  • 1. Data: 2012-01-14 18:03:09
    Temat: NOKIA E52 - NIE POLECAM! (dlugi opis)
    Od: "Disappointed E52 owner" <d...@e...com>

    To moja subiektywna ocena, proszę o opinie, rady i komentarze od innych
    użytkowników, być może ja coś robię nie tak, źle się nastawiłem, mam
    wymagania na wyrost, albo ten typ tak po prostu ma.
    Ja odradzam zakup tego modelu. Nie jest to już świeżynka, ale jest wciąż
    produkowana i oferowana.

    W necie piszą o problemach z płytą główną, na szczęście u mnie nie było
    tego problemu, być może nowa partia jest pozbawiona tych problemów, w
    przeciwnym wypadku już dawno ta słuchawka skończyła by u mnie ciśnięta o
    ścianę.

    Zawsze lubiłem telefony firmy Nokia i używałem ich produktów, ale może
    powinni wrócić do produkcji kaloszy, bo telefony partaczą.
    Zdecydowałem, że przesiądę się na jakiegoś smartfona, bo miał wszystkie
    funkcje których potrzebuje.
    Znajomy przedłużał abonament w Orange i zaproponował mi, żebym sobie
    wybrał telefon.
    Zdecydowałem się na E52, wydawał się być idealny dla mnie.
    Dostałem eleganckie pudełko z napisem made in Finland, skoro z samej
    ojczyzny Nokii, a nie z Rumunii, Węgier czy Chin, to spodziewałem się
    produktu wysokiej klasy. Po rozpakowaniu ujrzałem elegancki telefon.
    Niestety kształt paletki do ping-ponga kiepsko leży w dłoni (a nie mam
    łap jak bochny, wprost przeciwnie) i słabo używa się klawiszy, pierwszy
    minus.
    Wkładam kartę sim i baterię, ale rozmyśliłem się i jednak chcę użyć
    innej karty. Jak wyjąć baterię bardziej elegancką metodą niż puknięcie i
    lekki wstrząs telefonu? Ja nie wiem... Przy wyciągniu SIMa wierzchnia
    warstwa została pięknie podrapana pazurem Freddiego Cruegera, dziękuje
    Ci Nokio. Co było złego w rozwiązaniu mocowania z klapką? To już trzy
    minusy.
    Dobra, włączam. Dźwięk Nokii przy podawaniu dłoni, którego nie da się
    standardowo wyłączyć! No super. Ustawiłem datę i godzinę, po czym udałem
    się do wc. Wracam a tu telefon podświetla się co chwilę. O co chodzi,
    sms? nieodebrane połączenie? Nic z tych rzeczy.
    Wertuję instrukcję (to pierwszy telefon gdzie skorzystałem z tej
    książki! obsługa nie do końca intuicyjna) znajduję coś o żywym świetle,
    na co to komu? Oczywiście szybko deaktywuje tę idiotyczną funkcję. Chcę
    wysłać smsa, trochę to inaczej wygląda niż w starych Nokiach, pisanie
    niewygodne, no i pojawiły się buźki niczym z gadu-gadu (a to niby
    telefon dla biznesu), których oczywiście nie można wyłączyć!
    Raporty, smsy wysłane, niewysłane, przeczytane... w 10 miejscach chyba,
    niemożność skasowania pojedyńczego raportu tylko od razu wszystkie!
    Smsy które były na karcie sim do odczytu tylko po skopiowaniu(!) niby
    dlaczego? Wcześniej były widoczne nawet w kompletnym rupieciu.
    Pstrykam zdjęcie w pełnym świetle, kretyński dźwięk migawki (oczywiście
    niewyłączalny) nawet niezsynchronizowany z czasem robienia fotki, tylko
    2 sekundy po!! Litości!
    Jakość kompletnie beznadziejna, zdjęcie gazety-artykuł nie do odczytu,
    nawet mistrz chiński nie odszyfruje liter.
    Podczas wpisywania tekstu, mając przyciśnięty telefon spodnią stroną do
    dłoni potrafi zniknąć całkowicie sygnał, mimo że normalnie mam
    maksymalny!
    Ustawianie profili połączeń sieciowych jest chyba w 5 miejscach i ciężko
    było to opanować żeby mnie pytał przez co ma się łączył i brał się za
    domowe wifi.
    Programy nie ustawiają się na liście alfabetycznie, tylko wg kolejności
    wgrywania, co powoduje kolejny bałagan.
    Podczas przeglądania internetu przez wbudowaną przeglądarkę, potrafi
    pokazać się komunikat o braku pamięci, mimo że nic innego nie robiłem!
    A za chwilę przeglądarka się "wysypała" całkowicie. Telefon potrafi się
    przymulić przy zwykłym przeglądaniu menu i pyszczeć o braku pamięci w
    najmniej przewidywalnym momencie.
    Nowy sposób blokowania klawiszy, już nie menu i *, co komu przekszadzało
    sprawdzone rozwiązanie?
    W kalendarzu weekendy nie są zaznaczone na czerwono, tylko panuję mrok
    niczym w Gotham City.
    Nie można przewijać odtwarzanej muzyki czy filmu!!!!
    Głośnik jest strasznie cichy (nawet ustawiony na maks), dołączone
    słuchawki również kiepskiej jakości.
    Kabel do ładowania podłączany z boku, dzięki czemu ciężko jest coś
    zrobić z telefonem podczas karmienie prądem. Znów porażka!

    Dlaczego duża litera "o" wygląda jak zero i w ogóle ta czcionka jest
    taka ohydna??!
    Dołączony kabelek USB to chyba długość członka tego impotenta, który
    zaprojektował ten telefon! Bez wtyczek to coś liczy sobie 12cm, może jak
    ktoś ma laptopa na biurku to bez problemu podłączy, ale do stacjonarnego
    bez przedłużacza się nie obejdzie.
    Na koniec okazuje się, że zdjęcie simlocka z tej słuchawki jest
    cholernie drogie i nawet nie użyje póki co tego szajsu jako modemu do
    Aero2.

  • 2. Data: 2012-01-14 18:07:45
    Temat: Re: NOKIA E52 - NIE POLECAM! (dlugi opis)
    Od: "Disappointed E52 owner" <d...@e...com>

    Użytkownik "Disappointed E52 owner" <d...@e...com> napisał
    w wiadomości news:jesg11$tkg$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > nastawiłem, mam wymagania na wyrost, albo ten typ tak po prostu ma.
    > Ja odradzam zakup tego modelu. Nie jest to już świeżynka, ale jest

    PS
    Sprawdziłem na narodowych stronach www Nokia w Europie i nie wszędzie
    jest ten telefon oferowany, więc coś musi być na rzeczy!
    Ponoć premiera odbyła się w Polsce, chcieli nam wcisnąć g...o do
    testowania?

  • 3. Data: 2012-01-14 18:22:03
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 14.01.2012 19:07, Disappointed E52 owner pisze:
    > Użytkownik "Disappointed E52 owner" <d...@e...com> napisał
    > w wiadomości news:jesg11$tkg$1@usenet.news.interia.pl...
    (...)
    Wyobraź sobie że ja Ciebie rozumiem. Możesz się pogłaskać na moje konto
    po czaszce. Ja też jestem zdania że jak już robi się coś lepszego niż
    "fonek" to należał by umożliwić jego głęboką konfiguracje, nawet gdyby
    do tego było konieczne grzebanie w skryptach na PC. Niestety, telefony,
    smartfony stają się coraz bardziej cukierkowe, coraz lepiej udają
    laptopy, coraz gorzej nadają się do rozmów. Taki świat. poszukaj Dla
    siebie jakichś starych perełek.
    ToMasz

    PS z drugiej strony, nie jest tak źle z tą nokią. Niektórzy mają gorzej,
    a co wiecej cieszą się że tak mają :)

  • 4. Data: 2012-01-14 18:30:45
    Od: "Disappointed E52 owner" <d...@e...com>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cukierkowe, coraz lepiej udają laptopy, coraz gorzej nadają się do
    > rozmów. Taki świat. poszukaj Dla siebie jakichś starych perełek.

    Niestety nic dalej nie rozumiesz, wymieniłem co jest spartolone i nie
    wiem dlaczego tak jest, skoro można to było zrobić dobrze.
    Tylko dwa razy zwróciłem uwagę na mniej intuicyjną obsługę niż zwykle.

    > PS z drugiej strony, nie jest tak źle z tą nokią. Niektórzy mają
    > gorzej, a co wiecej cieszą się że tak mają :)

    To źle o nich świadczy, ja nie lubię jak mi się wciska kupę w opakowaniu
    bombonierki.

  • 5. Data: 2012-01-14 18:33:30
    Od: "Disappointed E52 owner" <d...@e...com>

> [...]
    >
    > PS z drugiej strony, nie jest tak źle z tą nokią. Niektórzy mają
    > gorzej, a co wiecej cieszą się że tak mają :)

    Zawsze też mogę kupić sobie takiego laptopa/netbuka jak chcę, do tego
    osobno odtwarzacz mp4, aparat,
    terminarz, GPS z nawigacją i taszczyć to wszystko ze sobą, ale nie o to
    tu do cholery chodzi, miał to załatwiać jeden smartfon, a został
    spartolony.

  • 6. Data: 2012-01-14 20:02:54
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-01-14 19:03, Disappointed E52 owner pisze:
> [...]
    > wymagania na wyrost, albo ten typ tak po prostu ma.
    > Ja odradzam zakup tego modelu. Nie jest to już świeżynka, ale jest wciąż

    Zgadza się, w maju minie 3 lata od daty premiery. To w zasadzie staroć.

> [...]

    > Niestety kształt paletki do ping-ponga kiepsko leży w dłoni (a nie mam
    > łap jak bochny, wprost przeciwnie) i słabo używa się klawiszy, pierwszy

    Telefon na rynku od blisko 3 lat a ty nawet nie raczyłeś sprawdzić jak
    wygląda ? czy pasuje ci do reki ? jednocześnie wydaje ci się idealny dla
    ciebie ;-)

    > Wertuję instrukcję (to pierwszy telefon gdzie skorzystałem z tej
    > książki! obsługa nie do końca intuicyjna)

    Do tej pory nie miałeś smartfona, to chyba oczywiste że jest nieco
    bardziej skomplikowany ;-)

    > Na koniec okazuje się, że zdjęcie simlocka z tej słuchawki jest
    > cholernie drogie i nawet nie użyje póki co tego szajsu jako modemu do
    > Aero2.

    Tego też nie sprawdziłeś przed zakupem ?

  • 7. Data: 2012-01-14 20:21:51
    Od: "Disappointed E52 owner" <d...@e...com>

    Użytkownik "boxfish" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zgadza się, w maju minie 3 lata od daty premiery. To w zasadzie
    > staroć.

    Tak, przecież piszę, że to nie jest nowość w sprzedaży, tylko nowość dla
    mnie.
    A z drugiej strony patrząc, skoro coś jest tyle lat obecne na rynku to
    znaczy, że się niby sprawdza, tu tak nie jest i jakoś nie powstała E53.

    > Telefon na rynku od blisko 3 lat a ty nawet nie raczyłeś sprawdzić jak
    > wygląda ? czy pasuje ci do reki ? jednocześnie wydaje ci się idealny
    > dla ciebie ;-)

    Niestety w sklepach z reguły stoją martwe atrapy i nie można potestować
    w akcji, co innego mieć prawdziwy aparat w ręce, a co innego macać
    obudowę na kablu w sklepie.

    > Do tej pory nie miałeś smartfona, to chyba oczywiste że jest nieco
    > bardziej skomplikowany ;-)

    Nie wiedziałem że smartfon musi być sprytniejszy od użytkownika. Radzę
    sobię z urządzeniami technicznymi, chodziło mi o brak intuicyjności i w
    niektórych przypadkach bez instrukcji się nie obejdzie, bo dana funkcja
    jest gdzieś idiotycznie zaszyta, albo dziwnie nazwana.

    > Tego też nie sprawdziłeś przed zakupem ?

    Tego że simlock jest drogi? Akurat używam sieci na którą jest blokada,
    więc nie szukałem wcześniej informacji o tym.
    Potem mnie to dobiło, gdy wziałem pod uwagę używania telefonu jako
    modemu 3G z innymi kartami.

  • 8. Data: 2012-01-14 20:25:25
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu So 14 01 2012 21:21, Disappointed E52 owner pisze:

> [...]
    > niektórych przypadkach bez instrukcji się nie obejdzie, bo dana funkcja
    > jest gdzieś idiotycznie zaszyta, albo dziwnie nazwana.

    Lamer jesteś i tyle.

    --
    ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 9. Data: 2012-01-14 20:27:57
    Od: "Disappointed E52 owner" <d...@e...com>

    Użytkownik "ALEX" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Lamer jesteś i tyle.

    Bardzo 'konstruktywna' krytyka i rzeczowa dyskusja, ale nie rzucaj się
    tak na kamikadze.

  • 10. Data: 2012-01-14 20:42:49
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 21:27:57 +0100, Disappointed E52 owner napisał(a):

    > Bardzo 'konstruktywna' krytyka i rzeczowa dyskusja, ale nie rzucaj się
    > tak na kamikadze.

    Wszyscy po kolei Ci mówią, że jak żywo przypominasz blondynkę, która
    wróciła do salonu samochodowego z karczemną awanturą, że nie po to wydała
    na samochód 200 tysięcy, żeby jeszcze musieć jakąś benzynę zaraz nalewać, a
    ty nic, dalej bezgraniczne samozadowolenie i wszyscy winni dookoła, tylko
    nie ty.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan