  • Data: 2014-04-09 03:21:34
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
    news:li27ht$a7q$1@mx1.internetia.pl...
    > Cenię każdego dobrego spawacza (wiem, jak trudno jest pospawać, bo
    > robiłem).
    > Cenię każdego dobrego szewca (wiem, bo mój dziadek był szewcem,
    > budowlańcem,
    > nauczycielem, cukiernikiem, pracował w hucie szkła i był super dziadkiem).
    > Jednak, wiesz chyba co to jest drabina społeczna i dlaczego istnieje?

    Ale ja nie o drabinie społecznej mówię...

    Ja postawiłem tezę, że programista jest rzemieślnikiem a nie naukowcem.
    I próbuję tą tezę Ci objaśnić na przykładzie innych rzemieślników.
    Naukowcem być to jednak coś dużo więcej niż tylko wytworzyć kolejną
    parę butów albo kolejny program do sortowania tablicy danych...

    Abstrahując już od tego ile czasu trzeba i ile nauki trzeba aby stać się
    dobrym szewcem czy dobrym spawaczem czy dobrym programistą
    i gdzie na drabinie społecznej się te zawody znajdują żaden z nich nie
    jest naukowcem jeśli tylko implementuje znane już i stosowane
    rozwiązania (w swojej branży). Wybacz jeśli Cię rozczaruję, ale nie ma
    tu nic naukowego w tym że ktoś napisze sortowanie bąbelkowe w C++
    czy nawet w ASM - to tylko implementacja znanej i szeroko-stosowanej
    technologii i w istocie swojej niczym nie różni się w zaimplementowaniu
    metody spawania w osłonie argonu. Tu rzemiosło i tam rzemiosło.
    Różnica między C++ a ASM może być porównana do różnicy w szyciu
    butów ręcznie czy na maszynie do szycie... Albo spawaniu iskrowym
    czy w płomieniu...

    Co innego gdy spawacz-naukowiec zacznie eksperymentować i w toku
    swoich poszukiwań opracuje nowe metody, nowe technologie, nowe
    materiały do spawania, wtedy otrze się o naukę tak samo jak taki koder
    rzemieślnik, który zacznie wymyślać nowe, nieznane wcześniej algorytmy
    sortowania danych czy też nowe nieznane wcześniej algorytmy szyfrowania.
    Czujesz teraz lepiej moją tezę?