  • 41. Data: 2009-11-07 20:46:09
    Temat: Re: Oświadczyny
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Nov., 19:29, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" 8...@d...goo
    glegroups.com

> [...]
    > : sobie , a sam uczylem , ze dla c c50d , ktory jerst pozeraczem pradu
    > : trzeba miec zawsze przy sobie druga baterie  i karte .
    >
    > -=-
    >
    > Jaką masz ładowarkę? Znam BC700, BC900 i taką, jak kupiłem.
    >
    > Aby było jasne -- nie neguję Twoich słów, a jedynie pytam.
    >
    > --
    > nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    >    .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
    >    `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
    >   o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

    voltcraft ipc1 - sprawdzilem gdyz mam pod reka - ta pozwala zmierzyc
    rowniez energie oddana.

    od lat posluguje sie takze annsman powerline 4 - i ta chyba jest
    lepsza , chociaz nie ma mozliwosci pomiaru pradu oddanego.

    ale

  • 42. Data: 2009-11-07 21:07:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 5...@o...goo
    glegroups.com

    : voltcraft ipc1 - sprawdzilem gdyz mam pod
    : reka - ta pozwala zmierzyc rowniez energie oddana.

    Mierzenie oddanej energii to podstawa!
    I ta ładowarka to ponoć odpowiednik BC900.

    : od lat posluguje sie takze annsman powerline 4 - i ta chyba jest
    : lepsza , chociaz nie ma mozliwosci pomiaru pradu oddanego.

    W ładowaniu NiCd i NiMH nie ma cudów -- po prostu ładowane są do
    czasu, gdy napięcie zaczyna spadać. :) Jak jest z tymi akurat
    ładowarkami, które masz -- trudno zgadnąć.

    Są trzy kryteria:

    -- temperatura
    -- spadek napięcia
    -- czas ładowania

    akurat spadek napięcia najłatwiej wykryć. Z temperaturą jest różnie,
    bo zależy wiele od temperatury otoczenia i od chłodzenia. A z czasem
    ładowania jest najgorzej, bo zazwyczaj należy władować 160% pojemności,
    ale różnie z tym bywa, poza tym zazwyczaj nie ładujemy zupełnie pustych
    akumulatorków. :)

    No i... Co to znaczy zupełnie pusty? :)
    Ja znam przypadki, gdy napięcie spadało do 0.7 V a nawet do zera.
    I takie akumulatorki ładowałem z powodzeniem, choć rzecz jasna
    przydatność takich akumulatorków jest nieduża. Mogą z powodzeniem
    służyć w myszce czy w pilocie.

    -=-

    Od jakiegoś czasu przechodzę na Eneloopy itp. akumulatorki.
    Staruchy zamierzam wywalać na śmietnik.
    Oczywiście żartuję -- zamierzam oddawać do utylizacji. ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2009-11-08 12:06:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Nov., 22:07, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" 5...@o...goo
    glegroups.com

> [...]
    > czasu, gdy napięcie zaczyna spadać. :) Jak jest z tymi akurat
    > ładowarkami, które masz -- trudno zgadnąć.

    jest jeszcze czwarte -
    prad ladowania i czas ladowania.

    cos z ta kontrola delta V jest nie tak , skoro ten sam akumalator jest
    w stanie przy ladowaniu tym samym urzadzeniem raz oddac wiecej innym
    razem mniej energii i to dwa raqzy.
    to sa ostatecznie procesy elektrochemiczne - pojecie entropi znasz ?
    - jest ono miara uporzadkowania.

  • 44. Data: 2009-11-08 12:48:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" d...@s...goo
    glegroups.com

    > Są trzy kryteria:

    > -- temperatura
    > -- spadek napięcia
    > -- czas ładowania

    : jest jeszcze czwarte -
    : prad ladowania i czas ladowania.

    To jest trzecie. :)

    : cos z ta kontrola delta V jest nie tak , skoro ten sam akumalator jest
    : w stanie przy ladowaniu tym samym urzadzeniem raz oddac wiecej innym
    : razem mniej energii i to dwa razy.

    Dwa? Dwieście dwa. :) Zależy to od wielu czynników -- przede wszystkim od
    temperatury i od prądu rozładowywania (jest jakiś optymalny, przy którym
    można odebrać najwięcej -- i nie jest to prąd minimalny, choć chyba gdzieś
    w pobliżu 0.2C) ale pewnie nie tylko od tego. Czasami dobre wstrząśniecie
    akumulatorkiem wiele zmienia.

    Przede wszystkim -- akumulatorek nie żyje wiecznie. Po 1000 cykli ładowania
    prądem rzędu 0.1C i rozładowywania prądem rzędu bodajże 0.2C ma zostać uznanym
    za stracony. W rzeczywistości prąd ładowania można podnieść do 4C dla NiCd
    a dla NiMH do 1C, ale nie da to 1000 cykli, a mniej. :)

    : to sa ostatecznie procesy elektrochemiczne - pojecie entropi znasz ?
    : - jest ono miara uporzadkowania.

    Pojęcie znam. Nie znam nikogo, kto by tego pojęcia nie znał.
    Gorzej z liczeniem entropii. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 45. Data: 2009-11-08 15:02:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Nov., 13:48, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" d...@s...goo
    glegroups.com

    > : jest jeszcze czwarte -
    > : prad ladowania i czas ladowania.
    >
    > To jest trzecie. :)

    niezupelnie

    czas ladowania musi byc okreslany koniungtywnie z pradem ladowania.

    wzrost temperatury , albo spadek napiecia obserwuje sie w okolicach
    osiagniecia stanu naladowania , w uzytkowym zakresie pradow ladowan ,
    wystepuje on niezaleznie od wartosci pradu.

> [...]
    > w pobliżu 0.2C) ale pewnie nie tylko od tego. Czasami dobre wstrząśniecie

    w moim przapadku prad rozladowani byl ten sam - ta sa ciagle te same
    urzadzenia rozladowujace.
    w przypadku testow jest to ladowarko - rozadowywarka - czyli cos w
    rodzaju koparko-spycharki , albo inaczej bialoruski.

    > Pojęcie znam. Nie znam nikogo, kto by tego pojęcia nie znał.

    to musisz miec bardzo waski krag znajomych.

    > Gorzej z liczeniem entropii. :)

    jak wszedzie - trza cwiczyc - wtedy bedzie lepiej.

  • 46. Data: 2009-11-08 16:55:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > czas ladowania musi byc okreslany koniungtywnie

    Jasne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 47. Data: 2009-11-08 17:17:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 6...@m...goo
    glegroups.com

    > To jest trzecie. :)

    : niezupelnie

    Zupełnie.

    : czas ladowania musi byc okreslany koniungtywnie z pradem ładowania.

    Dokładnie tak. Innej metody nie ma na czas. :)
    Ponadto -- nie jest to prosty iloczyn prądu i czasu, bo ładując malutkim
    prądem można naładować mocniej, ale zbyt mały prąd daje zbyt duże straty
    na upływie zwanym samorozładowywaniem.

    : wzrost temperatury , albo spadek napiecia obserwuje sie w okolicach
    : osiagniecia stanu naladowania , w uzytkowym zakresie pradow ladowan ,
    : wystepuje on niezaleznie od wartosci pradu.

    Spadek napięcia tak, ale z temperaturą jest gorzej.
    Wiem, bo mam takie ładowarki z termistorami.

> [...]

    : urzadzenia rozladowujace. w przypadku testow jest to
    : ladowarko - rozadowywarka - czyli cos w rodzaju koparko-spycharki ,

    Trudno mi coś powiedzieć o tym, czego nie widziałem. :)

    > Pojęcie znam. Nie znam nikogo, kto by tego pojęcia nie znał.

    : to musisz miec bardzo waski krag znajomych.

    Zaraz wąski -- krąg o małym promieniu. ;)

    > Gorzej z liczeniem entropii. :)

    : jak wszedzie - trza cwiczyc - wtedy bedzie lepiej.

    Może i tak.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: A Ty potrafisz liczyć entropię? :) Albo nawet -- znasz dokładnie te
    prawa? Ich definicje? Możesz opisać swoimi słowami, oby sensownie
    i trafnie. :) Temat procesu ładowania NiCd i NiMH uważam za zamknięty. :)

  • 48. Data: 2009-11-08 17:53:01
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 08 of Nov 2009 17:55, Janko Muzykant wrote:

    > Jasne.

    Łacińska ortografia była równie durna jak obecna polska.
    Powinno być regs/regis zamiast rex/regis.
    Podobnie fungcja/fungować koniungcja/koniungować :-)

    --
    nb

  • 49. Data: 2009-11-08 18:10:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 Nov 2009 07:02:18 -0800 (PST), XX YY wrote:
    >On 8 Nov., 13:48, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >niezupelnie
    >czas ladowania musi byc okreslany koniungtywnie z pradem ladowania.

    Jak ladujesz stalym pradem, to tylko czas trzeba kontrolowac.

    Tak czy inaczej - metoda jest swietna jesli wsadzasz calkowicie
    wyladowane akumulatory o znanej pojemnosci.

    Czyli sie nie nadaje dla przecietnego uzytkownika.

    J.

  • 50. Data: 2009-11-08 18:13:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    nb pisze:
    > Łacińska ortografia była równie durna jak obecna polska.
    > Powinno być regs/regis zamiast rex/regis.
    > Podobnie fungcja/fungować koniungcja/koniungować :-)

    Pomijam już błąd ortograficzny, mnie się w ogóle podoba wsadzanie
    wyrazów od czapy, które mają podnieść rangę wywodów. Nawet sobie stopkę
    wymyśliłem, ale za długa wyszła, ale w ramach wyjątku...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /porozmawiajmy jak dorośli ludzie, bez ambiwalencji, niewczesnej
    symboliki, enigmatycznych, zgoła pytyjskich konstatacji,
    transcendentnych ucieczek z pogranicza amnezji dysocjacyjnej, wręcz
    expressis verbis, rzekłbym nawet - explicite, o.../