  • 11. Data: 2012-01-16 03:18:55
    Temat: Re: PLAY - przedłużenie umowy o abonament
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jevp9h$6mb$...@i...gazeta.pl...
    > "Leszek Kowalski" napisał:

    > W którym prepaidzie dostaje się na wejściu "o wiele wiele taniej", niż te
    > 10 gr., bo nie dosłyszałem?

    Po wykupieniu odpowiednich pakietów mogę mieć 15gr/min i 5gr/min w sieci i
    na stacjonarne. Do tego darmowe SMS-y do wszystkich sieci.
    Wiele zależy ile kto dzwoni. Nie każdy jest w stanie wygadać 4 godziny w
    miesiącu - nie wygada to przepada. Do tego wszelkie usługi dodatkowe
    rozliczane są poza abonamentem (pakiety internetowe, SMS Premium).

    > Za to jesteśmy uwiązani kredytem. Co za różnica? Aha, i nie ma rat "0%".
    > Zawsze się coś dopłaca, choćby ubezpieczenie.

    Ja mam kredyt do którego nie dopłaciłem ani grosza. Spłacam dokładnie taką
    samą cenę jaka widniała na półce. Po prostu trzeba stanowczo zrezygnować z
    wszelkich ubezpieczeń i innych podobnych cudów

    > Teraz też się opłaca, tylko trochę mniej. Natomiast nadal bardziej niż
    > kredyt plus prepaid.

    Ja mało dzwonię i mi się nie opłacało. W najtańszym abo mój telefon
    kosztował 60-70% ceny sklepowej. Miałem abonament i mi często kasa
    przepadała bo nie zdążyłem wygadać. Jak ktoś wydzwania kilkanaście godzin w
    miesiącu to może się to opłacić.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 12. Data: 2012-01-16 07:49:36
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Leszek Kowalski" napisał:

    > Po wykupieniu odpowiednich pakietów mogę mieć 15gr/min i 5gr/min
    > w sieci i na stacjonarne.

    I to jest to "o wiele wiele taniej" niż odpowiednio 10 i 0 gr/min?
    Jakaś dziwna arytmetyka.

> [...]
    > kosztował 60-70% ceny sklepowej. Miałem abonament i mi często kasa
    > przepadała bo nie zdążyłem wygadać. Jak ktoś wydzwania kilkanaście godzin

    Czemu kilkanaście? Wystarczy, że wydzwoni te swoje 240 minut. Nie jest to
    chyba jakaś oszałamiająca liczba, zważywszy ile trzeba ich dokupić w
    prepaidzie, aby zejść z tą ceną do owych 15 groszy. A pakiety też są
    terminowe, więc tak jak w abonamencie: nie wygadasz - przepadną.

    JoteR

  • 13. Data: 2012-01-16 10:09:19
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Skrypëk napisał:

    > Jakim kredytem? Tysiąc-pincet a nawet dwa-pincet za telefon to nie jest
    > jakiś horrendalny majątek. I bardziej się opłaca w sprzedaży detalicznej
    > niż zapłacić 75% ceny telefonu na wstępie a pozostałe 25% spłacać przez
    > dwa lata w wysokości dwukrotnej. A tak właśnie wygląda obecna oferta
    > telefonów na abonament w pleju.

    Ale niektórzy wola zaplacic za telefon wiecej, ale nie wyzbywac sie
    calej, nawet mniejszej kwoty na raz. Wtedy oplaca sie im tel za zlotowke
    w Abo. Oplaca nie w sensie matematycznej oplacalnosci, ale po prostu
    akceptuja, ze zamiast wyskoczyc z 2,5k na starcie, wyskakuja co miesiac
    o te pare dych wiecej. I realnie minuta kosztuje ich wiecej niz by mogli
    miec kupijac tel w sklepie.

    Nie neguje, ze w Abo wychodzi telefon drozej. No ale tak dziala
    "sprzedaz ratalna", ktora pozwala cieszyc sie zabawka za 2,5k przy
    uzywaniu i placeniu za uslugu stowke, dwie miesiecznie.

  • 14. Data: 2012-01-16 10:11:15
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > Dokładnie lepiej wziąć telefon na raty 0% w sklepie i przejść na kartę.
    > Po przeliczeniu wyjdzie o wiele wiele taniej i nie jesteśmy uwiązani
    > cyrografem na kolejne 2-3 lata...
    > Kiedyś abonament się opłacał - obecnie nie ma najmniejszego sensu.

    Jakiś rok temu brałem HTC Desire za 99zł przy abo 75zł gdzie dostałem 360min
    i 1GB internetu, bezpłatne rozmowy w play, wtedy to była dobra oferte czy
    podobą może zaoferować mi jakiś operator?

  • 15. Data: 2012-01-16 15:28:29
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości grup

    > I to jest to "o wiele wiele taniej" niż odpowiednio 10 i 0 gr/min?
    > Jakaś dziwna arytmetyka.

    A pokaz mi te swoje 10 groszy, bo nie za bardzo widzę. Mi wychodzi trochę
    ponad 20 groszy za minutę do wszystkich sieci, do tego SMS-y w super
    "niskiej" cenie 18gr./szt. (gdzie ja mam za darmo). Darmowe rozmowy do Play
    masz tylko przez pół roku, po tym czasie musisz za usługę płacić tyle samo
    co w ofercie Pre-Paid. Do tego jesteś przez dwa lata uwiązany do tych
    stawek, a na rynku sytuacja szybko się zmienia i mając ofertę bez zobowiązań
    można ją zmienić na korzystniejsza w każdej chwili. No i zaleta cyrografu -
    w zamian za jego podpisanie dostaję około 250zł rabatu na telefon (płacę
    499zł., podczas gdy w sprzedaży detalicznej można kupić taki za 700-800zł).

    Ja przez 10 lat miałem abonament (Era, Orange, Play) i po tym czasie
    stwierdziłem, że obecnie oferta przedpłacona jest o wiele bardziej
    korzystniejsza i tańsza. Ma ona większą możliwość dostosowania do swoich
    potrzeb - zwłaszcza dla ludzi którzy mało dzwonią. Kiedyś abonament opłacał
    się, była lepsza oferta.

    > Czemu kilkanaście? Wystarczy, że wydzwoni te swoje 240 minut. Nie jest to
    > chyba jakaś oszałamiająca liczba

    To zależy. Znam ludzi, którzy nie byli w stanie wydzwonić 50zł/3 miesiące
    (przy obecnych niskich stawkach połączeń i różnych promocjach) i musieli
    doładowywać konto aby ważności nie stracić. Na szczęście problem już jest w
    większości sieci rozwiązany.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 16. Data: 2012-01-16 19:48:41
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Leszek Kowalski" napisał:

    > A pokaz mi te swoje 10 groszy, bo nie za bardzo widzę.

    A cofnij się parę postów wstecz ;->
    Przecież to ToMasz wyliczył, że z 50-złotowego abomamentu 25 PLN idzie na
    spłatę telefonu. Ja tylko pociągnąłem dalej to wyliczenie:na konkretnym
    przykładzie abonamentu Play SD 49: skoro zostaje 24 zł na rozmowy, a w
    ramach tego abonamentu jest 240 minut to działanie jest proste - 2400 gr/240
    min = 10 gr/min. Teraz widzisz? ;->

    > Do tego jesteś przez dwa lata uwiązany do tych stawek,
    > a na rynku sytuacja szybko się zmienia

    Toczka w toczkę słyszałem to tutaj 3 lata temu, kiedy najtańszy prepaid (też
    w Play) miał stawkę 49 gr./min., inni sporo więcej. Przez ten czas wszedł
    Play Fresh ze swoimi 29 gr./min., potem inni operatorzy (z oporami) zeszli
    do tej samej stawki, a niektórzy nawet do 19 gr./min. I nadal było to drożej
    niż miałem w abonamencie wg wyliczenia uwzględniającego rabat za aparat.

    > i mając ofertę bez zobowiązań można ją zmienić na korzystniejsza w każdej
    > chwili.

    Ale nie było korzystniejszych ;->
    I jestem dziwnie spokojny, że do końca mojego aktualnego cyrografu takowa
    się nie pojawi.

    > No i zaleta cyrografu - w zamian za jego podpisanie dostaję około 250zł
    > rabatu na telefon (płacę 499zł., podczas gdy w sprzedaży detalicznej można
    > kupić taki za 700-800zł).

    Tak, teraz już nie ma takich przebitek, jak 3 lata temu, kiedy przy
    50-złotowym abonamencie wziąłem "za złotówkie" telefon, za który wg Ceneo
    musiałbym wywalić 7 stów, a na (za przeproszeniem) Allegro jeszcze więcej.
    Teraz dobra przebitka to co najwyżej 400 zł w abonamentach rzędu 50 PLN i
    stale maleje. Dlatego już rok temu tu napisałem, że skończyły się dobre
    czasy i ten cyrograf, który podpisuję, będzie już pewnikiem ostatnim. Ale na
    wrzutki typu "prepaid jest zawsze o wiele tańszy" zawsze zareaguję ;-)

> [...]
    > doładowywać konto aby ważności nie stracić. Na szczęście problem już jest

    No, ja zakładam (pewnie w wielu przypadkach bezpodstawnie), że abonament
    dobiera się z głową. Napaleńcy rzucający się na wysokie abonamenty, aby
    tylko wyrwać tego Desire Z "za złotówkie" nawet skarbonki sobie nie zrobią
    ;-)

    JoteR

  • 17. Data: 2012-01-16 21:40:57
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > ramach tego abonamentu jest 240 minut to działanie jest proste - 2400
    > gr/240 min = 10 gr/min. Teraz widzisz? ;->

    No tylko czemu wyliczenia ToMasza traktować jako prawidłowe? Często cena
    dotacji telefonu jest niższa, co daje nam wyższa stawkę za minutę.

    > Ale nie było korzystniejszych ;->
    > I jestem dziwnie spokojny, że do końca mojego aktualnego cyrografu takowa
    > się nie pojawi.

    No w sumie masz racje, ceny połączeń są już na tyle niskie, że wiele się nie
    raczej nie zmieni. Wcześniej wojna cenowa była bardziej dynamiczna i można
    było się obudzić ze swoim cyro w którym stawka za minutę wynosiła 79 groszy,
    podczas gdy ludzie dzwonią za 29 groszy. Nie tak dawno w Play w abonamencie
    za ca. 50zł minuta kosztowała 49 groszy (po wydzwonienu minut z abonamentu).

> [...]
    > na wrzutki typu "prepaid jest zawsze o wiele tańszy" zawsze zareaguję ;-)

    Telefony w abonamentach podrożały i za przysłowiową złotówkę nie możemy
    liczyć na zbyt wiele :(

> [...]
    > tylko wyrwać tego Desire Z "za złotówkie" nawet skarbonki sobie nie zrobią

    Reasumując gdy wydzwaniamy dużo minut i mniej więcej możemy to przewidzieć i
    co miesiąc ilość rozmów jest podobna, to abonament ma jeszcze sens. W
    pozostałych przypadkach (abo poniżej 50zł), sensu brak. W najniższych
    abonamentach <30zł cena telefonu potrafi być wyższa niż w sklepie..

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 18. Data: 2012-01-18 11:41:03
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > (...)
    >
    > Teraz jest ciężko, i nic się nie da zrobić. szczególnie jak płacisz małe
    > kwoty. jeśli masz jakąś dobrą taryfę z przed roku, to zostań z nią...

    A co wówczas jest z odpłatnością ? Pace nadal kwote taką jak płaciłem np 59 zł i
    mam darmowe minuty czy płace osobno za każde połączenie wg stawki poza
    abonamentem ?