  • 21. Data: 2009-10-15 12:27:24
    Temat: Re: P?k?a bariera ISO 100.000 - nowy Nikon D3s
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Okt., 12:56, "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > Ciekawe, jak by tego dokonał? Podobno to problem 'studni potencjału' czy
    > czegoś tam, co uniemożliwia uzyskanie wysokiej i niskiej czułości z jednej matrycy
    >
    > Maciej
    >
    > --

    kazdy matryca ma tzw czulosc podstwowa ponizej ktorej nie mozna zejsc
    ( w aparacie na ogol jest nizsza od minimalnej nastwcnej , ale to nie
    musi byc duza roznica)

    zmienna czulosc to nic innego jak zmienne wzmocnienie sygnalu z
    matrycy.
    aktualnie nie ma mozloiwosci indywidualnego wzmocninia dla kazdego
    pixela ( choc istniej e juz indywidulanego przetwornika ac/dc -
    jeszcze w naszych aparatch nie m a , choc jestesmy coraz blizej a900
    ma przetwornik ac/dc dla kazdego rzedu oddzielny)

    mozna sobie wyobrazic ze przez zmienna czulosc dla roznych obszarow
    matrycy uzyskasz takie mozliwosci - ale to oczywiscie fantazja na
    razie , a naukowcy wymysla i tak cos lepszego.

    tak wiec nie martwilbym sie jak to zrobic.

  • 22. Data: 2009-10-15 12:37:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Okt., 14:27, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > aktualnie nie ma mozloiwosci indywidualnego wzmocninia dla kazdego
    > pixela ( choc istniej e juz indywidulanego przetwornika ac/dc -

    sorry powinienem byl byc napisac mozliwosci roznego wzmocnienia dla
    poszczegolnych pixeli i jego zmiany.

    w cmosach sygnal z kazdego pixela jest wzmacniany indywidualnie ale
    tak samo

  • 23. Data: 2009-10-15 14:38:27
    Od: Valwit <l...@v...net>

    XX YY wrote:

    > ja pamietam jak Bil Gates pisal, ze czloweik nigdy nie bedzie
    > potrzebowal wiecj niz 64 kb (? , czy tez padla jaks smiesznie niska
    > dzisiaj bariera).

    to ciekawe ze pamietasz, bo on nigdy tego nie powiedzial a jest mu to od
    lat przypisywane :>

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 24. Data: 2009-10-15 14:45:46
    Temat: Re: Pękła bariera ISO 100.000 - nowy Nikon D3s
    Od: Valwit <l...@v...net>

    b...@n...pl wrote:

    > Hmm, natywna w znaczeniu, że nie HI.

    znaczy skalibrowana :) w nikonie Hi i Lo oznaczaja czulosc ktora nie
    trzyma w 100% parametrów i dlatego Hi 3 w zasadzie odpowiada 102400, ale
    w zaleznosci od warunkow moze byc 100000 albo i 105000. im wiekszy
    numerek po Hi czy Lo tym wiekszy moze byc rozstrzal

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 25. Data: 2009-10-15 16:01:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > ja pamietam jak Bil Gates pisal, ze czloweik nigdy nie bedzie
    > potrzebowal wiecj niz 64 kb (? , czy tez padla jaks smiesznie niska
    > dzisiaj bariera).

    Źle pamiętasz, bo chodziło o krótkookresowe (kilka lat) założenia dla
    os-a współczesnego tamtym możliwościom i oczekiwaniom, które potem
    przerobiono na ''zawsze i nigdy''. Był to zresztą czas współistnienia
    wielu systemów i z pewnością Billowi nie śniło się, że jego dos stanie
    się standardem światowym pracującym do dziś.
    Nota bene chodziło o 640kB, a właściwie 1MB z określoną częściowo mapą
    pamięci.

    > ba- niewyobrazalna byla lampa blyskowa mieszczaca sie w aparacie i
    > zasilana bateriami tegoz. w pamieci mielismy radziecki e czajki
    > zasilane dwiema bateriami plaskimi firmy elektron bydgoszcz.

    Centra Wrocław, Poznań albo Czarnków, Elektron ze Starogradu. Bydgoszcz
    to Eltra i nie baterie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 26. Data: 2009-10-15 19:08:39
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Valwit <l...@v...net> napisał(a):

> [...]
    > w zaleznosci od warunkow moze byc 100000 albo i 105000. im wiekszy
    > numerek po Hi czy Lo tym wiekszy moze byc rozstrzal

    Znając rozbieżności, zwłaszcza w trybach Hi, to pewnie koło ISO 60.000 w
    rzeczywistości

    Maciej

  • 27. Data: 2009-10-15 22:48:34
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Matt wrote:

    > Znając rozbieżności, zwłaszcza w trybach Hi, to pewnie koło ISO 60.000 w
    > rzeczywistości

    az tak to nie przeginaja, ale nie chce spekulowac bo brak mi danych dla
    tego konkretnego modelu :)

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 28. Data: 2009-10-16 06:41:47
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Valwit" <l...@v...net> napisał w
    wiadomości news:hb7c4t$ora$1@inews.gazeta.pl...

    > to ciekawe ze pamietasz, bo on nigdy tego nie powiedzial a jest mu to od
    > lat przypisywane :>
    Nie mówiąc już o tym, że historyjka opowiada o 640kB, a nie 64kb...
    Normalnie jak z tymi rowerami na Placu Czerwonym :-)))

  • 29. Data: 2009-10-16 08:00:07
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Valwit <l...@v...net> napisał(a):

    > az tak to nie przeginaja, ale nie chce spekulowac bo brak mi danych dla
    > tego konkretnego modelu :)

    Nikon D3 ma faktycznie iso 16100 w trybie "ISO 25600" (za www.dxomark.com).
    Zresztą wszyscy producenci oszukują

    Maciej

  • 30. Data: 2009-10-16 08:03:42
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    gebi wrote:
    > Użytkownik "Valwit" <l...@v...net> napisał w
    > wiadomości news:hb7c4t$ora$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie mówiąc już o tym, że historyjka opowiada o 640kB, a nie 64kb...
    > Normalnie jak z tymi rowerami na Placu Czerwonym :-)))

    A chodziło o to, że MS-DOS idiotycznie zarządza pamięcią. Żeby
    skorzystać z więcej pamięci niż 640KB trzeba było się gimnastykować. To
    ograniczenie było wprowadzone przez źle zaprojektowany system
    operacyjny, nie wynikało z ograniczeń sprzętu. Odpowiedź o tych 640KB
    dla każdego była związana z krytyką.

    wer