  • 61. Data: 2012-05-11 10:05:21
    Temat: Re: Ostrzegam przed baloon.pl
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-11 00:07, J.F. pisze:

    > Tak do ostatniej literki ?

    W zasadzie tak, chyba że część informacji jest nieistotna, bądź całość
    mnie średnio interesuje. Z oponami jest o tyle prościej, że wystarczy
    poprawny rozmiar by ich poprawnie użyć, niemniej jak wybieram konkretne
    opony z jakichś tam przyczyn (testy, opinie, wrażenie z jazdy) to
    sprawdzam dokładnie, ponieważ różnice mogą być spore. O procesorach
    czy pamięciach to nawet nie wspomnę, szczególnie jak są używane.

    > A za miesiac zrobisz upgrade i sie okaze ze wymaga zasilacza co najmniej
    > 4.85V przy 1.8A :-)

    Zasilacze należy kupować ze stosownym zapasem.

  • 62. Data: 2012-05-11 10:52:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iksinski" napisał w wiadomości grup
    >Ostatnio kupowałem ContiPremiumContact 5 dla kumpla, na jesieni
    >UltraGrip 8 dla siebie.

    OK, nie moge znalezc szczegolow to nie bede zadawal zlosliwych pytan.

    Ale tak krotkie googlanie pokazuje ze we wczesniejszych modelach byly
    homologacja E i ML - jak to odroznic ?

    >Powinien być na nich napisany model opony i parę parametrów mniej lub
    >bardziej istotnych. I nie spotkałem się z sytuacją, żeby tych
    >informacji zabrakło.

    No i kolega zapewne sprawdzil ze jest tam napisane Yokohama, C-drive,
    195/iles, a sprawa sie rozbija o to ze nie napisali ani AC01, ani
    AC02.
    To zle, dobrze, czy bez znaczenia ?

> [...]
    >stwierdzę.
    >Stwierdziłem, że wiem co kupuję i umiem to identyfikować. Szczególnie
    >w przypadku, kiedy wszystkie istotne oznaczenia produktu są na
    >towarze umieszczone. Tylko tyle i aż tyle.
    >Oczywiście nie rozmawiamy o przypadkach, w których
    >producent/sprzedawca nieprawidłowo oznaczył produkt, który w różnych
    >wersjach wygląda identycznie i bez dokładnej analizy składu
    >materiału, czy też wewnętrznej konstrukcji tego towaru klient nie
    >jest w stanie tego stwierdzić. Prawda, że o tym nie rozmawiamy? ;->

    Bo ja wiem ... wpadniesz na to ze najistotniejsza informacja jest
    "made in Germany" ?
    Bo jak "made in italy" to lepiej omijac.

    A przeciez zasadniczo jest to jak najbardziej prawidlowe oznakowanie
    produktu, wszystko mowiace i kazdy powinien o tym wiedziec :-)

    J.

  • 63. Data: 2012-05-11 11:23:39
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    J.F nabazgrał(a):

    > No i kolega zapewne sprawdzil ze jest tam napisane Yokohama, C-drive,
    > 195/iles, a sprawa sie rozbija o to ze nie napisali ani AC01, ani AC02.

    Ale na NOWEJ oponie jest metryczka z nazwą i modelem opony a na tej
    metryczce jest zapis AC01 albo AC02, pokazywałem już zdjęcie tego w tym
    temacie. Jak ktoś jest ślepy albo nie umie czytać to jego problem ...

  • 64. Data: 2012-05-11 12:18:28
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > Ale tak krotkie googlanie pokazuje ze we wczesniejszych modelach byly
    > homologacja E i ML - jak to odroznic ?

    Coś więcej? Jakieś źródło?
    Bo homologację E to widziałem na każdej oponie, którą miałem w łapkach, ML
    nie kojarzę.
    I pewnie będziesz zdziwiony, bo to akurat też sprawdzam, szczególnie w
    przypadku opon spoza europy.
    Z oznaczeń ML na oponie to tylko kojarzę rant ochronny, ale w tym przypadku
    oznaczenie ma znaczenie drugorzędne, bo rant po prostu widać... ;-)

    > No i kolega zapewne sprawdzil ze jest tam napisane Yokohama, C-drive,
    > 195/iles, a sprawa sie rozbija o to ze nie napisali ani AC01, ani AC02.
    > To zle, dobrze, czy bez znaczenia ?

    Jesteś tego pewien? Bo ktoś tu wrzucał fotki nowych opon Y-CD i na
    naklejkach jest to wyraźnie opisane.

    > Bo ja wiem ... wpadniesz na to ze najistotniejsza informacja jest "made in
    > Germany" ?
    > Bo jak "made in italy" to lepiej omijac.

    Zbaczasz z tematu. Nie dyskutujemy o tym, który bieżnik (z wersji AC01 czy
    AC02) jest lepszy, tylko czy był oznaczony w sposób umożliwiający
    identyfikację.

    > A przeciez zasadniczo jest to jak najbardziej prawidlowe oznakowanie
    > produktu, wszystko mowiace i kazdy powinien o tym wiedziec :-)

    Dopóki jest prawidłowo oznaczony to czego się czepiasz? ;-)

  • 65. Data: 2012-05-11 13:47:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    >A umiesz czytać ??? na oponie (taka lkarteczka/naklejka) jest podany
    >model i tam jest wyrtaźnie napisane czy masz AC01 czy AC02 są to dwa
    >zupełnie ine produkty. Jak nie potrafisz czytać to nmie zwalaj na
    >sklep ...

    >http://www.noweopony.com.pl/files/YO%20C.Drive%20-%
    201.%20e.jpg

    a napis "K8972" co znaczy ?

    Sprawdzac, nie sprawdzac, nie ma znaczenia ? :-)

    J.

  • 66. Data: 2012-05-11 14:02:52
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    J.F nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    01.%20e.jpg
    > a napis "K8972" co znaczy ?
    > Sprawdzac, nie sprawdzac, nie ma znaczenia ? :-)

    AC01 Nazwa marki Nazwa modelu Kod producenta Rodzaj pojazdu
    Yokohama C.drive AC01 K8972 Osobowy

    http://www.sklepopon.com/yokohama-c-drive-ac01,p-714
    1

    AC02

    Nazwa marki Nazwa modelu Kod producenta Rodzaj pojazdu
    Yokohama C.drive 2 AC02 F3856 Osobowy

    http://www.sklepopon.com/yokohama-c-drive-2-ac02,p-2
    1703

  • 67. Data: 2012-05-11 14:09:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iksinski" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Coś więcej? Jakieś źródło?
    >Bo homologację E to widziałem na każdej oponie, którą miałem w
    >łapkach, ML nie kojarzę.

    A bo to takie skutki guglania na szybko za przykladem
    http://www.salon-opon.com/opony/letnie/Continental/P
    REMIUMCONTACT-2/195-65R15/_o8596.html
    http://www.salon-opon.com/opony/letnie/Continental/P
    REMIUMCONTACT/195-65R15/_o4625.html

    Teraz na to patrze ... i sam juz nie wiem - to homologacja ? Czy cecha
    dodatkowa opony ?

    Ale jak sie okazuje - calkiem dobry przyklad - ta cecha przypisana do
    modelu, czy sa do wyboru modele E/ML/nic ?
    Jak nastepnym razem zamowie CPC2 91V, to dostane ML, czy to trzeba
    osobno precyzowac i sprawdzac przy odbiorze ? :-)

    >I pewnie będziesz zdziwiony, bo to akurat też sprawdzam, szczególnie
    >w przypadku opon spoza europy.

    A to jestem zdziwiony. Ciekawe ilu grupowiczow sprawdza :-)
    Jest to gdzies na oponie ? Pewnie E-costam ?

    ... i zaraz ... to przy zamowieniu trzeba precyzowac nr homologacji,
    zeby nie byc zaskoczonym ze cos innego przyslali ? :-)

    >Zbaczasz z tematu. Nie dyskutujemy o tym, który bieżnik (z wersji
    >AC01 czy AC02) jest lepszy, tylko czy był oznaczony w sposób
    >umożliwiający identyfikację.

    No i widziales - Chris pisze ze byl na naklejce, autor ze na gumie nie
    ma, i skad ma wiedziec ze powinien dostac
    "C-Drive 2" a nie "C-Drive".

    >Dopóki jest prawidłowo oznaczony to czego się czepiasz? ;-)

    A ilu klientow jest uswiadomionych ze ogolna zasada "nigdy nie kupuj
    nic wloskiego" obowiazuje takze w wyrobach _niemieckiej_ firmy ?
    Ze w pudelku z renomowanym napisem SKF mozna zastac wloszczyzne ? :-)

    Ale teraz juz wiem ze to istotne, ze trzeba rozpakowac w sklepie,
    sprawdzic, i poprosic japonskie lub polskie :-)

    J.

  • 68. Data: 2012-05-11 15:04:20
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

> [...]
    REMIUMCONTACT/195-65R15/_o4625.html

    > Teraz na to patrze ... i sam juz nie wiem - to homologacja ? Czy cecha

    To cecha dodatkowa. W tym sklepiku po prostu brakowało im pola na cechy
    dodatkowe, to wykorzystali pole homologacja... ;-)
    Zresztą napisali: "ML - zabezpieczenie boczne felgi", czyli rant/zgrubienie
    chroniące krawędź felgi.

    > Ale jak sie okazuje - calkiem dobry przyklad - ta cecha przypisana do
    > modelu, czy sa do wyboru modele E/ML/nic ?

    Homologacja to homologacja. ML - to dodatkowy ficzer.

    > Jak nastepnym razem zamowie CPC2 91V, to dostane ML, czy to trzeba osobno
    > precyzowac i sprawdzac przy odbiorze ? :-)

    Trzeba precyzować i sprawdzać. :-)

    > A to jestem zdziwiony. Ciekawe ilu grupowiczow sprawdza :-)

    Przy markowych to raczej pewnik, że mają europejską homologację, ale przy
    "chińczykach", które dzięki cenie robią się popularne, to już niekoniecznie.
    Chociaż przyznaję, że jeszcze nie widziałem na naszym rynku opony bez
    homologacji ECE.

    > Jest to gdzies na oponie ? Pewnie E-costam ?

    E z numerkiem w zależności gdzie wyprodukowane. Tu jest to wyjaśnione:
    http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Kraj_produkcj
    i__opon,3,428,15.html

    > ... i zaraz ... to przy zamowieniu trzeba precyzowac nr homologacji, zeby
    > nie byc zaskoczonym ze cos innego przyslali ? :-)

    IMHO opona sprzedawana w Polsce, w domyśle powinna mieć homologację. Ale
    biorąc pod uwagę, że teraz każdy może importować co chce i skąd chce, to w
    zasadzie teoretycznie można się naciąć.
    Ja sprawdzam, ale ja jestem dziwny. ;-)

    > No i widziales - Chris pisze ze byl na naklejce, autor ze na gumie nie ma,
    > i skad ma wiedziec ze powinien dostac
    > "C-Drive 2" a nie "C-Drive".

    Bo jakby obejrzał zdjęcia w necie tej opony, to by wiedział, że AC02 ma
    dodaną dwójkę w nazwie i inny bieżnik. ;-)
    No i nie jestem przekonany, że na gumie nie ma, ale nie widziałem tej opony
    na żywo, więc za pewnik tego nie biorę.

    > A ilu klientow jest uswiadomionych ze ogolna zasada "nigdy nie kupuj nic
    > wloskiego" obowiazuje takze w wyrobach _niemieckiej_ firmy ?
    > Ze w pudelku z renomowanym napisem SKF mozna zastac wloszczyzne ? :-)

    Ale to zupełnie co innego, niż określenie typu towaru.

    > Ale teraz juz wiem ze to istotne, ze trzeba rozpakowac w sklepie,
    > sprawdzic, i poprosic japonskie lub polskie :-)

    A jakbyś nie wiedział, to kupiłbyś włoskie, używał i był szczęśliwy. ;-)

  • 69. Data: 2012-05-11 16:05:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Homologacja to homologacja. ML - to dodatkowy ficzer.

    >Trzeba precyzować i sprawdzać. :-)

    A oni mi "taki towar pan zamowil i taki jak zamowil dostal. I g* nas
    obchodzi ze poprzednie opony byly inne" :-)

    >E z numerkiem w zależności gdzie wyprodukowane. Tu jest to
    >wyjaśnione:
    >http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Kraj_produkc
    ji__opon,3,428,15.html

    gdzie homologowane ! wyprodukowane moga byc gdzie indziej.

> [...]
    >Ale biorąc pod uwagę, że teraz każdy może importować co chce i skąd
    >chce, to w zasadzie teoretycznie można się naciąć.

    Ale co sprawdzasz - czy jest, czy w urzedzie co tam w homologacji
    napisano ?

    Ale ja w sumie o czym innym - producent cos zmienia w konstrukcji, to
    powinien wystapic o nowa homologacje. Ale oznaczenia modelu nie musi
    zmieniac.
    To ja chcac zamowic konkretny model powinienem podac nr homologacji
    ktory zamawiam :-)

    >Bo jakby obejrzał zdjęcia w necie tej opony, to by wiedział, że AC02
    >ma dodaną dwójkę w nazwie i inny bieżnik. ;-)

    Ale to dalej oznacza ze musimy sie wykazac dobra pamiecia wzrokowa,
    albo odbierac towar z komputerem w reku i porownywac bieznik :-)

    >No i nie jestem przekonany, że na gumie nie ma, ale nie widziałem tej
    >opony na żywo, więc za pewnik tego nie biorę.

    Ale jak masz obejrzec na zywo, jesli jeszcze nie kupiles ? :-)

    No dobra, zajrzalem sobie na baloon.pl, teraz maja tylko AC02, co
    klientowi nie ulatwia, bo nie widzi ze jest jeszcze model AC01 z
    ktorym mozna pomylic.
    http://baloon.pl/opony/531778,Yokohama_C.drive_2-AC0
    2_215_60R16_99H

    nie wiem czy bylo wczesniej, ale teraz w nazwie jest 2
    Yokohama C.drive 2-AC02 215/60R16 99H
    Na fotce z duzym trudem mozna dostrzec napis C drive 2, ale to juz
    trzeba byc podejrzliwym bardzo :-)

    A potem jeszcze mozna odnalezc takie cos
    http://baloon.pl/opony/406699,Opony_YOKOHAMA_215_60R
    16_99H_AC02

    i badz tu madry :-)

    >Ale to zupełnie co innego, niż określenie typu towaru.

    No jakzesz innego, przeciez producent zamiescil wyrazne ostrzezenie
    "wykonanie wloskie" i co klient ma pretensje :-)

    >A jakbyś nie wiedział, to kupiłbyś włoskie, używał i był szczęśliwy.
    >;-)

    No wlasnie nie wiedzialem, kupilem, uzywalem i szczesliwy bylem bardzo
    krotko.
    Teraz tez juz wiem ze trzeba starannie czytac wszystkie napisy na
    lozyskach i znam ich znaczenie - ale to nie jest wiedza powszechnie
    znana :-)

    J.

  • 70. Data: 2012-05-11 17:50:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Zarzut, że istnieje podejrzenie iż robia to celowo, postawiony
    > publicznie, to już pomówienie.

    Pomówieniem będzie dopiero jak okaże się to nieprawdą.