    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: PNK - kolejna nowelizacja
    Date: Fri, 17 Jul 2009 23:23:04 +0000 (UTC)
    <1...@4...com>

    Pan J.F napisał:

    > Moga, bo to byla jedna z metod proponowanych przy przenosnosci
    > komorek. Ale i to wymaga przewidzenia tego na etapie projektu -
    > odpowiednio szybkie lacza chocby ..

    To potworne! Trzeba było coś przewidzieć na etapie projektu!
    Przerażające wprost! Jak można wymagać takich rzeczy!

    > Dosc dobre, bo jak dzwonie to jednak czesto lokalnie.

    Och, ja nie mówię, że złe. Też dzwonię lokalnie.

    > Ale jesli nieregionalnie to jak ? To co proponujesz .. owszem, w
    > wiekszej firmie moge sobie sobie zamowic stosowny blok numerow na
    > holding i korzystac, ale dalej to jak ? Czemu bank, lekarz czy
    > mechanik samochodwy mialby miec cos wspolnego w numerze ?

    Bo bank, lekarz i mechanik samochodowy działają na tej same ulicy?
    Ale to już było. Kojarzenie numeru telefonu z miejscem zostało uznane
    za niesłuszne i chyba nie wróci. Za to "fachowcy" zaprojektowali nam
    całościowy "plan" numeracji i nam wydłużyli co się dało, bo tyle oni
    tylko potrafią. No to podziękować fachowcom i oddać głos amatorom.

    Niech na przykład Krajowy Związek Miłośników Ogórków Małosolnych
    ma możliwość przejęcia we władanie dziesięcioma tysiącami wolnych
    numerów z jakiejś słabo obsadzonej "strefy numeracyjnej". Niech dają
    po numerze każdemu ze swych członków i wielbicieli. Ci do obsługi
    swoich numerów powybierają sobie najlepszych ich zdaniem operatorów.
    Za tymi od ogórków pójdą inne Telefonie W Rodzinie. A jak będzie
    możliwość wybierania skróconego (z gwiazdką chociażby), to takie
    grupy frajdę będą miały dużą.

    Nawet bez skracania takie podejście ma wiele zalet. Cech mechaników
    samochodowych (czy jak się nazywa ichnia rada starszych) przydzieli
    numer tylko tym, którzy trzymają poziom. A ja będę wiedział, że jak
    mój mechanik jest solidny, to w innej części kraju w razie potrzeby
    mam szukać takiego o podobnym numerze telefonu.

    Skoro mamy już przenoszenie numerów, to można wykonać następny krok.
    Odebrać operatorom wyłączne prawo dysponowania numeracją i przekazać
    je grupom interesów.

    --
    Jarek