-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ostrzejsze przeglądy
Date: Wed, 13 Feb 2013 10:43:11 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 67
Message-ID: <kffn7h$860$1@news.task.gda.pl>
References: <13buhj4c8saf$.2nr1k5aiagbj$.dlg@40tude.net>
<51196762$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<kfc1dd$ce8$1@node1.news.atman.pl> <kfcqe3$i67$1@news.task.gda.pl>
<kfd37g$d9o$1@node1.news.atman.pl> <kfd449$e72$1@node1.news.atman.pl>
<kfd5mj$g15$1@node1.news.atman.pl> <kfdf8e$qdr$1@news.task.gda.pl>
<kfdgr0$s7o$1@node1.news.atman.pl> <kfdi92$3jr$1@news.task.gda.pl>
<kfe404$hmd$1@node1.news.atman.pl> <kfe4em$puq$2@news.task.gda.pl>
<kfe50a$ikn$1@node1.news.atman.pl> <kfe797$394$1@news.task.gda.pl>
<kff8hh$kvd$1@node1.news.atman.pl> <kfffb2$gak$1@news.task.gda.pl>
<kffgk7$942$1@node2.news.atman.pl> <kffhge$n8b$1@news.task.gda.pl>
<kffirb$bdd$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 217-67-195-118.itsa.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1360748593 8384 217.67.195.118 (13 Feb 2013 09:43:13 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Feb 2013 09:43:13 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130107
Thunderbird/17.0.2
In-Reply-To: <kffirb$bdd$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2483035
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-02-13 09:28, Shrek pisze:
> On 2013-02-13 09:05, Liwiusz wrote:
>
>>> Naprawdę uważasz, że nie ma nadpodaży nastolatków z niemcowa? Przyjrzyj
>>> się komisom - stoi jeden, dwa, czy kilkanaście?
>>
>> Co to znaczy "nadpodaż"? Jak w supermarkecie stoi tona cukru, to mamy
>> nadpodaż cukru???
>
> To znaczy, że jak stoi mnóstwo kilkunastoletnich wozów w komisach, to
> mnóstwo +10% nic nie zmienia w kwestii podaży -jest ich więcej niż
> ludzie są w stanie kupić. Myślisz, że jak będzie +10% podaży to cena
> spadnie do 2kPLN i każdy kupi sobie po 2 samochody?
Nie wiem, czy spadnie do 2K, ale oczywistym jest, że im większa podaż,
tym niższa cena. Chyba, że zakładamy, że te samochody stoją tam na
placach, aby ładnie wyglądały, i sprzedawcom wisi, czy zostaną
sprzedane, co jest oczywistą nieprawdą.
Może tęsknisz za czasami, gdy po samochód (i wszystko inne) stało się w
kolejce?
> Twoja teza ma dwa karkołomne punkty na których się wysypuje.
>
> 1 - dopłaty do nowych samochodów spowodują że te nowe będą per saldo
> tańsze - spójrz na nieruchomości - czym skończyło się sztuczne
> podwyższanie "dostępności" przez dopłaty do kredytów, bądź
> nieuzasadnione zawyżanie zdolności - bańką (i światowym kryzysem).
Bańka powstała, ponieważ sprzedawano na kredyt nieruchomości osobom,
które potem tych kredytów nie były w stanie spłacać. Kupno samochodu z
dopłatą nie jest analogiczną sytuacją, ponieważ nawet jak kupię na
kredyt, to będzie to kredyt na takich samych warunkach (związanych z
zabezpieczeniem się banku), jak obecnie. Nie ma żadnej akcji "dawajmy
samochód na kredyt każdemu, nawet niezdolnemu kredytowo".
> 2 - jeśli nawet punkt pierwszy jakimś cudem zostanie spełniony, to teza
> że obniżka ceny samochodu nowego wpłynie na większą ilość kupowanych
> samochodów używanych (choć i tak stoją w komisach) jest co najmniej...
> kontrowersyjna. Ale to nie ma już znaczenia bo punkt 1.
Zbyt cienki jestem, aby negować podstawowe zasady ekonomii, przyjmuję
tylko na wiarę, że w przypadku dobra, jakim jest samochód, obniżka jego
ceny zwiększa popyt, a podwyżka - zmniejsza.
> Niech państwo się weźmie za swoje właściwe obowiązki, a nie wpieprza się
> gdzie nie potrzeba. Zacznijmy od tego, że jak są drogi to doświadczenie
> pokazuje, że samochody pojawią się same - zwykle w nadmiarze.
Popieram.
Tylko że źle na to patrzysz - państwo tu nie dopłaca do samochodu.
Państwo tylko mniej zabiera. I jest to warte poparcia.
Wyobraź sobie po prostu, ze VAT na samochody zmniejsza się o połowę. To
to samo, tylko inaczej technicznie przeprowadzone.
>
> Shrek.
--
Liwiusz
Następne wpisy z tego wątku
- 13.02.13 10:59 Artur Maśląg
- 13.02.13 11:52 LEPEK
- 13.02.13 12:41 Shrek
- 13.02.13 12:47 Shrek
- 13.02.13 13:35 Artur Maśląg
- 13.02.13 13:40 masti
- 13.02.13 13:48 Artur Maśląg
- 13.02.13 13:49 Shrek
- 13.02.13 13:56 Shrek
- 13.02.13 14:26 Artur Maśląg
- 13.02.13 14:28 Artur Maśląg
- 13.02.13 14:31 Shrek
- 13.02.13 14:32 Shrek
- 13.02.13 14:37 Artur Maśląg
- 13.02.13 14:40 Franc
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=