  • 21. Data: 2013-06-30 20:48:46
    Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    X-Man wrote:

    > hmm kilka-naście? dwa razy do roku zmieniam np. koła z letnich na
    > zimowe i na odwrót, ostatnio np czyściłem tylne hamulce więc koła
    > ściągałem do tego, raz czy dwa w ciągu ostatnich 2-3 lat złapałem
    > gumę itd.

    No jak ktoś lubi tyle, to faktycznie się sprawdza.

  • 22. Data: 2013-06-30 21:35:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 19:11:07 +0100, X-Man napisał(a):
    > przy takiej długości rurki byłbym w stanie ukręcić śrubę gołymi rękami bez
    > żadnego skakania,

    Moze ci sie wydawac.

    > ewentualnei klucz by pękł na łbie śruby, dokręcam zawsze tak
    > że bez rurki nie ma szans odkręcić, wg mnie wystarczy zawsze przed wkręceniem
    > śrub przejechac je szczotką drucianą i potem troszkę jakiegoś smaru na gwint i

    Ale najwyrazniej dyskutujemy tu o innym przypadku :-)

    > nie wiem jakieś 3,5cm, mnie to wystarcza

    > ten klucz jest do tego właśnie przeznaczony żeby nim koła dokręcać/odkręcać więc
    > szansa że pęknie jest raczej niewielka (nie twierdzę ze jest to niemożliwe)

    Inicjatorowi tematu pekl, mnie pekl, powyzej tez sugerujesz ze peknie
    - zdarza sie.
    Ale ja nie o jakosci klucza, tylko jak gleboko do niego rurka wchodzi.
    3.5 cm to chyba mniej niz podnosniku, a w podnosniku takich sil nie
    uzywasz.

    No i dzwignia z dala od kola - to nie ulatwia odkrecenia.

    > no ale zawsze można na jakiegoś bubla trafić

    Szczegolnie jak cos tanie jest :-)

    J.

  • 23. Data: 2013-06-30 22:00:58
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

> [...]
    > uzywasz.
    > No i dzwignia z dala od kola - to nie ulatwia odkrecenia.

    uwierz mi że ja siły nie żałuję może Pudzian ze mnie nie jest ale jak jadę do
    mechanika to pneumatycznym kluczem nie ruszy śrub po mnie

    > Szczegolnie jak cos tanie jest :-)

    hehe swój dostałem za free od sąsiada jak opróżniał schowek z gratów przed
    przeprowadzką więc nawet nie wiem czy tani był, w każdym razie ciężko mi sobie
    wyobrazić żeby śruba mogła mi się aż tak zapiec żebym go złamał na niej

    Pzdr
    Piotrek

  • 24. Data: 2013-06-30 22:20:01
    Temat: Re: PI?kne podzi?kowania ch?opakom z TIR?w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze:
    Teraz, jak już szczęśliwie wróciłeś to pofatyguj się i wykręć po kolei
    wszystkie śruby, wyczyść, posmaruj (grafitowy najlepszy, ale może być
    zwykły ŁT) i przykręć w odpowiednim momentem. Nie będzie potem problemu
    bo każdy klucz da radę.
    Jacek

  • 25. Data: 2013-06-30 23:11:25
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-06-30 22:20, Jacek pisze:
> [...]
    > wszystkie śruby, wyczyść, posmaruj (grafitowy najlepszy, ale może być
    > zwykły ŁT) i przykręć w odpowiednim momentem. Nie będzie potem problemu

    Ja nie wiem, czy taka rada to już podpada pod narażenie życia albo
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

    Śruby do kół możesz se druciakiem dokładnie oczyścić (a i gwinty w
    piastach - są również okrągłe szczotki druciane - jeśli ktoś czuja taką
    potrzebę.

    Ja od 18 lat koła odkręcam czymś takim:
    http://allegro.pl/klucz-do-kol-kola-audi-vw-golf-bor
    a-oryginl-i3299240672.html
    (aukcja przykładowa).
    Zdarzyło mi się po "fachowej" robocie gumiarzy (a może fachowym
    smarowaniu? ;-) ) urwać komuś szpilkę wraz z nakrętką z użyciem
    półtorametrowej przedłużki i całej (wtedy jeszcze mizernej) masy ciała,
    ale klucz przeżył to bez uszczerbku.

  • 26. Data: 2013-07-01 00:04:57
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-06-30 23:11, scobowski pisze:

    > Ja nie wiem, czy taka rada to już podpada pod narażenie życia albo
    > bezpieczeństwa w ruchu drogowym?
    Że co niby?
    Słyszałeś o czymś takim, jak gwint samohamowny?
    Jacek

  • 27. Data: 2013-07-01 00:17:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 01 Jul 2013 00:04:57 +0200, Jacek napisał(a):

    > Że co niby?
    > Słyszałeś o czymś takim, jak gwint samohamowny?

    Samohamowny to on jest przy zalozonym wspolczynniku tarcia.
    Stal-stal, a nie stal-smar.

    Ale zawsze smarowalem i nigdy sie nie nie odkrecilo samo.

    J.

  • 28. Data: 2013-07-01 00:27:15
    Od: "arek333" <a...@w...pl>

    Hmmm ja tam mocno sie nie znam czy gwinty smarowac czy nie. Jednak w tym
    roku pierwszy raz w zyciu popsikalem gwinty szpilek WD40. I po 1,5
    miesiaca poczułem bicie w kole z tylu. Podnosnik i co widze - 4 szpilki
    luzne jednej juz brak, kolo tancowalo. Przerazilem sie. Sprawdzilem
    wszystkie mkola i w kazdym byla luzna szpilka. Na początku myslalem ze moze
    ktos chcial skubnąć aluski, jednak nie poluznial by srub z zabezpieczeniem.
    Tak tak te tez byly luzne. Zrobilem to raz w zyciu i juz nigdy nie bede
    niczym psikal smarowal gwintow przy kolach.

  • 29. Data: 2013-07-01 00:52:59
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "arek333" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > zabezpieczeniem. Tak tak te tez byly luzne. Zrobilem to raz w zyciu i
    > juz nigdy nie bede niczym psikal smarowal gwintow przy kolach.

    za słabo dokręciłeś i tyle WD pewnie nie pomogło ale przy odpowiednio mocnym
    dokręceniu wpływ WD na zmniejszenie tarcia jest marginalny, wd penetruje i
    trochę smaruje ale tylko trochę...

    Pzdr
    Piotrek

  • 30. Data: 2013-07-01 01:14:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 1 Jul 2013 00:27:15 +0200, arek333 napisał(a):
> [...]
    > miesiaca poczułem bicie w kole z tylu. Podnosnik i co widze - 4 szpilki
    > luzne jednej juz brak, kolo tancowalo. Przerazilem sie.

    A WD40 to nawet nie jest rzadki olej.

    Dobrze przykreciles ostatnio ?

    J.