eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRLRe: Osobowy diesel w PRL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Date: Fri, 11 Aug 2017 22:13:04 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 44
    Message-ID: <oml34m$ptt$1@node2.news.atman.pl>
    References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <1glznmeciff15$.16mvs8a7h40ae.dlg@40tude.net>
    <omg0e1$g8o$1@node1.news.atman.pl> <omg1bo$qfg$1@news.agh.edu.pl>
    <omg33e$idu$1@node1.news.atman.pl>
    <598c2fce$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <omhvs2$nrp$1@news.agh.edu.pl>
    <598c8beb$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <omik37$gvi$1@node2.news.atman.pl> <omjhbr$t9t$1@node1.news.atman.pl>
    <omjsc8$lmg$1@node2.news.atman.pl> <omkmn0$egi$1@node2.news.atman.pl>
    <omkqlh$77j$1@node1.news.atman.pl>
    <598df88c$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <oml1af$dsi$1@node1.news.atman.pl> <oml29l$es6$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1502482390 26557 46.21.210.209 (11 Aug 2017 20:13:10
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Aug 2017 20:13:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    In-Reply-To: <oml29l$es6$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 170811-2, 2017-08-11), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2612737
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-08-11 o 21:58, Wiesiaczek pisze:

    >>>>> Mało pamiętasz :)
    >>>>> Ja w tamtych czasach pracowałem w bazie transportowej i miałem do
    >>>>> czynienia właśnie z Żukami benzynowymi (zabrałem głos w innej
    >>>>> cześci wątku), oraz Starami 28 (inne również).
    >>>>> Star 28 był na tamte czasy całkiem udaną konstrukcją i był filarem
    >>>>> transportu w Polsce.
    >>>
    >>>> W firmie transportowej pracowałem od 86 do 90 roku.
    >>>> Star 28 nie był filarem transportu, był konstrukcją przejściową.
    >>>> Instalacja elektryczna na 12V jak w Starze 29 ale rozruch
    >>>> silnika z 24V więc dali dwa akumulatory.
    >>>> I całość tak sprytnie podłączyli że ładował się tylko jeden.
    >>>> O ile kierowcy dwu skrzyniowców radzili sobie częstą zamianą
    >>>> akumulatorów
    >>>
    >>> Nie mow, kierowca mial akumulatory zmieniac ?
    >>> Kto to wymyslil i po co :-)
    >>
    >> Przerabiali na szybko pod dizla który wymagał 24V do rozruchu.
    >> Cała instalacja była na 12V więc ładowany był tylko jeden akumulator.
    >> Kierowcy co jakiś czas zamieniali akumulatory miejscami lub
    >> przepinali kable żeby ten drugi trochę doładowało.
    >
    > Nie brnij, proszę:)
    >
    > Wiesz może jak wygodnie zamienia się akumulatory w Starze? :)
    >
    > Już wcześniej wyjaśniłem, że był w tym celu specjalny przekaźnik
    > przełączający akumulatory z połączenia równoległego na szeregowe właśnie
    > dla rozruchu.
    >
    > Był nieco złożony i choćby samo to świadczy o tym, że nie była to jakaś
    > prowizorka.
    >
    > No, chyba że spotkałeś się z "majstrami", co to byli mądrzejsi od
    > konstruktorów i ten przekaźnik sp...lili a potem jakoś musieli się bujać :)

    W tamtym ustroju brakowało wielu rzeczy i ludzie "jakoś musieli
    się bujać".


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: