  • Data: 2014-04-07 00:00:24
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message news:op.xdwtndean0u1o8@moj...
    > Tylko po co? żeby młócił powietrze w delay ?

    Nie ma powodu aby młócił powietrze, możesz go uśpić jak
    nie potrzebujesz procesora - przerwanie od portu lub licznika
    Ci go obudzi...

    A zapas mocy przyda Ci się choćby po to, aby nie przejmować
    się jakimiś drobnymi nieefektywnościami kodu generowanego
    przez kompilator i zamiast dłubać coś godzinami w asemblerze
    napisać coś w pięć minut w C.

    > Wiesz sam dobrze że cena to kwestia popytu sprzedaży a nie złozoności
    > układu.

    > Mylisz się niczego nie muszę, są wygodne, bo np małe 51 się gorzej
    > programuje.

    Musisz bo nie że mógłbyś małe 51 tylko musisz bo nie umiesz ARMa,
    którego też się wygodnie programuje a kosztuje tyle co mały 51 i ma
    10x więcej mocy, portów, liczników 32-bitowych, UARTów, Ethernet,
    parę portów USB i jeszcze sterownik wyświetlacza LCD lub eInk...

    > Eee przesadzasz, cała rodzina avr-ów jest spójna, piszę w c i przejście na
    > większy nie stanowi żadnego problemu.

    Największy AVR sięga Cortexowi do pięt... albo do kostek conajwyżej.

    > Nie ma analogii, nie porównuj rynku konsumenckiego z hobbystycznym.

    Czemu nie? Ja tą analogię widzę. Ty nie widzisz?

    > Może, pdf-y są tak kiepsko napisane że nie doczytałem, army chcą dogodzić
    > wszystkim i nawpierdalali tam wszystkiego skolko ugodno, tak że trudno się
    > w tym połapać.

    Tak jak napisał Ci Sylwester obok - nie potrzebujesz ADC - nie włączasz go.
    Od początku, od resetu nie działa, nie marnuje prądu.
    Niby masz a tak jakby go nie było...

    > A czego się uczyć od początku? to tam inny c jest?
    > trzeba tylko peryferia ogarnąć i tyle.
    > Nie taki straszny arm tyle że w 99% zbędny.

    Uczyć się rodziny procesora, jego możliwości, jego specyfiki,
    jego rejestrów kontrolnych, tego co on umie a czego nie umie...
    Oswoić się też warto z bibliotekami, narzędziami do tworzenia
    kodu (środowisko), sposobem programowania/debuggowania itp.

    > Ale bajdurzysz, avr powstał 30 lat temu? :)

    Może 20. Wrzuciłem go do jednego wora z PICem, 8051 i ich klonami.

    > Może daruj sobie te porównania.

    > Ale ja się ich nie boję, nawet mam takiego na biurku z wyświetlaczemn
    > i peryferiami.

    Ciekawe czemu tego wyświetlacza nie podłączyli do jakiegoś AVRa, co?