  • Data: 2013-02-13 10:43:11
    Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-13 09:28, Shrek pisze:

    > To znaczy, że jak stoi mnóstwo kilkunastoletnich wozów w komisach, to
    > mnóstwo +10% nic nie zmienia w kwestii podaży -jest ich więcej niż
    > ludzie są w stanie kupić. Myślisz, że jak będzie +10% podaży to cena
    > spadnie do 2kPLN i każdy kupi sobie po 2 samochody?

    Nie wiem, czy spadnie do 2K, ale oczywistym jest, że im większa podaż,
    tym niższa cena. Chyba, że zakładamy, że te samochody stoją tam na
    placach, aby ładnie wyglądały, i sprzedawcom wisi, czy zostaną
    sprzedane, co jest oczywistą nieprawdą.

    Może tęsknisz za czasami, gdy po samochód (i wszystko inne) stało się w
    kolejce?

    > Twoja teza ma dwa karkołomne punkty na których się wysypuje.
    >
    > 1 - dopłaty do nowych samochodów spowodują że te nowe będą per saldo
    > tańsze - spójrz na nieruchomości - czym skończyło się sztuczne
    > podwyższanie "dostępności" przez dopłaty do kredytów, bądź
    > nieuzasadnione zawyżanie zdolności - bańką (i światowym kryzysem).

    Bańka powstała, ponieważ sprzedawano na kredyt nieruchomości osobom,
    które potem tych kredytów nie były w stanie spłacać. Kupno samochodu z
    dopłatą nie jest analogiczną sytuacją, ponieważ nawet jak kupię na
    kredyt, to będzie to kredyt na takich samych warunkach (związanych z
    zabezpieczeniem się banku), jak obecnie. Nie ma żadnej akcji "dawajmy
    samochód na kredyt każdemu, nawet niezdolnemu kredytowo".

    > 2 - jeśli nawet punkt pierwszy jakimś cudem zostanie spełniony, to teza
    > że obniżka ceny samochodu nowego wpłynie na większą ilość kupowanych
    > samochodów używanych (choć i tak stoją w komisach) jest co najmniej...
    > kontrowersyjna. Ale to nie ma już znaczenia bo punkt 1.

    Zbyt cienki jestem, aby negować podstawowe zasady ekonomii, przyjmuję
    tylko na wiarę, że w przypadku dobra, jakim jest samochód, obniżka jego
    ceny zwiększa popyt, a podwyżka - zmniejsza.

    > Niech państwo się weźmie za swoje właściwe obowiązki, a nie wpieprza się
    > gdzie nie potrzeba. Zacznijmy od tego, że jak są drogi to doświadczenie
    > pokazuje, że samochody pojawią się same - zwykle w nadmiarze.

    Popieram.

    Tylko że źle na to patrzysz - państwo tu nie dopłaca do samochodu.
    Państwo tylko mniej zabiera. I jest to warte poparcia.

    Wyobraź sobie po prostu, ze VAT na samochody zmniejsza się o połowę. To
    to samo, tylko inaczej technicznie przeprowadzone.

    --
    Liwiusz