  • 1. Data: 2009-11-01 17:57:54
    Temat: Oświadczyny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Oświadczam, co następuje...

    Sprzęt

    Aparat Canon 450 D z obiektywem Canona IS 70-300
    na statywie za 29 złotych z groszami.
    Oświetlenie wieloma kompaktówkami.

    Warunki

    Ogniskowa 300 mm
    Czas 1/20 s lub 1/500 s
    Przesłona F 5.6 (pełna dziura dla tego szkła)
    Tryb M
    Naświetlenie poprawne lub niedoświetlenie mniejsze niż 1 EV
    Czułość ISO 100 lub ISO 1600
    Odległość od matrycy do fotografowanej kartki około 280 cm
    Fotografowany obiekt to biała kartka kartonu
    Motyw na kartce -- dwie krzyżujące się kreski namalowane pisakiem 0.4 mm

    Dwa zdjęcia w serii pstrykane z samowyzwalacza.
    Ostrzenie raz fazowe, raz kontrastowe na lajfwiu.
    Stabilizacja raz włączona raz wyłączona.

    W sumie 8 zdjęć dla tej samej ekspozycji.

    Efekty

    Zazwyczaj drugie zdjęcie w serii jest poruszone.
    (statyw huśtany lusterkiem i migawką?)
    Wpływ stabilizacji na poruszenie jest niemierzalny gołym okiem.
    (na matówce i na lajfwiu efekt powalający -- wszystko pływa, nie
    tylko krzyż ucieka poza kadr, ale nawet krechy)
    Różnica pomiędzy ostrzeniem fazowym i kontrastowym jest niemierzalna gołym okiem.

    Statyw fajny, aparat nie spada, ale nie warto kusić losu, czyli
    nie warto odchodzić zbyt daleko od statywu, gdy jest na nim aparat. ;)

    -=-

    Już wiem o tym, że nie jest mi potrzebny stabilizator w obiektywie, choć
    niekoniecznie wadzi, ;) ale jest mi potrzebny stabilny statyw, w którym
    mogę namierzyć swój cel poprzez kręcenie śrubami tegoż statywu. :)

    Frontalny czy zapleczny ;) fokus odpada dla tej składanki.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2009-11-01 18:00:33
    Temat: Re: Oświadczyny
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    czy jest tu jakiś ukryty przekaz??

    Pozdrawiam
    Les

  • 3. Data: 2009-11-01 18:04:51
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > Stabilizacja raz włączona raz wyłączona.
    W dawnych czasach zalecali koniecznie wylaczanie stabilizacji jak sie
    posadzilo fotopstryk na statywie.
    Teraz cos sie zmienilo?

  • 4. Data: 2009-11-01 18:35:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PK" hckj7u$ljq$...@n...news.neostrada.pl

    > W dawnych czasach zalecali koniecznie wylaczanie stabilizacji jak sie posadzilo
    fotopstryk na statywie.
    > Teraz cos sie zmienilo?

    IMO zalecają wYłączenie IS w celu oszczędzenia energii.
    Nie piszą o tym, że IS dodaje dynDamicznego uroku. ;)

    Chciałem sprawdzić wpływ włączenie IS. :)

    -=-

    "Les" 0...@k...goo
    glegroups.com

    : czy jest tu jakiś ukryty przekaz??

    Tak. Chodzi o fokus -- nie ma ani zaplecznego, ani frontalnego fokusa. :)

    Wiem, że dostanę za to coś na kształt:

    -- Sorry Winetu, ale C 450 D nie może zbierać dobrych opinii w tej materii. :)
    Skoro piszesz, że nie masz FF/BF, to znaczy, że jesteś trollem lub źle
    sprawdziłeś, lub trafiłeś akurat w ten zestaw ogniskowej, odległości oraz
    puszki/body przy którym FF/BF nie rzuca się w oczy, zwłaszcza w oczy kogoś,
    kto ma 3 wady wzroku i niedowidzenie lewego oka. ;) Ale gdybyś zmienił
    cokolwiek (obiektyw na inny IS 70-300, ogniskową, odległość, puszkę na
    inną C 450 D czy choćby okulary na silniejsze) miałbyś na pewno FF lub BF. :)

    Ale nie lękaj się -- nie zabijemy Ciebie. :)
    Szkoda naszej fatygi. I tak kiedyś umrzesz. ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2009-11-01 19:33:31
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Oświadczam, co następuje...

    Załóż sobie jakiegoś bloga i tam odkrywaj Amerykę... ;)

    --
    PSYLO

  • 6. Data: 2009-11-01 20:45:33
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > IMO zalecają wYłączenie IS w celu oszczędzenia energii.
    > Nie piszą o tym, że IS dodaje dynDamicznego uroku. ;)

    A sprawdź. U mnie, co prawda w kompakcie Canon A650IS, IS absolutnie
    głupieje na długich ogniskowuch kiedy aparat jest zamocowany na
    statywie. Robi poruszenie jak cholera. Pomaga wyłączenie.

    Piotr

    --
    Uncle Pete
    piotr (at) kozarzewski (dot) org

  • 7. Data: 2009-11-01 21:09:37
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    Seria robiona na samowyzwalaczu moze nie dac dobrych efektow, jako test
    stabilizacji. Jak robie ze stabilizacja z reki, to warto zlapac najpierw
    obiekt z wcisnieta do polowy migawka i odczekac chwilke, aby system
    stabilizacji zalapal o co biega i dopiero wtedy pstrykac zdjecie.
    Dlatego smiem twierdzic, ze przy samowyzwalaczu system IS sie nie ustawia
    prawidlowo i dlatego brak jest sensownych rezultatow.
    Nie wspominajac o tym, ze wiele osob zaleca wylaczanie stablizacji na
    statywie.

    MARC

  • 8. Data: 2009-11-01 21:41:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" 4aedf36f$...@n...home.net.pl

    > A sprawdź.

    Co jeszcze mam sprawdzić? Toż sprawdziłem.

    > U mnie, co prawda w kompakcie Canon A650IS, IS absolutnie głupieje na długich
    ogniskowuch kiedy aparat jest zamocowany na
    > statywie. Robi poruszenie jak cholera. Pomaga wyłączenie.

    Opisałem. W wizjerze obrazek trzęsie się i pływa, ale
    nawet przy 1/20 s nie ma to złego wpływu na poruszenie.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2009-11-01 21:53:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Grochocki" hcktj9$d87$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > dlatego brak jest sensownych rezultatow. Nie wspominajac o tym, ze wiele osob
    zaleca wylaczanie stablizacji na statywie.

    Nie możesz po prostu napisać, że jestem trollem? :)

    -=-

    Stabilizacja jest włączona cały czas -- gdy następuje pierwszy
    pstryk, stabilizacja pracuje ciągle już od 10 sekund... Chyba
    od 10 -- może od 12... :)

    Wiele osób? Ty i kto jeszcze? :) Canon zaleca, ale tylko po to, aby
    zaoszczędzić energię elektryczną -- przyznaję, że stabilizacja
    zabiera jej bardzo dużo. :) Gdy aparat stoi na jednej
    nóżce -- Canon nie zaleca wyłączania. :)

    -=-

    Nie łatwiej napisać prawdę? Że chciałoby się, aby C 450 D uznano
    za słaby aparat i sprzedawano po 500 złotych? :) To nie jest zły
    aparat i wszelkie dobijanie FF/BF jest czystą (polską?) głupotą. :)
    Jest głupim poniżaniem i zbijaniem ceny. :)

    Na szczęście Ty nie trafiłeś ze swymi radami -- stabilizacja pracuje
    w czasie odmierzania czasu (co można sprawdzić namacalnie) a instrukcja
    nie mówi o złym wpływie stabilizacji na stabilność :) obrazka, co też
    można sprawdzić. :)

    Zgodzę się z tym, że tanie szkła Canona są do kitu (czymkolwiek
    ów kit jest) ale puszka C 450 D jest świetna. :) Ja nie zamierzam
    jej wymieniać na C 500 D czy nawet na C 50 D i zamierzam zaczekać
    z wymianą do C 700 D lub do C 70 D? Raczej nie. :) Gdy będę miał
    co pstrykać, zamienię na C 7 D. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2009-11-01 21:55:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PSYLO" hcknuu$rvt$...@a...news.neostrada.pl

    > Załóż sobie jakiegoś bloga i tam odkrywaj Amerykę... ;)

    Kolejny, któremu nie podoba się, że nie znajduję FF/BF w C 450 D. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'