    From: j...@u...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ostrzenie na oczy przy portrecie - wskazowki?
    Date: Sat, 28 Feb 2009 04:57:27 -0800 (PST)

    On 28 Feb., 13:28, Mateusz Papiernik <m...@m...net> wrote:

    > O, ok :) Moje spostrzezenia wynikaly glownie ze schematow na dpreview -
    > niestety, nie mialem 40D w rece.

    > Auaa... przy duzej dziurze kilka cm to moze byc nawet wielokrotnosc
    > calej DOF.

    > Chyba pora wskoczyc na f/4-f/5.6 lub nawet wiecej - zaleznie od sytuacji
    > - jak sie chce, zeby twarz byla ostra ;)

    > Cenne spostrzezenie, dzieki. Ku MF jestem caly czas bardzo sceptyczny ze
    > wzgledu na stosunkowo slaby wzrok - wielu ludzi radzi sobie na
    > oryginalnej matowce z 350D, ja nie moge. Szczerze watpie, ze nawet
    > wymiana matowki naprawde wiele by mi tu pomogla ;)

> [...]

    akurat tutaj zamiescielem swiezutko , jeszcze cieple pomiary

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5307829002798187714

    jesli przeleciz w lewo dostaniesz szereg interesujacych danych ,
    ktora pozwola wyrobic Ci wlasny poglad na problem.
    Liczby beda nieco inne ale zaleznosci te same.

    skutecznosc ostrzenia jest nastepujaca :
    1. MF - LV *10 lupa
    2. AF - LV - detekcja kontrastu
    3. MF - LV bez lupy
    4. AF - detekcja fazy
    5. MF - Na matowke.

    Human factor jak widac nie przeszkodzil w skutecznosci MF

    Na jakosc ostrzenia ma decydujacy wplyw wielkosc obserwowanego obrazu
    ( na matowce , displayu )

    XXX