    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PIC vs AVR
    Date: Sun, 06 Apr 2014 22:01:15 +0100

    Użytkownik Mario napisał:
> [...]
    [..]

    > W którym miejscu bo jakoś nie zapamiętałem nic konkretnego.

    "Co do błędów kompilatorów nie podam konkretów bo ich nie mam, co jakiś
    czas gdzieś trafie na jakieś info że coś źle z kompilatora wychodzi ale
    nie kolekcjonuje tego, mam zakodowane że przy kompilatorach mój program
    z moimi błędami jest nakładany na cudzy program (kompilacja) z cudzymi
    błędami, tak jak piszesz trzeba być na bieżąco z danym kompilatorem aby
    znać i omijać jego bolączki. Przy ASMie trzeba być na bieżąco jedynie z
    erratą procka. "

    Nawet odpowiedziałeś na to

    [..]

    > Chyba jesteś tak wybredny jak identyfikator. Jemu też żadna książka nie
    > pasuje.

    Teraz to pojechałeś po bandzie... normalnie dałeś mi taką mokrą szmatą
    po myciu kibli w twarz.. chyba się obrażę ;>

    Wiele ich nie przeglądałem, raczej kilka kursów on-line, nie mam parcia
    na C więc się nie zagłębiam aczkolwiek przy linuxie czasem by się przydał.

    [..]
    > Zobacz procki NXP.
    > Od DIP8 przez SO (16, 20) , TSSOP (24), QFN (32 i 48), QFP (64, 80, 100,
    > 144), do BGA. Większość obudów taka jakie są w ATMEGA.
    > RAM od 8 kB do 1MB, UARTy od 1 do 5 tak samo różna liczba PWM, ADC itp.
    > Zegar z reguły dość niski np 12MHZ, który jest powielany wewnętrznie do
    > 50 czy nawet 200 MHz.

    Brzmi sensownie.
    Powiem tak, teraz to nie, ale jak nadejdzie ten dzień kiedy będę musiał
    sięgnąć po coś mocniejszego czego w barku nie mam to się grupy poradzę
    co na chwilę obecną jest "na czasie" postęp jest taki że za rok wszystko
    może się wywalić do góry nogami.

    [..]

    > Jeśli robisz coś bardzo wrażliwe czasowo to może być, że musisz ten
    > kawałek kodu zanalizować. Możesz go też napisać w asm. Ale to dotyczy
    > jakichś ułamków procenta kodu, np obsługi przerwań. Nie jest to powód
    > żeby całe np. prawie 100 kB kodu wynikowego pisać w asemblerze. U mnie
    > program składa się głównie z obliczeń, obsługi komunikacji, parsowania
    > poleceń itp. To co dla mnie wrażliwe czasowo (obsługa szybkich zdarzeń
    > na wejściu i praca z szybkimi przetwornikami i tak załatwiam w FPGA)

    Paaanie... ja nie ta liga... ja latawce strugam a Ty właśnie marsa
    kolonizujesz.

    PS: Bardzo podoba mi się dyskusja prowadzona w tym wątku.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html