  • Data: 2024-02-09 09:24:18
    Temat: Re: PIC32MX795F512 + DP83848: Zawieszanie się Ethernetu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9.02.2024 01:05, Marek wrote:

    > Nie mam zbyt dużo doswiadczenia z Harmony, Kiedyś krótko to testowałem
    > ale nie wdrażałem produkcyjnie. Natomiast na MLA + enc28j60 mam na
    > produkcji urządzenia chodzące już 10 rok 24h i nigdy nie było problemu z
    > łącznością z nimi, uważam, że stos MLA jest bardzo stabilny (TCP + UDP,
    > jedyne co nie używam, ze stosu to DHCP oraz tego ich serwera HTTP,
    > używam własny).

    Ja też właśnie przez długie lata korzystałem z z MLA i ciągle korzystam
    z niego w projektach z mniejszymi MCU. W przypadku PIC18/PIC24 innego
    wyjścia właściwie nie ma, a i część PIC32 ma za mało zasobów, żeby
    obsłużyć Harmony. Jednak jakby nie patrzeć, MLA jest już dość starą i
    nierozwijaną biblioteką, która z kolei nie wspiera nowszych układów.
    To jest właśnie główny powód, dla którego przeniosłem ten projekt na
    Harmony - nowsza wersja hardware'u wykorzystuje PIC32MZ2048.

    Harmony ma też swoje zalety - kod łatwo generuje się z konfiguratora,
    jest też dostępnych więcej bibliotek. Pamiętam, że kiedyś spędziłem
    kilka tygodni naprawiając jakiś krzywy kod z GitHuba, aby mieć na MLA
    obsługę klienta MQTT. W Harmony taki klient po prostu jest zaimplementowany.

    Co do stabilności - jak wspomniałem, na PIC32MZ2048 nie natknąłem się na
    podobne problemy. Dlatego podejrzewam, że kwestia może się kryć gdzieś w
    optymalizacji konfiguracji pod kątem wykorzystania zasobów.

    > Był jeden incydent w trakcie jakiś testów właśnie podobny do tego co
    > opisujesz, ale ciągle nie pamiętam szczegółów.

    Pamiętasz czy to było na MLA czy Harmony?
    W każdym razie, odkąd wczoraj zmieniłem priorytet tasku z moja
    aplikacją, problem się nie pojawił. To znaczy był inny crash, ale
    znacznie mniej uciążliwy: klient z utracił łączność i nie chciał się
    połączyć ponownie (DNS wywalał błąd -5) ale nie było już efektu
    świecenia diody ACT i blokady ruchu na poziomie switcha. Tym razem
    wystarczyło tylko odpiąć o ponownie podpiąć kabel ethernetowy, bez
    resetowania całego urządzenia.