    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 27 May 2013 13:45:20 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Oscyloskopy USB
    From: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 27 Maj, 21:18, Stachu Chebel <s...@g...com> wrote:

    > Oscyl z gałami z całą pewnością jest wygodniejszy w użyciu od tego
    > osługiwanego klikaniem.
    > Tak samo jak z radiem samochodowym. Mam na panelu radia klawiaturę,
    > żeby zmienić jakieś ustawienia, muszę zjechać na parking.

    Aha! Wszystko ma swoje plusy i minusy.

    Plusy oscyla USB:
    - łatwy zapis/odczyt wyników pomiaru - cholernie przydatne przy
    prototypieniu złożonych/upierdliwych projektów.
    - zmiana podstawy czasu na zatrzymanym oscylogramie (przy odpowiedniej
    częstotliwości próbkowania)
    - analiza zapisanego sygnału, np. Fourier o ile jest "wbudowany" w
    sofcie, a jeżeli nie to powinien mieć (i zapewne ma) zapis binarny
    sygnału. A wtedy możesz np. napisać własny soft do dalszej analizy
    obróbki sygnału. Może to być np. filtr Jakoś_Tam_Przepustowy
    zaprojektowany Matlabem, albo własnym softem. To jest DUPNY PLUS.

    Minusy oscyla USB:
    - przy "drobnych" robótkach, gdzie tylko chcemy zerknąć czy nasze
    badziewie funguje jak trzeba, jest to cholernie upierdliwe
    rozwiązania.

    Plusy "zwykłego" oscyla:
    - w większości przypadków, chcemy ino zerknąć na przebieg. Kilka
    wprawnych ruchów łapą na gale od podstawy czasu, na gale od
    wzmocnienia, poziom wyzwalania, ... i w 5 sekund widzisz czy sygnał
    jest OK, czy o kant doopy rozbić.

    Minusy "zwykłego" oscyla:
    - brak "plusów" jakie daje ten pod USB

    Są co prawda oscyle łączące obie te funkcje, ale CENA !!!... Jak
    chcesz mieć same plusy, radzę zakupić 2 różne oscyle. Z ekonomicznego
    punktu widzenia jest to dobre rozwiązanie. A cena nie jest powalająca.