eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOstrzejsze przeglądyRe: Ostrzejsze przeglądy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ostrzejsze przeglądy
    Date: Wed, 13 Feb 2013 12:41:48 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 79
    Message-ID: <kffu59$brt$1@node1.news.atman.pl>
    References: <13buhj4c8saf$.2nr1k5aiagbj$.dlg@40tude.net>
    <51196762$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <kfc1dd$ce8$1@node1.news.atman.pl> <kfcqe3$i67$1@news.task.gda.pl>
    <kfd37g$d9o$1@node1.news.atman.pl> <kfd449$e72$1@node1.news.atman.pl>
    <kfd5mj$g15$1@node1.news.atman.pl> <kfdf8e$qdr$1@news.task.gda.pl>
    <kfdgr0$s7o$1@node1.news.atman.pl> <kfdi92$3jr$1@news.task.gda.pl>
    <kfe404$hmd$1@node1.news.atman.pl> <kfe4em$puq$2@news.task.gda.pl>
    <kfe50a$ikn$1@node1.news.atman.pl> <kfe797$394$1@news.task.gda.pl>
    <kff8hh$kvd$1@node1.news.atman.pl> <kfffb2$gak$1@news.task.gda.pl>
    <kffgk7$942$1@node2.news.atman.pl> <kffhge$n8b$1@news.task.gda.pl>
    <kffirb$bdd$1@node2.news.atman.pl> <kffn7h$860$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.43
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1360755689 12157 83.142.196.43 (13 Feb 2013 11:41:29
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Feb 2013 11:41:29 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
    In-Reply-To: <kffn7h$860$1@news.task.gda.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2483062
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2013-02-13 10:43, Liwiusz wrote:

    >> To znaczy, że jak stoi mnóstwo kilkunastoletnich wozów w komisach, to
    >> mnóstwo +10% nic nie zmienia w kwestii podaży -jest ich więcej niż
    >> ludzie są w stanie kupić. Myślisz, że jak będzie +10% podaży to cena
    >> spadnie do 2kPLN i każdy kupi sobie po 2 samochody?
    >
    > Nie wiem, czy spadnie do 2K, ale oczywistym jest, że im większa podaż,
    > tym niższa cena.

    Chyba w idealnie kulistym modelu. Problem w tym, że w pewnym monencie
    krzywa się kończy, a ty próbujesz wybiegać poza jej koniec. Na przykład
    - jakbyś się nie napinał to nie sprzedasz każdemu więcej niż po jednej
    trumnie, choćbyś ich naprodukował miliony i sprzedawał po 100PLN (no
    chyba, że po 5 PLN, to ludzie na opał kupią. Podobnie jest z samochodami
    - kto potrzebuje i stać go na utrzymanie już ma.

    > Chyba, że zakładamy, że te samochody stoją tam na
    > placach, aby ładnie wyglądały, i sprzedawcom wisi, czy zostaną
    > sprzedane, co jest oczywistą nieprawdą.

    No i wierzysz, że jak bedzie ich dwa razy więcej niż teraz, to dwa razy
    więcej się sprzeda? Czasy kiesy sztuką było coś wyprodukować się
    skończyły, teraz trzeba sprzedać. Możesz mi powiedzieć po co mi drugi
    nastoletni samochód?

    > Może tęsknisz za czasami, gdy po samochód (i wszystko inne) stało się w
    > kolejce?

    Nie. Ale nie jakoś w kolejce po swoją używkę nie stałem. To raczej jak
    pójdziesz do salonu to okaże się, że akurat nie mają:P

    > Bańka powstała, ponieważ sprzedawano na kredyt nieruchomości osobom,
    > które potem tych kredytów nie były w stanie spłacać. Kupno samochodu z
    > dopłatą nie jest analogiczną sytuacją, ponieważ nawet jak kupię na
    > kredyt, to będzie to kredyt na takich samych warunkach (związanych z
    > zabezpieczeniem się banku), jak obecnie. Nie ma żadnej akcji "dawajmy
    > samochód na kredyt każdemu, nawet niezdolnemu kredytowo".

    Nie, bańka pękła ponieważ nie mogli spłacić. Powstała, bo ktoś próbował
    wywindować popyt.

    >> 2 - jeśli nawet punkt pierwszy jakimś cudem zostanie spełniony, to teza
    >> że obniżka ceny samochodu nowego wpłynie na większą ilość kupowanych
    >> samochodów używanych (choć i tak stoją w komisach) jest co najmniej...
    >> kontrowersyjna. Ale to nie ma już znaczenia bo punkt 1.
    >
    > Zbyt cienki jestem, aby negować podstawowe zasady ekonomii, przyjmuję
    > tylko na wiarę, że w przypadku dobra, jakim jest samochód, obniżka jego
    > ceny zwiększa popyt, a podwyżka - zmniejsza.

    Tak jak staniały mieszkania?

    >> Niech państwo się weźmie za swoje właściwe obowiązki, a nie wpieprza się
    >> gdzie nie potrzeba. Zacznijmy od tego, że jak są drogi to doświadczenie
    >> pokazuje, że samochody pojawią się same - zwykle w nadmiarze.
    >
    > Popieram.
    >
    > Tylko że źle na to patrzysz - państwo tu nie dopłaca do samochodu.
    > Państwo tylko mniej zabiera. I jest to warte poparcia.

    Ta. A brakujące pienądze do budżetu dołoży Tusk z własnej kieszeni, czy
    Wincent z abonamentu, fotoradaru i ofe? Kurcze jak można być tak
    naiwnym? Może jeszcze KRUS, górnicy i księża to też dobrze, bo im
    państwo mniej zabiera?

    > Wyobraź sobie po prostu, ze VAT na samochody zmniejsza się o połowę. To
    > to samo, tylko inaczej technicznie przeprowadzone.

    A to ile tych dopłat chcesz? 10%?

    No i dlaczego chcesz obniżać VAT akurat na samochody a nie na mleko,
    sprzęt medyczny lub wódę?

    Zresztą i tak się nie da, bo UE.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: