eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe › Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273
    views Subscribe
    Date: Wed, 20 Dec 2023 14:08:10 +0100

    > No tak. I dlatego staram się nie pisać z telefonu. Nie mam w kieszeni
    > dużego monitora, a dużą klawiaturę mam na wyjątkowe sytuacje (nie chce mi
    > się jej wyciągać z plecaka żeby odpisać na SMSa).

    SMS krótki jest to nie rozumiem kwestii.

    > I komunikuje się. Jak chcę wysłać książkę na kindla, to robię to z
    > laptopa. Jak chcę wrzucić kolorowego PDFa na tablet (kiedyś EdW, teraz
    > Świat Radio i Zrozumieć Elektronikę), to wrzucam z laptopa na tablet.

    Ja mówię o tym by "to komunikowało się między sobą" a nie by użytkownik
    "jeździł taczką".

    > Jasne, mam maila na telefonie, czasem to jest przydatne, ale najczęściej
    > nie piszę maili z telefonu. Najwyżej czasem czytam.

    > Ci, którzy używają telefonów do pisania tekstów.

    Ale ... megafon to nie telefon mimo, że da się nim komunikować głosowo :-)

    Ludzie używają smartfonów do pisania bo nie mają możliwości korzystania
    z dużych klawiatur i monitorów. Może w podróży często są, może im
    partnerka zabrania ... sytuacja za nich wybiera a nie oni sami.

    > No właśnie... masz osobną klawiaturę. O to mi chodzi. Jak się da podłączyć
    > to oczywiście że nie ma różnicy, na czym się pisze.

    Niezupełnie osobną. Przylepiona jest, nie odlepiam jej. Nie mam sytuacji
    jak powyżej. Miałbym to używałbym adekwatnego sprzętu.

    > Właśnie nie można, bo zabrali telefony z fizycznym QWERTY. Nie ma.

    No tak, zabrali :-)

    A to nie jest tak, że po prostu mało chętnych na używanie tych
    klawiatur? Bo przez lata ludzie kupowali proste telefony za złotówkę.
    Ambitniejsze telefony z klawiaturą QWERTY czy Pocket PC były niszowe. I
    z tego we współczesnym smartfonie nadal coś zostało.

    > Ktoś z tego (Meshtastic) realnie korzysta? Jest tam z kim pisać?

    No właśnie nie :-) Ludzie nie mają realnej potrzeby :-) W nielicznych
    miejscach nie ma zasięgu GSM by miało uzasadnienie używanie innych metod
    transmisji. Groźba wyłączenia GSM tak jak wyłączono TVP chyba nie
    wystarczy by stworzyć jakiś sens tego. Bawimy się, nie ma pokrycia w
    terenie, bramkujemy sieci za pomocą MQTT. Jak zbramkowane to nieraz ktoś
    odezwie się z drugiego końca świata i o "dupie maryny" pogada. Więc ja
    za bardzo za Meshtasticiem nie jestem, bardziej za przesyłaniem danych z
    użycie LoRy i mesh. Tylko ciągle nie widzę zastosowań przekonujących
    zwykłego użytkownika.

    No ale nie do końca mi chodzi o użycie Meshtastica czy LoRy. Bardziej o
    urządzenie, tego T-Deck'a, że ma klawiaturę QWERTY, BT, ekran i można tę
    klawiaturę do czegoś wykorzystać jak się tak bardzi jej pragnie :-)