  • Data: 2024-02-16 09:14:58
    Temat: Re: PIC32MX795F512 + DP83848: Zawieszanie się Ethernetu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.02.2024 01:11, ptoki wrote:

    > Masz tam slota na karte sd z tym VS-em?

    Mam na tej płytce kartę gniazdo karty SD, ale jest podpięte do osobnej
    magistrali SPI. W dokumentacji VS1003 była informacja, że możliwe jest
    używanie kodeka na jednej magistrali z innymi urządzeniami, ale nieraz
    wymaga to dodatkowych kroków (np. rekonfiguracji między transmisjami).
    Skoro miałem taką możliwość, wolałem sobie oszczędzić kłopotów. Płytke i
    tak projektowałem od podstaw i nie stosowałem fabrycznych modułów.

    > Nie mialem czasu sie jeszzce zajac tematem ale mam pare modulow z VSami
    > z i bez kart i sie zastanawiam czy te karty sa podpiete tak ze mozna je
    > czytac i pisac z zewnetrznego kontrolera.

    Prawdopodobnie w przypadku tych modułów z kartą SD jest ona po prostu
    podłączona do tej samej magistrali SPI. Powinno się dać korzystać z
    obydwu urządzeń jednocześnie, ale warto najpierw wczytać się w
    dokumentację i zapoznać się z ograniczeniami.

    > Nie mailem czasu zajrzec w schematy a te co widzialem to maja dziwnie
    > rozmalowane polaczenia i nie do konca wiem czy sdkarta jest dostepna po
    > spi/iic

    Najlepiej będzie sprawdzić właśnie na schemacie. Interfejs VS10xx jest
    relatywnie prosty - zwykła magistrala SPI + kilka dodatkowych sygnałów
    sterujących. Jeśli karta współdzieli magistralę z kodekiem, to powinny
    być wspólne piony MISO, MOSI i SCK oraz osobny CS + ewentualnie piny
    charakterystyczne dla kart SD (present i write protect).