  • Data: 2014-04-06 23:59:09
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-06 22:49, AlexY pisze:
    > [..]

    > Czyż nie to właśnie napisałem powyżej? To jest słuszny argument użycia
    > języka wysokiego poziomu, w uC argumentem jest czas pisania programu i
    > to uważam za niewłaściwe.

    Czas wdrożenia produktu jest jednym z istotniejszych parametrów. Produkt
    ma możliwie szybko uzyskać postać gotową do sprzedaży i zarobić na
    programistę i innych biorących udział w produkcji. Nie musi być
    najdoskonalszy na świecie, pozbawiony nadmiarowych instrukcji. Ma
    realizować swoje zadanie i być bezawaryjny. Dla mnie błąd w kodzie jest
    wtedy gdy urządzenie nie działa zgodnie z przeznaczeniem lub jest
    awaryjne (np podatne na zakłócenia). Nie sądzę żeby był gorszy przyrząd
    z prockiem, który 90% czasu krąży w pustej pętli, a przez 100 ms
    realizuje zadanie (a mógłby realizować 65 ms gdyby był w asm), od
    przyrządu, który ma procek wytężony na 95% ale napisany przez wybitnego
    fachowca w asm (bo pisany w c by się w tym procku nie zmieścił albo nie
    wyrabiał by czasowo).

    --
    pozdrawiam
    MD