  • 51. Data: 2012-05-10 23:18:25
    Temat: Re: Ostrzegam przed baloon.pl
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    news:4fac0da2$0$1220$65785112@news.neostrada.pl...

    > I mówisz, że ktoś nie umie przeczytać co ma na zamówieniu?
    > Czy jest na tyle głupi, że przeczytać nawet post factum mu się nie
    > chciało,

    Głupi jak głupi, ale nie chciało mu się sprawdzić, co ma napisane na
    naklejce identyfikującej towar, a teraz się piekli.
    Skoro nie chciało mu się dokładnie obejrzeć co dostał, to może tak samo był
    uważny przy zamawianiu.

    > ale rozpisywać na pms tak?

    Jako osoba działająca na newsach od co najmniej kilku lat, powinieneś być
    przyzwyczajony do przypadków, w których "oszukany" najpierw rozpętuje
    batalię na grupie przeciw "oszustowi", a dopiero po gigantycznym flejmie i
    10 radach, składa normalną, sensownie napisaną reklamację, czy też na
    spokojnie (bez wyzwisk od oszustów, itp.) kontaktuje się z "oszustem" i
    załatwia sprawę.

    Ja sceptycznie podchodzę do tego typu postów i najczęściej okazuje się, że
    mam rację, bo "poszkodowany" często "zapomina" o kilku szczegółach, które w
    trakcie flejma wychodzą na jaw i świadczą w różnym stopniu na jego
    niekorzyść.

    > Za dużo swoich przekonań opierasz na "chyba".
    > Sprzedawca nie ŻADNYCH SZANS na udowodnienie, iż to klient zawinił przy
    > błędnej realizacji jego zamówienia, nie ma w tym kraju sądu, który by mu
    > to przyklepał.

    W tym samym sądzie, klient będzie musiał udowodnić, że nie dostał tego co
    zamówił.
    A na tym etapie, to jednak potwierdził u kuriera odbiór opon które zamówił i
    przez miesiąc nie miał zastrzeżeń.
    Oznaczenia opony miał szansę bez problemu sprawdzić, nie są w żaden sposób
    ukryte. W tym momencie to sprzedawca ma więcej "dowodów" (faktura,
    potwierdzenie odbioru), że dostarczył to co było zamówione.

  • 52. Data: 2012-05-10 23:24:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał w wiadomości grup

    > Głupi jak głupi, ale nie chciało mu się sprawdzić, co ma napisane na
    > naklejce identyfikującej towar

    A kto i po co miałby się doszukiwać sensu w jakichś symbolach na oponie?
    Mnie to by też nie robiło różnicy czy dostałem opony z zeszłego roku, czy z
    obecnego.
    Oczywiście do czasu, kiedy by się okazało, że zamawiając drugi raz to samo,
    dostaję co innego, a ma być komplet.

    > W tym samym sądzie, klient będzie musiał udowodnić, że nie dostał tego co
    > zamówił.

    I w tym celu wystarczą dwa zamówienia na ten sam towar i dwie różne opony.
    Nawet prawnika brać nie trzeba.

    > A na tym etapie, to jednak potwierdził u kuriera odbiór opon które zamówił
    > i przez miesiąc nie miał zastrzeżeń.

    Mógł sobie mieć nawet pół roku - do tego czasu domniemuje się, że wada tkwi
    w rzeczy sprzedanej od samego początku.
    I to sprzedawca musi udowodnić, że było inaczej.

    > Oznaczenia opony miał szansę bez problemu sprawdzić,

    Ale nie miał potrzeby, ani obowiązku tego robić.

  • 53. Data: 2012-05-11 00:04:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 May 2012 23:18:08 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Skoro dwa razy zamawiał ten sam typ, a raz dostał inny typ, to chyba
    > słusznie, że chce wymiany?

    Po pierwsze - w ogolnosci to nie, producent zmienil wyrob a oznaczenia nie
    i co nam pan zrobi.

    Po drugie - tu akurat oznaczenie inne, i za drugim razem dostal prawidlowo
    i nie ma podstaw :-)

    A czy sie potrafil dobrze wyslowic, ze reklamuje pierwsza dostawe, to nie
    wiadomo.

    J.

  • 54. Data: 2012-05-11 00:07:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 May 2012 23:02:13 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Jak zamawiam już konkretne opony to dość dokładnie wiem co zamawiam
    > i co ma przyjść. Podobnie z procesorami, pamięciami itd. Zresztą

    Tak do ostatniej literki ?

    > z innymi pierdołami podobnie. A jak nie wiem to przyjmuję, że to co
    > przyszło jest ok i nie narzekam, że się nie znałem i sami oszuści
    > dookoła :) Właśnie przyszedł zasilacz do switcha, w miejsce spalonego.
    > Zamówiłem 5V 2A. Nie wiem czy tyle ma, ale jak podłączyłem do
    > urządzenia to działa wszystko w porządku. Nie chce mi się sprawdzać,
    > czy przy przypadkiem nie ma 4,8 i 1,6.

    A za miesiac zrobisz upgrade i sie okaze ze wymaga zasilacza co najmniej
    4.85V przy 1.8A :-)

    J.

  • 55. Data: 2012-05-11 00:19:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 May 2012, Cavallino wrote:

    > O ile nie polega na prawdzie.

    Nie da się ukryc.
    Ale jest tzw. "problem dowodowy", dosc trudno dowiesc prawdziwosci
    podejrzenia, w praktyce chyba trzeba by dowodzić prawdziwosci
    oszustwa (jako podstawy do podejrzenia, mimo że takie odwrócenie
    rol wyglada absurdalnie).

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2012-05-11 08:44:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    t...

    > Po pierwsze - w ogolnosci to nie, producent zmienil wyrob a oznaczenia nie
    > i co nam pan zrobi.

    Jak nie, skoro na pierwszym zamówieniu jest już późniejszy wyrób?
    Z odpowiednimi oznaczeniami?

> [...]
    > i nie ma podstaw :-)
    >
    > A czy sie potrafil dobrze wyslowic, ze reklamuje pierwsza dostawe, to nie

    No tutaj może być jakiś punkt zaczepienia.

  • 57. Data: 2012-05-11 08:53:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup

    >Jak nie, skoro na pierwszym zamówieniu jest już późniejszy wyrób?
    >Z odpowiednimi oznaczeniami?

    Pisalem "w ogolnosci". Zdarza sie ze np kupujesz telefon model 1234,
    po pewnym czasie kupujesz model 1234, tylko pierwszy ma hardware A01,
    a drugi A02. O wersji oprogramowania nie wspomne, bo mozna zawsze
    zmienic.
    No i co - myslisz ze ci uznaja reklamacje, bo to nie jest taki sam typ
    ?
    A potem np rozbijesz wyswietlacz, kupujesz do modelu 1234, tylko
    okazuje sie ze sa dwa rozne ..

    Z oponami mogloby byc tak samo - kupuje model XYZ, dokupuje pozniej
    nastepne, tez XYZ, a sie okazuja nieco rozne. A w/g producenta to to
    samo.

    No ale tu akurat mamy wyraznie inny typ.

    J.

  • 58. Data: 2012-05-11 09:00:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iksinski" napisał w wiadomości grup

    >Tylko na tych, które kupuję.

    To napisz - jakie ostatnio kupiles, i bez ich ogladania powiedz co
    powinno byc na nich napisane ?

    J.

    P.S. A co powinno byc napisane na lozysku SKF 6310 ?

  • 59. Data: 2012-05-11 09:04:25
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    J.F nabazgrał(a):

    > Pisalem "w ogolnosci". Zdarza sie ze np kupujesz telefon model 1234, po
    > pewnym czasie kupujesz model 1234, tylko pierwszy ma hardware A01, a drugi
    > A02. O wersji oprogramowania nie wspomne, bo mozna zawsze zmienic.

    Ipad i Ipad ta sama nazwa tylko różnią się datą wydania i parametrami :)

  • 60. Data: 2012-05-11 09:45:37
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > To napisz - jakie ostatnio kupiles, i bez ich ogladania powiedz co

    Ostatnio kupowałem ContiPremiumContact 5 dla kumpla, na jesieni UltraGrip 8
    dla siebie.
    W poprzednich latach wiele innych, w tym UltraGrip 7 i 7+, w których bieżnik
    był taki sam, a mimo to kupowałem to co chciałem i nie miałem problemów z
    ich rozróżnieniem.

    > powinno byc na nich napisane ?

    Powinien być na nich napisany model opony i parę parametrów mniej lub
    bardziej istotnych. I nie spotkałem się z sytuacją, żeby tych informacji
    zabrakło.

    > P.S. A co powinno byc napisane na lozysku SKF 6310 ?

    Jak będę takie kupował, to dam Ci znać.

    Nie bardzo wiem co chcesz udowodnić?
    Że nie znam się na wszystkim? Nigdy tak nie twierdziłem i nie stwierdzę.
    Stwierdziłem, że wiem co kupuję i umiem to identyfikować. Szczególnie w
    przypadku, kiedy wszystkie istotne oznaczenia produktu są na towarze
    umieszczone. Tylko tyle i aż tyle.
    Oczywiście nie rozmawiamy o przypadkach, w których producent/sprzedawca
    nieprawidłowo oznaczył produkt, który w różnych wersjach wygląda identycznie
    i bez dokładnej analizy składu materiału, czy też wewnętrznej konstrukcji
    tego towaru klient nie jest w stanie tego stwierdzić. Prawda, że o tym nie
    rozmawiamy? ;->