    From: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: PLAY - przedłużenie umowy o abonament
    Date: Mon, 16 Jan 2012 16:28:29 +0100

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jf0kqq$sgs$...@i...gazeta.pl...

    > I to jest to "o wiele wiele taniej" niż odpowiednio 10 i 0 gr/min?
    > Jakaś dziwna arytmetyka.

    A pokaz mi te swoje 10 groszy, bo nie za bardzo widzę. Mi wychodzi trochę
    ponad 20 groszy za minutę do wszystkich sieci, do tego SMS-y w super
    "niskiej" cenie 18gr./szt. (gdzie ja mam za darmo). Darmowe rozmowy do Play
    masz tylko przez pół roku, po tym czasie musisz za usługę płacić tyle samo
    co w ofercie Pre-Paid. Do tego jesteś przez dwa lata uwiązany do tych
    stawek, a na rynku sytuacja szybko się zmienia i mając ofertę bez zobowiązań
    można ją zmienić na korzystniejsza w każdej chwili. No i zaleta cyrografu -
    w zamian za jego podpisanie dostaję około 250zł rabatu na telefon (płacę
    499zł., podczas gdy w sprzedaży detalicznej można kupić taki za 700-800zł).

    Ja przez 10 lat miałem abonament (Era, Orange, Play) i po tym czasie
    stwierdziłem, że obecnie oferta przedpłacona jest o wiele bardziej
    korzystniejsza i tańsza. Ma ona większą możliwość dostosowania do swoich
    potrzeb - zwłaszcza dla ludzi którzy mało dzwonią. Kiedyś abonament opłacał
    się, była lepsza oferta.

    > Czemu kilkanaście? Wystarczy, że wydzwoni te swoje 240 minut. Nie jest to
    > chyba jakaś oszałamiająca liczba

    To zależy. Znam ludzi, którzy nie byli w stanie wydzwonić 50zł/3 miesiące
    (przy obecnych niskich stawkach połączeń i różnych promocjach) i musieli
    doładowywać konto aby ważności nie stracić. Na szczęście problem już jest w
    większości sieci rozwiązany.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski