  • 191. Data: 2017-02-02 10:31:02
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-02-01 o 18:29, J.F. pisze:

    >Weź do ręki filtr interferencyjny. Jest on bardzo ciemny, prawie
    >czarny, z obu stron. Gdyby interferencja oznaczała odbicie, to z
    >jednej strony byłby on praktycznie lusterkiem, pewnie z niewielkim
    >zafarbem.

    No coz, jak widac sa rozne filtry, i takie co, wygladaja jak
    lusterko, z wielkim zafarbem.
    Stad i nazwa - dichroiczne - filtr przepuszczajacy zolty, moze
    wygladac jak niebieski, bo niebieskie odbija.

    Jesli sa takie jak piszesz ... to jestem ciekawy jak to zrobili - bo
    interferencja energii nie traci.
    Tak jakos odbijaja wielokrotnie wewnetrznie, ze sie tlumi w materiale
    ?

    no i "jednej strony" ... termodynamika troche sie temu sprzeciwia, jak
    z jednej, to i z drugiej.
    Ale antena Yagi jakos dziala - musze pomyslec.

    >Pasmo typowego filtra interferencyjnego to 2-3% zakresu widzialnego,

    Tylko, ze te inne tez sie opieraja na interferencji, mimo, ze
    parametry maja calkiem inne.

    J.

  • 192. Data: 2017-02-02 14:25:29
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Zuch!

    Myślałem kiedyś (śjakieś 40+ lat temu) się zapisać, ale odpuściłem, może to
    i fajne, ale dla mnie było wówczas nazbyt hałaśliwe, za długo wyjaśniać.
    Przy okazji pozdrawiam druhnę Marię Sychowicz z 82WDHiZ, choć tutaj raczej
    tego nie przeczyta :P. Choć nie należałem, ale z racji, że była
    nauczycielką, często w szkole spotykałem i była bardzo fajną babką,
    niestety, nie uczyła mnie.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 193. Data: 2017-02-02 16:01:13
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >tego nie przeczyta :P. Choć nie należałem, ale z racji, że była
    >nauczycielką, często w szkole spotykałem i była bardzo fajną babką,

    Wzruszyła mnie twoja opowieść.

  • 194. Data: 2017-02-02 18:32:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-02-02 o 10:31, J.F. pisze:
> [...]
    > jak niebieski, bo niebieskie odbija.
    >
    > Jesli sa takie jak piszesz ... to jestem ciekawy jak to zrobili - bo

    No cóż zasada zachowania działa, energia nie znika ale zamienia się w
    inną jej formę. Na przykład ciepło.

    P.P.

  • 195. Data: 2017-02-02 19:54:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości

    P.S. o destruktywnej interferencji
    https://www.youtube.com/watch?v=RRi4dv9KgCg

    Te filtry naprawde nic nie odbijaja ?

    Ale ... cos mi sie tu nie zgadza. Ale o tym to bedzie na fizyce.

    J.

  • 196. Data: 2017-02-02 19:55:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >No cóż zasada zachowania działa, energia nie znika ale zamienia się w
    >inną jej formę. Na przykład ciepło.

    Ale nie w procesie interferencji.

    No chyba ze czesc przechodzi, czesc sie odbija ... a jakis drobniutki
    ulamek traci, a ze warstw sa tysiace, to traci sie sporo :-)

    Ale ... dielektryczne, czyli interferencyjne, lustra maja sprawnosci
    olbrzymie. 99.9% i wiecej. I jakos im straty nie przeszkadzaja.

    J.

  • 197. Data: 2017-02-02 22:34:01
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Wzruszyła mnie twoja opowieść.

    Mam to głęboko w dupie, co przeżywasz, idź się pani poskarż.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 198. Data: 2017-02-03 08:35:22
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    >Mam to głęboko w dupie, co przeżywasz, idź się pani poskarż.

    Widzę, że pani ci mocno zapadła w główkę :-)

  • 199. Data: 2017-02-03 10:32:19
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Widzę, że pani ci mocno zapadła w główkę :-)

    Też cię lubię, bakku-shan!

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 200. Data: 2017-02-03 11:14:05
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    >Też cię lubię, bakku-shan!

    Cóż za celna riposta, aż mję w pięty poszło.