    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: PNK - kolejna nowelizacja
    Date: Sat, 18 Jul 2009 09:40:16 +0000 (UTC)
    <1...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h3rm7t$gqe$1@news.onet.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Mieszkałem kiedyś w okolicy, gdzie po numerze można było poznać adres i
    > odwrotnie. Powiem więcej, sieć była napowietrzna i idąc wzdłuż słupów,
    > kolejne odgałęzienia linii to kolejne numery. I było fajnie, zdaje się,
    > że przez kolejne 20 lat (bo w tym czasie PPTiT nie zainstalowało żadnego
    > nowego numeru), aż kiedyś zamiast 20 linii na ulicy, pojawiło się ich ze
    > 100. I co? Jakie były te nowe numery? Z zupełnie inego zakresu, bo
    > przecież stary był już dawno obsadzony.

    Jak mnie tepsa instalowała w domu na raz dwie linie podłączone do całkiem
    nowej centrali, to dostałem dwa zupełnie różne numery (to znaczy cztery
    ostatnie cyfry były niczym nie powiązane). W tym samym czasie do dzaiłań
    biznesowych potrzebowałem kilkunastu linii. Były zakładane w kilku
    etapach co kilka tygodni. Te różniły się nawet pierwszą cyfrą.

    > Chcesz Pan regionalizacji do bólu? To proszę określić *jaki* zapas
    > należy przewidzieć w numeracji?

    Przecież nie chcę. To znacy pogodziłem się z tym, że jej nie ma.

    > 100 % 500 %? Czyli trzeba wydłużyć (a nie skrócić) obszar numeracji,
    > bo te rezerwy muszą gdzieś się zmieścić ;-)

    Jeśli teraz w każdej strefie jest miejsce na 10 milionów numerów,
    to oznacza kilkaset procent rezerwy. Wydaje mi się, że to dość,
    by zaplanować jak się chce.

    > A jak się pojawi drugi cech? ;-) Trzeci? Zrzeszenie Niezależnych
    > echaników Samochodowych? A UOKIK? Ograniczanie konkurencji? :-P

    No przecież to jest właśnie podstawowe założenie. Nie "rozporządzenie
    ministra właściwego w sprawie numeracji przeznaczonej dla mechaników
    samochodowych", tylko dbałość o konkurencję i własną renomę przez tych,
    co są tym zainteresowani. Jestem przekonany, że w każdej branży takich
    grup by się zorganizowało po kilka.

    > ALe już coś takiego, proszę Pana jest od lat. Nazywa się operator
    > wirtualny. Jest grupa interesu bywalców Kerfura i Biedronki, grupa
    > nabitych w bank, GGadających czy Słuchaczy.

    "Odebrać operatorom wyłączne prawo dysponowania numeracją i przekazać
    je... innym operatorom". Przecież to zupełnie co innego. Biedronkofony
    są traktowane jak telefony od innych operatorów, numery można przenosić.
    Poza tym to tylko GSM, a największe korzyści by były przy sklastrowaniu
    numerów stacjonarnych.

    --
    Jarek