-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <o629ko$nrd$1@node2.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<o62o34$cb7$1@node1.news.atman.pl> <o630pe$enb$1@node2.news.atman.pl>
<o63f9j$kak$1@dont-email.me> <o65ku3$9uk$1@node1.news.atman.pl>
<o65uob$jm0$1@usenet.news.interia.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<o66ake$mlr$1@node2.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<6...@g...com>
<588729b6$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <o68e5f$6mq$1@dont-email.me>
<5887c3fe$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
<o68qai$ihi$2@dont-email.me>
<7...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<o6dv4i$4il$1@node2.news.atman.pl>
<588a845c$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
<o6e0j4$q08$1@node1.news.atman.pl>
<588b3006$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
<588b394c$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
From: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>
Date: Fri, 27 Jan 2017 14:59:19 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.6.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <588b394c$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 170127-0, 2017-01-27), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 48
Message-ID: <588b523a$0$5143$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31-179-111-125.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1485525562 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5143 31.179.111.125:55938
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4450
X-Received-Body-CRC: 1456670228
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:712038
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-01-27 o 13:12, J.F. pisze:
> 35W to ma "zwykly" palnik ksenonowy D2S. i ~3200lm - ponad dwa razy
> wiecej niz 55W halogen.
> Ale zeby lepiej swiecil to bym nie powiedzial.
Mój błąd - 25W i poniżej 2000 lm
> No ale nie spali sie gdzies na drodze i nie trzeba jechac do ASO, zeby
> zarowke wymienic :-)
Dane z końca 2013 : Citroën może pozwolić sobie, by za jeden 25-watowy
palnik typu D5S do nowego C4 Picasso żądać, uwaga, 840 zł!
Przy takich cenach mogę zaryzykować że zwykła żarówka się spali, tym
bardziej że w moim Nissanie wymiana w warunkach polowych zajmuje 3
minuty bez narzędzi, z czego połowa to szukanie żarówki w schowku :)
> Nie powstanie.
> To juz mamy w mediach - dostanie prowizje za polecanie modelu :-)
>
Skoro mamy inspektorów budowy, zaleca się konsultowanie umów z
prawnikami itp. itd. to kto wie jak się ten rynek rozwinie.
Z innej beczki - co lepsiejsze samochody mają układy do zbierania i
wysyłania danych do producenta. Nie mam takiej kasy żeby kupić np. nowe
BMW i sprawdzić na własnej skórze jakie cyrografy trzeba podpisać, ale
może ktoś się podzieli wiedzą czy BMW się chwali co zbiera i przesyła,
jaką kierowca ma nad tym kontrolę i czy trzeba podpisać zgodę czy nie.
Przy okazji jakiegoś hackowania okazało się że komunikacja z centralą
prowadzona jest po zwykłym http, więc choćby już to wskazuje w jakim
poważaniu ma BMW prywatnośći bezpieczeństwo swoich klientów.
Opel ma usługę OnStar która zbiera np. lokalizację i diagnozuje samochód.
"OnStar nigdy nie przekaże Twoich danych w niepowołane ręce. Będą one
udostępnione jedynie spółkom OnStar, GM Holdings LLC (USA) i podmiotom z
nimi stowarzyszonym (w tym Adam Opel AG), wybranemu przez Ciebie
Dealerowi marki Opel, firmom działającym w imieniu OnStar, a tylko po
wyrażeniu przez Ciebie dodatkowej zgody również innym podmiotom
świadczącym usługi."
Teoretycznie po roku usługa jest płatna, ale czy brak wykupienia usługi
wyłączy logowanie danych - pewnie nie. Czy przy wizycie w ASO ściągną
wszystko do firmowej bazy - pewnie tak. Czy da się zabronić takiego
zbierania danych? Czy policja, prokuratura lub ubezpieczyciel może
dostać dane o moim samochodzie (i np. sposobie jazdy, miejscu gdzie
byłem itp.).
Niby prosta sprawa - chcesz sobie kupić samochód, a okazuje się że w
pakiecie jest szpieg który wysyła dane na cały świat. Ile przeciętnych
konsumentów jest w stanie samodzielnie zrozumieć wszystkie możliwe
konsekwencje użytkowania takiego samochodu?
--
Pozdrawiam
Piotrek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.01.17 15:25 Adam
- 27.01.17 16:47 Ghost
- 27.01.17 16:49 J.F.
- 27.01.17 22:05 Adam
- 27.01.17 22:31 AlexY
- 27.01.17 22:39 AlexY
- 27.01.17 22:41 AlexY
- 28.01.17 01:23 Ghost
- 28.01.17 01:23 Ghost
- 28.01.17 01:24 Ghost
- 28.01.17 12:48 s...@g...com
- 28.01.17 13:31 Ghost
- 28.01.17 22:49 HF5BS
- 28.01.17 22:53 Jarosław Sokołowski
- 29.01.17 12:58 HF5BS
Najnowsze wątki z tej grupy
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=