  • 161. Data: 2013-12-09 21:38:48
    Temat: Re: Osły na letnich oponach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ale zimowki sa obowiazkowe w wielu krajach, wiec to nie taka
    > rewolucja.

    Gdzie np.?
    Z pojawiajacych sie tu informacji wynikało ze Niemcy maja przepis
    zakazujacy jazdy na letnich ale własnie w czasie sniegu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 162. Data: 2013-12-09 21:56:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Znaczy sie przyczepnosc opony do drogi byla wieksza niz do felgi :-)

    Zwłaszcza w czasie jazdy bokiem.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 163. Data: 2013-12-09 22:07:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 09 Dec 2013 20:30:35 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Tak szczerze to chyba raczej w niewielu :)

    Norwegia, Szwecja, Finlandia, Estonia, Lotwa, Litwa,
    Niemcy, Austria, Slowacja, Chorwacja, Slowenia, a znakami wymagane w
    Czechy, Francja, Wlochy, Hiszpania - to juz sporo wypisywania.

    Za http://www.tyremen.co.uk/help-and-advice/european-wi
    nter-tyre-laws
    ale jeden opis mi sie spodobal:
    "Winter tyres; not a legal requirement however because there is
    minimal snow clearing on country roads driving without winter tyres is
    a major risk"

    Zgadnij - w jakim kraju ? :-)

    J.

  • 164. Data: 2013-12-09 22:12:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 09 Dec 2013 19:21:22 +0100, jerzu napisał(a):
    > Nienie, koło 14.00 już był zmarznięty śnieg i lód na ulicach. Pamiętam
    > bo jechałem wtedy po córkę do ursynowskiego Multikina i już było
    > wesoło :)
    >
    > http://tvnmeteo.tvn24.pl/archiwum-2012-10-27,1/drogi
    -przejezdne-ale-sliskie,64611,0.html

    A pamietacie ten dzien ?
    http://www.sport.pl/MS2010/77,97763,7147212,El__MS_2
    010__Polska___Slowacja_0_1__0_1___Przedostatnie.html

    Akurat jechalem z Warszawy ... 6h, z powodu braku widocznosci, nie
    opon :-)

    14 pazdziernika, kto by sie spodziewal sniezycy.

    J.

  • 165. Data: 2013-12-09 22:14:12
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Artur Maśląg" wrote in message

    > Ale mieli inni.

    > Proponuję jednak więcej tolerancji i empatii.

    Ja się staram nie utrudniać swoją jazdą innym na drodze i oczekuję tego
    samego od innych.

    > BTW - jak wybrałeś się na zwiedzanie DC w piątek po południu i do tego
    > w takich warunkach, to naprawdę współczuję:>

    Nie wybrałem się na zwiedzanie, tylko najpierw z pracy do domu przez sklep,
    w którym musiałem cos odebrać, a potem z rodziną na imprezę mikołajkową do
    samego szefa :-)

    --
    Axel

  • 166. Data: 2013-12-09 22:26:35
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Budzik" wrote in message news:08122013.3D8F53C3@budzik61.poznan.pl...

    > Sa specjalne lamelki które pokazują czy opona jest zdatna czy nie.

    Jakie znowu lamelki? Sa punkty TWI, wyższe niż w letnich, ale mimo dużo za
    późno. W tym wątku już Tomek Pyra pisał, jak się zachowują Dębice Frigo - po
    2-3 sezonach i wytarciu do ~5mm bieżnika są beznadziejne. W tym roku
    wyrzuciłem Dunlopy WinterSport 3D z co najmniej 3 mm bieżnika - też już się
    kiepsko jeździło.

    > A wiek - jak stara to popekana - to tez widac.

    No bez jaj. Dobra opona mając i 10 lat nie będzie pękała, ale guma już
    zupełnie nie będzie miała właściwości nowej. Oczywiście nie mówimy o D-164,
    których powierzchnia zaczynała pękać po 3-4 latach...

    --
    Axel

  • 167. Data: 2013-12-09 22:58:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Wyciąłes cytat po to zeby napisac to samo co ja? Hmm...

    Nie, po to żeby zaprzeczyć Twoim słowom, skoro Ci się znowu pierwsze zdanie
    z drugim nie zgodziło.

    > Przesadzasz. Po pierwsze opady sa zapowiadane, radiowozy nie stoją w bazie
    > a poza tym po to maja koguty, zeby jakos dojechac 2km przez miasto do
    > okreslonego skrzyzowania.

    Ta jasne.
    Miałeś kiedyś stłuczkę i próbowałeś wezwać policję?

    > Ale ciezko dyskutowac z kims kto wie ze sie nie myli.

    I znowu gadasz ze swoimi rojeniami, tym razem dowód na to znalazł się raptem
    kilka linii wyżej.

    > A mimo to zamiast zmienic te zachowania, chcesz konkretnych nakaów wierzac
    > ze akurat te zostana przez tych "kretynów" wykorzystane w prawidłowy
    > sposób.

    Będzie łatwo kasę zarobić, to może się skuszą.... ;-)

    > Zgadza się. Zapewne tak sie bedzie działo coraz czesciej jezeli tylko taki
    > przepis wejdzie w zycie.
    > Ale nie kazdy, nie wszedzie, nie zawsze.

    Ale o ssso chodziiii?

    > Ja wiem

    Wątpię.
    Cały czas powtarzasz te same rojenia, nawet gdy linia wyżej jest ich
    zaprzeczenie.

    > Tak, ma tak jak złapie 0...

    Aha, czyli śnieg się rozpuścił, bo było ciepło, a potem zamarzł bo
    jednocześnie było zimno?
    Ciekawa logika.

    Przypominam, że ziemia nie była zmarznięta, bo wcześniej nie było minusów.

    > Znów Cavallinujesz...

    Jeśli tak nazywasz logiczne zaprzeczenie wygłaszanych przez Ciebie bzdetów o
    plusominusach rozpuszczających śnieg i jednocześnie zamrażajacych wodę, to
    pewnie masz rację.

  • 168. Data: 2013-12-09 23:04:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Nie wiem co było 1 listopada...

    Pierwszy śnieg w Poznaniu, a raczej kilka godzin po.

    > No to teraz juz spadłem z krzesła.
    > Czyli tobie chodzi konkretnie o zimowe opony

    Tak.

    >a nie ich efekt w postaci
    > sprawnego poruszania.

    Chodzi o zabranie szansy niesprawnego poruszania.

    > Jezeli ogól jedzie 20 to zupełnie nierealne.

    Ogól jedzie 20, bo osioł z przodu tyle jedzie - toż to jest elementarne.
    Podobnie jak za stworzenie sznureczka pojazdów odpowiada nie cały
    sznureczek, tylko kapelusznik oszczędzający paliwo i posuwający 80 tką na
    prostej drodze i świecącym słońcu.

    > Kuszenie jako najwieksze niebezpieczenstwo na drodze...

    Wisi mi niebezpieczeństwo, nie o nim piszę.
    Jakby każdy sobie niebezpiecznie wjeżdżał do rowu, zamiast bezpiecznie
    pozostawać na drodze, nie miałbym uwag.

    > Proponuje ograniczac maksymalna predkosc saochodu do 150km/h.
    > Zeby nie kusiło jezdzic szybciej. Bo przeciez nie wolno.

    Wolno, nielegalne przepisy nie istnieją.
    Choć powoli pewnie będą się stawały legalne, banda przestraszonych własnego
    cienia jest coraz większa.

    > No to przeszkadza ci delikwent a nie jego opony.

    Jasne, ale spacyfikować go trzeba ZANIM zrobi korek.

    > Jakby nie jechał, to ci jego lenite nie przeszkadzaja.

    Ale jedzie i by jechał.

    > Nie wiem

    W ogóle mało wiesz.

    czy beda czy beda.
    > Wiem o czym pisze.
    > I niepotrzebnie wpinasz w dyskusje tiry wiedzac ze z nimi jest zupełnie
    > inna hisotria.

    Ta sama, to znaczy ten sam powód.
    I to jeszcze bardziej drastyczny, bo w ich przypadku na letnich i to łysych
    jeździ zdecydowana większość.

  • 169. Data: 2013-12-09 23:21:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie, po to żeby zaprzeczyć Twoim słowom, skoro Ci się znowu pierwsze
    > zdanie z drugim nie zgodziło.

    No to zacytujmy:
    "Jest wiele miejsc i sytuacji w ktorych suszarki sa jak najbardziej na
    miejscu.
    Ale sa chyba ukrywane w tajemnicy, skoro policja rzadko tam trafia..."
    Zastąpiłes:
> [...]
    kiedy pamiętam."

    > Ta jasne.
    > Miałeś kiedyś stłuczkę i próbowałeś wezwać policję?

    Tak. I co to ma udowadniać?
    To chyba jasne, ze do stłuczki nie musza się spieszyć.

    > I znowu gadasz ze swoimi rojeniami,

    Ach ty oazo kompromisu...

    > Będzie łatwo kasę zarobić, to może się skuszą.... ;-)

    Sam widzisz, znowu wyleją dziecko z kąpielą...

    > Ale o ssso chodziiii?

    ale czego nie zrozumiałes?
    Ze nie wszyscy kupią całoroczne? Ze czesc bedzie nadal jezdziła na letnich
    z takich lub innych powodów?

    > Wątpię.
    > Cały czas

    To musisz nabrac pewności.

> [...]
    > jednocześnie było zimno?
    > Ciekawa logika.
    >
    > Przypominam, że ziemia nie była zmarznięta, bo wcześniej nie było

    Zaprzeczasz zjawisku powstawania lodu na drodze?

    > Jeśli tak nazywasz logiczne zaprzeczenie wygłaszanych przez Ciebie
    > bzdetów o plusominusach rozpuszczających śnieg i jednocześnie
    > zamrażajacych wodę, to pewnie masz rację.

    Nie, tak od zawsze nazywam tendencyjne cięcie cytatów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 170. Data: 2013-12-09 23:21:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Norwegia, Szwecja, Finlandia, Estonia, Lotwa, Litwa,
    > Niemcy, Austria, Slowacja, Chorwacja, Slowenia,

    no aptrz, dopiero ktoś pisał na pms ze w Nienczech tylko jak sa opady...

    > a znakami wymagane w
    > Czechy, Francja, Wlochy, Hiszpania - to juz sporo wypisywania.

    Znakami wymagane to juz byłoby podobnie do obowiązku w czasie sniegu.

    A to akurat zgoda.
    Snieg - zakaz letnich. Pełna zgoda.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać