  • 111. Data: 2017-01-27 13:26:40
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-01-27 o 11:53, Piotr Wyderski pisze:

    > Suchar, ale na temat:
    >
    > -- Jaka jest najbardziej bezsensowna praca na świecie?
    > -- Monter kierunkowskazów w fabryce BMW.

    Bo BMW jest coś nie tak z nawiewami, może przewietrzanie wnętrza
    szwankkuje, może plastiki coś emitują. Kolega mający nobliwego GolfaIII
    Variant wsiadł do BMW brata i momentalnie zapomniał o używaniu
    kierunkowskazów.
    Po przesiadce do własnego wozidła ta zdolność wróciła ;)

    a co do bezsensownej pracy:
    http://gurusportu.pl/upload/images/medium/2016/08/ze
    _wzgledu_na_brazylijskie_prawo_1352207621.jpg

    --
    viktorius

  • 112. Data: 2017-01-27 13:27:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-26 o 08:12, Ghost pisze:

    > ...jakoby wspólny klosz
    > drogowego i kierunkowskazu miał być jakimś problemem.

    Każda potwora znajdzie swojego amatora i obrońcę.
    Podobnie jak oślepiające światła stop na wysokości oczu następnego
    kierowcy w samochodach z automatyczna skrzynią.

  • 113. Data: 2017-01-27 13:28:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Nie powstanie.
    > To juz mamy w mediach - dostanie prowizje za polecanie modelu :-)

    Dlatego dobrze jest o różnych kretynizmach pisać w Usenecie. Tu dość
    łatwo ustrzec się przed tekstami sponsorowanymi. Zwłaszcza w obecnej
    sytuacji, kiedy nie ma tłumów piszących. Ci, co niczego mądrego nie
    mają do powiedzenia, już dawno zostali rozpoznani.

    --
    Jarek

  • 114. Data: 2017-01-27 13:38:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    t-1 napisało:

    > Każda potwora znajdzie swojego amatora i obrońcę.
    > Podobnie jak oślepiające światła stop na wysokości oczu
    > następnego kierowcy w samochodach z automatyczna skrzynią.

    Trzecie światło stop to też ciekawy przykład w kontekscie
    przepisów. Inicjatywa była oddolna -- ktoś to sobie wymyślił
    i zamontował do samochodu jako pomoc przy jeździe w tłumie.
    Ale jako że żadna ustawa tego nie przewidywała, było to
    nielegalne. Nawet dowód rejestracyjny można było stracić.
    Potem bardzo szybko, w ciągu kilku lat, z nielegalnego
    dodatku stało się wyposażeniem obowiązkowym.

    --
    Jarek

  • 115. Data: 2017-01-27 14:30:54
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Każda potwora znajdzie swojego amatora i obrońcę.
    >Podobnie jak oślepiające światła stop

    trzeci stop jest przydatny

    >na wysokości oczu następnego kierowcy w samochodach z automatyczna
    >skrzynią.

    a jaki tu ma związek automat?

  • 116. Data: 2017-01-27 14:32:36
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >a co do bezsensownej pracy:
    >http://gurusportu.pl/upload/images/medium/2016/08/z
    e_wzgledu_na_brazylijskie_prawo_1352207621.jpg

    że niby sportowcy nie dostają zawałów?

  • 117. Data: 2017-01-27 14:35:04
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 27 stycznia 2017 00:53:43 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:
    > s...@g...com pisze:
    > [..]
    >
    > Masz tam jak wół DRL czyli dzienne.

    Nie oglądałem bo nie mam jutuba w fonie.
    Tak czy siak auta jakie widziałem że tak robią spotkałem już po zmroku.
    Tak czy siak niezbyt optymistyczna sytuacja kiedy ludzie nawet świecić poprawnie nie
    potrafia...

  • 118. Data: 2017-01-27 14:51:36
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-01-27 o 14:32, Ghost pisze:

    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    _wzgledu_na_brazylijskie_prawo_1352207621.jpg

    > że niby sportowcy nie dostają zawałów?

    W małym procencie przypadków efekt pracy montera kierunkowskazów w BMW
    też się przydaje, ;)

    --
    viktorius

  • 119. Data: 2017-01-27 14:59:19
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 13:12, J.F. pisze:
    > 35W to ma "zwykly" palnik ksenonowy D2S. i ~3200lm - ponad dwa razy
    > wiecej niz 55W halogen.
    > Ale zeby lepiej swiecil to bym nie powiedzial.
    Mój błąd - 25W i poniżej 2000 lm

    > No ale nie spali sie gdzies na drodze i nie trzeba jechac do ASO, zeby
    > zarowke wymienic :-)
    Dane z końca 2013 : Citroën może pozwolić sobie, by za jeden 25-watowy
    palnik typu D5S do nowego C4 Picasso żądać, uwaga, 840 zł!
    Przy takich cenach mogę zaryzykować że zwykła żarówka się spali, tym
    bardziej że w moim Nissanie wymiana w warunkach polowych zajmuje 3
    minuty bez narzędzi, z czego połowa to szukanie żarówki w schowku :)

    > Nie powstanie.
    > To juz mamy w mediach - dostanie prowizje za polecanie modelu :-)

    Skoro mamy inspektorów budowy, zaleca się konsultowanie umów z
    prawnikami itp. itd. to kto wie jak się ten rynek rozwinie.
    Z innej beczki - co lepsiejsze samochody mają układy do zbierania i
    wysyłania danych do producenta. Nie mam takiej kasy żeby kupić np. nowe
    BMW i sprawdzić na własnej skórze jakie cyrografy trzeba podpisać, ale
    może ktoś się podzieli wiedzą czy BMW się chwali co zbiera i przesyła,
    jaką kierowca ma nad tym kontrolę i czy trzeba podpisać zgodę czy nie.
    Przy okazji jakiegoś hackowania okazało się że komunikacja z centralą
    prowadzona jest po zwykłym http, więc choćby już to wskazuje w jakim
    poważaniu ma BMW prywatnośći bezpieczeństwo swoich klientów.
    Opel ma usługę OnStar która zbiera np. lokalizację i diagnozuje samochód.
    "OnStar nigdy nie przekaże Twoich danych w niepowołane ręce. Będą one
    udostępnione jedynie spółkom OnStar, GM Holdings LLC (USA) i podmiotom z
    nimi stowarzyszonym (w tym Adam Opel AG), wybranemu przez Ciebie
    Dealerowi marki Opel, firmom działającym w imieniu OnStar, a tylko po
    wyrażeniu przez Ciebie dodatkowej zgody również innym podmiotom
    świadczącym usługi."
    Teoretycznie po roku usługa jest płatna, ale czy brak wykupienia usługi
    wyłączy logowanie danych - pewnie nie. Czy przy wizycie w ASO ściągną
    wszystko do firmowej bazy - pewnie tak. Czy da się zabronić takiego
    zbierania danych? Czy policja, prokuratura lub ubezpieczyciel może
    dostać dane o moim samochodzie (i np. sposobie jazdy, miejscu gdzie
    byłem itp.).
    Niby prosta sprawa - chcesz sobie kupić samochód, a okazuje się że w
    pakiecie jest szpieg który wysyła dane na cały świat. Ile przeciętnych
    konsumentów jest w stanie samodzielnie zrozumieć wszystkie możliwe
    konsekwencje użytkowania takiego samochodu?

    Piotrek

  • 120. Data: 2017-01-27 15:25:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 14:30, Ghost pisze:

    > Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    >
    > (...)
    >
    > trzeci stop jest przydatny

    > a jaki tu ma związek automat?

    Stań za kimś z automatem wieczorem czy w nocy na skrzyżowaniu i czekaj
    na zielone, to zobaczysz ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam