  • 31. Data: 2009-10-16 08:23:30
    Temat: Re: Pękła bariera ISO 100.000 - nowy Nikon D3s
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Matt pisze:

    Hej

    > Nikon D3 ma faktycznie iso 16100 w trybie "ISO 25600" (za www.dxomark.com).
    > Zresztą wszyscy producenci oszukują

    Zgadza się, inni nawet bardziej oszukują - np. 5d2 przy nominalnych 6400
    realnie daje ISO 3990.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 32. Data: 2009-10-16 09:15:29
    Temat: Re: P?k?a bariera ISO 100.000 - nowy Nikon D3s
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 10:03:42 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > A chodziło o to, że MS-DOS idiotycznie zarządza pamięcią. Żeby
    > skorzystać z więcej pamięci niż 640KB trzeba było się gimnastykować. To
    > ograniczenie było wprowadzone przez źle zaprojektowany system
    > operacyjny, nie wynikało z ograniczeń sprzętu. Odpowiedź o tych 640KB
    > dla każdego była związana z krytyką.

    No jak nie wynikało z ograniczeń sprzętu, skoro powyżej tych 640kB była
    przestrzeń adresowa dla kart rozszerzeń a ówczesny DOS pracował w trybie
    gdzie nie było możliwości mapowania pamięci?

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 33. Data: 2009-10-16 09:27:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Okt., 08:41, "gebi" <g...@p...fm> wrote:

    > Nie mówiąc już o tym, że historyjka opowiada o 640kB, a nie 64kb...
    > Normalnie jak z tymi rowerami na Placu Czerwonym :-)))

    przeciez wyraznie przy liczbie 64 stawiam znak zapytania z uwaga ze
    byc moze byla to inna wartosc .

    ja pamietam ze powiedzial - to byla w owym czasie szeroko cytowana
    wypowiedz.
    mozesz udowodnic , ze nie powiedzial ?

    pamietam i inne porownanie z tamtych czasow

    mozliwosci obliczeniowe malego spektrum z ram 16 kb byla w
    przeblizeniu takie jak centrum obliczeniowe sil obrony powietrznej
    usa , a zatrudnialo ono do obslugi tego komputera pareset ludzi i
    pobieral on prad wystrczajacy do zasilenia malej miejscowosci.

    i jeszcze inne ciekawe
    juz w latach 80 ceny procesorow spadla tak , ze jesli w tym tempie
    spadalyby ceny samochodow to rolls royce kosztowlby wowczac 2,5 usd.
    ile musialby kosztowac dzisiaj ?

    jesli wierzyc historykom to w historii rownie szybko spadala tylko
    cena soli - co zreszta bylo powodem utaraty sporej czesci dochodow
    przez rzyczypospolita i jej pozniejszego oslabienia.

  • 34. Data: 2009-10-16 09:44:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Okt., 11:27, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > przeciez wyraznie przy liczbie 64 stawiam znak zapytania z uwaga ze
    > byc moze byla to inna wartosc .
    >
    > ja pamietam ze powiedzial - to byla w owym czasie szeroko cytowana
    > wypowiedz.

    sorry zeby byc precyzyjnym - oczywiscie pamietam to jako szeroko
    przytaczane cytaty , nie jako bezposrednia wypowiedz do mnie.

    i tak sie zastanawiam to czy cytaty odpowidala prawdzie czy nie to
    tym sobie wowczas glowy nie lamalem.

  • 35. Data: 2009-10-16 14:49:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Matt napisal:
    > Postęp w elektronice następuje szybciej niż w chemii, tak już jest.
    > Szef IBM-a powiedział kiedyś, że rynek komputerów ocenia na (chyba) pięć sztuk
    > na świecie ;-)

    I w przypadku UNIVAC-1 mial racje. W sumie wyprodukowano
    tylko kilka ich sztuk :)

    > Ciekawe, czy doczekamy czasów, kiedy matryce będą wymienne. Ja bym chciał mieć
    > jedną z szerokim zakresem tonalnym, jedną z niskim ISO, jedną z wysokim ISO.

    Juz sa. Tylko sa drogie. Plecki :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 36. Data: 2009-10-16 18:07:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > cena soli - co zreszta bylo powodem utaraty sporej czesci dochodow
    > przez rzyczypospolita i jej pozniejszego oslabienia.

    Czytujesz może Fokus? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 37. Data: 2009-10-16 18:41:09
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Nikon D3 ma faktycznie iso 16100 w trybie "ISO 25600" (za
    > www.dxomark.com).
    > Zresztą wszyscy producenci oszukują

    I to w różne strony - czasami dają znacznie więcej niż nominalnie! Np. taki
    Canon 50D według Dxomark dla znamionowego ISO 100 ma rzeczywiste 157 a dla
    ISO 200 - 158. Tak raczej nie jest - przynajmniej nie dla wszystkich
    egzemplarzy. Dlatego na wyniki Dxomark warto patrzyć z pewną rezerwą.

    --
    Lol

  • 38. Data: 2009-10-16 19:17:48
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Czytujesz może Fokus? :)

    Czytam Time i Epoca
    Pijam tylko Ballantine
    Palę Winston'y
    Dla ciebie mam Wintermans'y
    Zagraniczne czekoladowe cygara
    Zdejm kapelusz.....

    tak mi się jakoś skojarzyło ;)

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 39. Data: 2009-10-16 19:34:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    cichybartko pisze:

    > Czytam Time i Epoca
    > Pijam tylko Ballantine
    > Palę Winston'y
    > Dla ciebie mam Wintermans'y
    > Zagraniczne czekoladowe cygara
    > Zdejm kapelusz.....

    ''Plask!''

    :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ludzie dzielą się na ludzi i... innych ludzi/

  • 40. Data: 2009-10-16 19:42:54
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > ''Plask!''
    >
    > :)

    http://www.youtube.com/watch?v=FvY9MysEjJ4&feature=r
    elated
    To tak tytułem przypomnienia ;).
    Szkoda że obecnie się tak nie kręci, zupełnie jakby wszyscy potracili
    zdolność odbierania abstrakcyjnego humoru.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.