  • Data: 2014-04-07 00:26:38
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 6 Apr 2014 23:16:52 +0200, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:
    > 4)Ja z kolei uważam, że gdyby program obsługujacy urządzenie był
    napisany
    > zwięźle,
    > to mógłby się włączyć po 50ms od włączenia urządzenia i być gotowy
    do pracy.

    Współczesne "programy" są na tyle złożone, że do ich uruchomienia
    potrzebne jest skomplikowane środowisko (SO) które nie jest w stanie
    uruchomić się w 50ms a potrzebuje do tego grube dziesiątki sekund.
    To pierwsze. Po drugie, właśnie po to jest hibernacja czy uśpienie
    aby procesu uruchamiania nie wywolywac, bo po co? "Program" ma
    wznowić działanie tam gdzie się go zatrzymało.
    Sugerowanie, że należałoby by pisać programy i so w asm to by były
    szybsze i uruchamiały się w 50ms jest niedorzeczne. Zdradza jedynie
    to, że autor takiego pomysłu nie zdaje sobie sprawy z złożoności i
    komplikacji współczesnego so, czy nawet współczesnych aplikacji
    które robią trochę bardziej skomplikowane rzeczy niż miganie ledami
    czy sortowanie tablicy liczb.

    --
    Marek