  • 1. Data: 2013-06-29 22:20:16
    Temat: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Chciabym pięknie podzięokwać za nieocenioną pomoć o 24tej w nocy na A1 ok
    70km przed Łodzią nr rej dwoch tirow jadacych z Bydgoszczy na śląski to SB i
    SMI dalej nie pamiętam :)

    jadąc z rodzią wystrzeliła nam na nowym odcinku autostrady opona,
    oryginalny klucz do koł oplowski nie dał rady, rozpadł się

    po 20min walki z latarką, w końcu zatrzymały się dwa tiry, odetchnąłem z
    ulgą ze wzglęów bezpieczeństwa rodziny, dopiero metrowa rura i ich klucze
    pomogły nam tak było zapieczone.
    Za skarby nie chcieli nic wziąć za tak nieocenioną pomoć w środku nocy,
    cieszy mnie bardzo że są jeszcze dobrzy ludzie

    PS laweciarz chcial 800zł za pomoc

    BTW: jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji,
    może jakis link z allegro, aby nie nadziać się na jakieś padło:

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&strin
    g=klucz+do+k%C3%B3%C5%82+17

  • 2. Data: 2013-06-30 00:01:41
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > BTW: jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji,
    > może jakis link z allegro, aby nie nadziać się na jakieś padło:

> [...]
    kup sobie nasadkę na wymagany rozmiar i pokrętło. ale nie na pół cala
    tylko 3/4
    ToMasz

  • 3. Data: 2013-06-30 00:28:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 22:20:16 +0200, AT napisał(a):

    > BTW: jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji,
    > może jakis link z allegro, aby nie nadziać się na jakieś padło:

    Ja wożę coś takiego:
    http://www.narzedzia.pl/pokretlo-z-przegubem-1-2-457
    mm,34978.html

    Albo kup takie coś (tylko raczej z jeszcze krótszym tym krótkim bokiem i n
    1/2")
    http://www.narzedzia.pl/pokretlo-typ-l-3-4-x-430-mm,
    35010.html

    Do tego porządna nasadka (odpowiednio długa i mieszcząca się w otwór
    felgi).

    Albo krzyżak:
    http://narzedzia-merkury.pl/klucz-krzyzakowy-do-kol-
    24-27-32-3-4-yato.html

    Na teleskopowe zabawki z Allegro po 20zł to nie patrz, bo to się gnie już
    od patrzenia na nie ;)

    Natomiast jest prosta metoda żeby uniknąć takich problemów - po pierwsze
    pogoń gumiarza który zapewne po wymianie opon wziął i pneunamet dowalił Ci
    śruby takim momentem ile tylko ten klucz miał siły.
    Pneumatem to śruby można odkręcać, albo przykręcić, a do dokręcania służy
    tylko i wyłącznie klucz dynamometryczny.

    Do tego gwinty należy utrzymywać w przyzwoitym stanie (tzn. czyścić z syfu
    przed dokręceniem szczotką), ewentualnie można delikatnie nasmarować sam
    gwint minimalną ilością smaru grafitowego.

    Wtedy nie ma problemów z odkręcaniem, nawet narzędziami kupionymi na stacji
    benzynowej.

  • 4. Data: 2013-06-30 08:14:41
    Temat: Re: PI?kne podzi?kowania ch?opakom z TIR?w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze:
> [...]
    > oryginalny klucz do ko? oplowski nie da? rady, rozpad? si?
    >
    > po 20min walki z latark?, w ko?cu zatrzyma?y si? dwa tiry, odetchn??em z
    > ulg? ze wzgl??w bezpiecze?stwa rodziny, dopiero metrowa rura i ich klucze
    > pomog?y nam tak by?o zapieczone.
    > Za skarby nie chcieli nic wzi?? za tak nieocenion? pomo? w ?rodku nocy,
    > cieszy mnie bardzo ?e s? jeszcze dobrzy ludzie
    >
    > PS laweciarz chcial 800z? za pomoc
    >
    > BTW: jaki mo?ecie poleci? naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji,
    > mo?e jakis link z allegro, aby nie nadzia? si? na jakie? pad?o:

    Naucz się przykręcać koła - unikniesz przykrych niespodzianek przy
    odkręcaniu.

  • 5. Data: 2013-06-30 11:41:47
    Od: LEPEK <n...@n...re>

    W dniu 2013-06-30 00:28, Tomasz Pyra pisze:

    > Albo krzyżak:
    > http://narzedzia-merkury.pl/klucz-krzyzakowy-do-kol-
    24-27-32-3-4-yato.html

    Krzyżak jest IMO najlepszy, bo przykłada się siłę równomiernie w dwóch
    przeciwnych kierunkach i cała włożona siła idzie na kręcenie śrubą, a
    nie np. w połowie na bujanie samochodem. Niestety - zajmuje dużo miejsca
    w bagażniku, dla tego ja mam taki składany z Lidla - daje radę od paru lat.

    > Po pierwsze
    > pogoń gumiarza który zapewne po wymianie opon wziął i pneunamet dowalił Ci
    > śruby takim momentem ile tylko ten klucz miał siły.

    Pokaż mi takiego, który tak nie robi :/
    > ewentualnie można delikatnie nasmarować sam
    > gwint minimalną ilością smaru grafitowego.

    Jak felgi stalowe, to możne też miedziowego?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2013-06-30 11:59:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:41:47 +0200, LEPEK napisał(a):

> [...]
    > w bagażniku, dla tego ja mam taki składany z Lidla - daje radę od paru lat.

    No krzyżak ogólnie lepszy.
    Zwykłe pokrętło lepiej działa jak już śruba jest tak oporna że trzeba po
    kluczu skakać.

    > Pokaż mi takiego, który tak nie robi :/

    Porządni nie robią, a każdy nieporządny po pogonieniu okazuje się że ma
    gdzieś z kącie zakurzony klucz dynamometryczny z którego nawet umie
    skorzystać.

    > Jak felgi stalowe, to możne też miedziowego?

    Felga w sumie nie gra roli, bo należy to zrobić tak żeby nie smarować
    felgi, a jedynie gwint. Ten z obu stron jest stalowy.

    Myślę że miedzowy też może być

    Grafitowy podobno lepszy do gwintów bo taki gwint nasmarowany grafitowym
    niby jest bardziej samohamowny, ale jakiś dokładnych badań nie robiłem.

  • 7. Data: 2013-06-30 12:15:47
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "AT" <Atari!@onet.poczta.pl> wrote in message
    > Chciabym pięknie podzięokwać za nieocenioną pomoć o 24tej w nocy na A1 PS
    > laweciarz chcial 800zł za pomoc

    zdzierca...

    > BTW: jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich
    > sytuacji,

    ja od zawsze wożę w bagazniku pod dywanikiem taki:
    http://allegro.pl/klucz-krzyzak-do-odkrecania-kol-17
    -19-21-23-i3347002661.html

    + do tego rurka od lewarka/żaby o takiego:
    http://allegro.pl/podnosnik-hydrauliczny-zaba-leware
    k-2t-karton-2000-i3298243884.html
    (który też zawsze mma ze sobą)

    jako przedłużenie ramienia siły i ten zestaw jeszcze nigdy mnie nie zawiódł

    Pzdr
    Piotrek

  • 8. Data: 2013-06-30 12:18:44
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "scobowski" <s...@i...pl> wrote in message
    g=klucz+do+k%C3%B3%C5
    > Naucz się przykręcać koła - unikniesz przykrych niespodzianek przy odkręcaniu.

    ja odkąd mi gumiarz zapomniał koła dokręcić i potem wyciągałem luźne śruby spod
    kołpaka to dokręcam ile sił w łapach bo o odkręcanie to się akurat nie
    martwię...

    Pzdr
    Piotrek

  • 9. Data: 2013-06-30 12:20:51
    Od: tá´Ź

    AT wrote:

    > jad?c z rodzi? wystrzeli?a nam na nowym odcinku autostrady opona,
    > oryginalny klucz do ko? oplowski nie da? rady, rozpad? sie

    A co na to rodzina tej opony? Często podróżujesz z całą rodziną opon?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 10. Data: 2013-06-30 12:46:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    X-Man wrote:

    > jako przedłużenie ramienia siły i ten zestaw jeszcze nigdy mnie nie
    > zawiódł

    A ile razy miałeś okazję to sprawdzić?