-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ostrzejsze przeglądy
Date: Wed, 13 Feb 2013 12:41:48 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 79
Message-ID: <kffu59$brt$1@node1.news.atman.pl>
References: <13buhj4c8saf$.2nr1k5aiagbj$.dlg@40tude.net>
<51196762$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<kfc1dd$ce8$1@node1.news.atman.pl> <kfcqe3$i67$1@news.task.gda.pl>
<kfd37g$d9o$1@node1.news.atman.pl> <kfd449$e72$1@node1.news.atman.pl>
<kfd5mj$g15$1@node1.news.atman.pl> <kfdf8e$qdr$1@news.task.gda.pl>
<kfdgr0$s7o$1@node1.news.atman.pl> <kfdi92$3jr$1@news.task.gda.pl>
<kfe404$hmd$1@node1.news.atman.pl> <kfe4em$puq$2@news.task.gda.pl>
<kfe50a$ikn$1@node1.news.atman.pl> <kfe797$394$1@news.task.gda.pl>
<kff8hh$kvd$1@node1.news.atman.pl> <kfffb2$gak$1@news.task.gda.pl>
<kffgk7$942$1@node2.news.atman.pl> <kffhge$n8b$1@news.task.gda.pl>
<kffirb$bdd$1@node2.news.atman.pl> <kffn7h$860$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.43
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1360755689 12157 83.142.196.43 (13 Feb 2013 11:41:29
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Feb 2013 11:41:29 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
In-Reply-To: <kffn7h$860$1@news.task.gda.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2483062
[ ukryj nagłówki ]On 2013-02-13 10:43, Liwiusz wrote:
>> To znaczy, że jak stoi mnóstwo kilkunastoletnich wozów w komisach, to
>> mnóstwo +10% nic nie zmienia w kwestii podaży -jest ich więcej niż
>> ludzie są w stanie kupić. Myślisz, że jak będzie +10% podaży to cena
>> spadnie do 2kPLN i każdy kupi sobie po 2 samochody?
>
> Nie wiem, czy spadnie do 2K, ale oczywistym jest, że im większa podaż,
> tym niższa cena.
Chyba w idealnie kulistym modelu. Problem w tym, że w pewnym monencie
krzywa się kończy, a ty próbujesz wybiegać poza jej koniec. Na przykład
- jakbyś się nie napinał to nie sprzedasz każdemu więcej niż po jednej
trumnie, choćbyś ich naprodukował miliony i sprzedawał po 100PLN (no
chyba, że po 5 PLN, to ludzie na opał kupią. Podobnie jest z samochodami
- kto potrzebuje i stać go na utrzymanie już ma.
> Chyba, że zakładamy, że te samochody stoją tam na
> placach, aby ładnie wyglądały, i sprzedawcom wisi, czy zostaną
> sprzedane, co jest oczywistą nieprawdą.
No i wierzysz, że jak bedzie ich dwa razy więcej niż teraz, to dwa razy
więcej się sprzeda? Czasy kiesy sztuką było coś wyprodukować się
skończyły, teraz trzeba sprzedać. Możesz mi powiedzieć po co mi drugi
nastoletni samochód?
> Może tęsknisz za czasami, gdy po samochód (i wszystko inne) stało się w
> kolejce?
Nie. Ale nie jakoś w kolejce po swoją używkę nie stałem. To raczej jak
pójdziesz do salonu to okaże się, że akurat nie mają:P
> Bańka powstała, ponieważ sprzedawano na kredyt nieruchomości osobom,
> które potem tych kredytów nie były w stanie spłacać. Kupno samochodu z
> dopłatą nie jest analogiczną sytuacją, ponieważ nawet jak kupię na
> kredyt, to będzie to kredyt na takich samych warunkach (związanych z
> zabezpieczeniem się banku), jak obecnie. Nie ma żadnej akcji "dawajmy
> samochód na kredyt każdemu, nawet niezdolnemu kredytowo".
Nie, bańka pękła ponieważ nie mogli spłacić. Powstała, bo ktoś próbował
wywindować popyt.
>> 2 - jeśli nawet punkt pierwszy jakimś cudem zostanie spełniony, to teza
>> że obniżka ceny samochodu nowego wpłynie na większą ilość kupowanych
>> samochodów używanych (choć i tak stoją w komisach) jest co najmniej...
>> kontrowersyjna. Ale to nie ma już znaczenia bo punkt 1.
>
> Zbyt cienki jestem, aby negować podstawowe zasady ekonomii, przyjmuję
> tylko na wiarę, że w przypadku dobra, jakim jest samochód, obniżka jego
> ceny zwiększa popyt, a podwyżka - zmniejsza.
Tak jak staniały mieszkania?
>> Niech państwo się weźmie za swoje właściwe obowiązki, a nie wpieprza się
>> gdzie nie potrzeba. Zacznijmy od tego, że jak są drogi to doświadczenie
>> pokazuje, że samochody pojawią się same - zwykle w nadmiarze.
>
> Popieram.
>
> Tylko że źle na to patrzysz - państwo tu nie dopłaca do samochodu.
> Państwo tylko mniej zabiera. I jest to warte poparcia.
Ta. A brakujące pienądze do budżetu dołoży Tusk z własnej kieszeni, czy
Wincent z abonamentu, fotoradaru i ofe? Kurcze jak można być tak
naiwnym? Może jeszcze KRUS, górnicy i księża to też dobrze, bo im
państwo mniej zabiera?
> Wyobraź sobie po prostu, ze VAT na samochody zmniejsza się o połowę. To
> to samo, tylko inaczej technicznie przeprowadzone.
A to ile tych dopłat chcesz? 10%?
No i dlaczego chcesz obniżać VAT akurat na samochody a nie na mleko,
sprzęt medyczny lub wódę?
Zresztą i tak się nie da, bo UE.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.02.13 12:47 Shrek
- 13.02.13 13:35 Artur Maśląg
- 13.02.13 13:40 masti
- 13.02.13 13:48 Artur Maśląg
- 13.02.13 13:49 Shrek
- 13.02.13 13:56 Shrek
- 13.02.13 14:26 Artur Maśląg
- 13.02.13 14:28 Artur Maśląg
- 13.02.13 14:31 Shrek
- 13.02.13 14:32 Shrek
- 13.02.13 14:37 Artur Maśląg
- 13.02.13 14:40 Franc
- 13.02.13 14:46 Artur Maśląg
- 13.02.13 14:48 Shrek
- 13.02.13 14:54 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=