eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOtwór centrujący felgiRe: OtwĂłr centrujÄ�cy felgi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: OtwĂłr centrujÄ&#65533;cy felgi
    Date: Sat, 05 Jun 2010 18:29:10 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 40
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <s...@d...wkurw.org>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1275755351 20430 213.180.130.18 (5 Jun 2010 16:29:11 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Jun 2010 16:29:11 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.57
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315
    Firefox/3.5.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2286157
    [ ukryj nagłówki ]

    > On Sat, 05 Jun 2010 16:33:29 +0200, MarcinJM <m...@i...pl>
    > wrote:
    >
    > > Polaczenie srubowe (inaczej polaczenie _cierne_, rozlaczne)nie moze
    > > pracowac na sciananie, w zwiazku z tym twoja teoria o przemieszczaniu
    > > sie felgi/tarczy jest bledna.
    >
    > Nie musisz mi tłumaczyć, jak działa połączenie śrubowe, bo
    > pisałem o tym na tej grupie pewnie kilka razy i od tamtej pory
    > nie zapomniałem zasady jego pracy. Owszem. To jest jedna strona
    > medalu. Druga jest taka, że jedankowoż się przemieszczała
    > (tarcza miała zbyt duży otwór centrujący, bo była od modelu
    > oczko wyżej -- miałem taki kaprys, żeby przeszczepić tarcze
    > wentylowane do pierdolota). Po hamowaniu tarcza się decentrowała
    > i zaczynała ocierać o zacisk. Po zamówieniu tarcz z właściwym
    > otworem problemy się skończyły. A rzecz w tym, że producenci
    > zalecają dokręcanie kół momentami około 80-120Nm co, jak widać,
    > nie wystarcza do wytworzenia odpowiednio dużej siły. Można
    > dokręcać śruby kół większym momentem, tylko czasem feldze się to
    > nie podoba (szczególnie takiej bez wzmacnianych gniazd).
    >
    > r.
    > --
    > ____________________________________________________
    _____________
    > robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    >
    >   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
    Nie chcę żebyś mi wiele razy tłumaczył. Raz wystarczy. Typowe konstrukcja.
    Piasta z kołnierzem. W kołnierzy 4 gwintowane otwory w otwory wkręcone szpilki.
    Następnie tarcza hamulcowa z 4 otworami. Luz między szpilką a otworami w tarczy
    0,3mm. Potem może być tarcza dystansowa, grubość ze 4mm otwory większe od
    szpilek o 0,3mm, ale może jej nie być. Ostatni element to felga. Nakrętka
    stożkowa ustawia felgę bez luzu w stosunku do szpilki. Jedyny element który może
    odkształcić żeby spowodować takie przesunięcie kola że zahacza felgą o zacisk to
    szpilka. Wytłumacz proszę jak w pełnosprawnym i skręconym właściwą siłą w takim
    połączeniu elementy mogą przesunąć się w stosunku do siebie żeby w efekcie dały
    3 mm przesunięcia na średnicy koła.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: