwagi na klasyczną technologię łatwy do dorobienia w
    > każdym punkcie kopiującym klucze samochodowe.

    Niestety o immobilizerze na podczerwień.

    Megane MK I ph I ma pilota centralnego zamka na podczerwień. Jest to
    jednocześnie nośnik immobilizera.
    Gdyby immobilizer był zbliżeniowy, jak w każdym normalnym samochodzie, to
    nie byloby problemu. Tu jeśli nie otworzysz samochodu z pilota, nie odpalisz
    auta, a ze podczerwień jest mocno zawodna to robi sie problem.
    Stąd usługa usunięcia immobilizera z auta (i później towarzysząca temu
    konieczność montażu sterowania centralnym za pomocą fal radiowych).
    I jakkolwiek centrany na pilota radiowego sobie założe sam, tak nie wiem na
    czym polega usunięcie immobilizera z tego komputera i tu potrzebuje pomocy.
    Jedni twierdzą, ze wystarczy wyciąc jedną ścieżke, inni, ze trzeba coś
    dodatkowo zaprogramować.

    Zlece to, albo naucze sie i zrobie sam - tylko czy ktoś ma w tym zakresie
    jakąś wiedze?

    ps. żeby była jasność - tak jak w temacie - chodzi o Poznań.