  • Data: 2013-05-28 10:29:27
    Temat: Re: Oscyloskopy USB
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-28 09:10, Marcin pisze:
    > Bardziej mi chodilo o to, czy deklarowane przez producentow urzadzen
    > typu USB parametry sa prawdziwe, tj,
    > - czy nie szumi, za bardzo na najnizszych deklarowanych zakresach
    > napieciowych,
    Zależy zapewne od danego modelu/egzemplarza...

    > - czy podlaczenie do komputera/laptopa na zasilaczu nie powoduje
    > jakichs problemow od zasilacza impulsowego,
    Pętle masy zawsze powodują problemy...

    > - czy "przypadkowe" podpiecie masy sondy do jakiegos napiecia nie
    > niszczy uszadzenia/komputera.
    Może tak się zdarzyć. Chyba że znajdziesz sztukę z izolacją galwaniczną?

    Najgorszą sprawą, wg mnie, jest to, że te "oscyloskopy" nie działają w
    sposób ciągły. Tzn wszystkie 3 które macałem - działają w trybie
    turowym, tzn 1) "samplujemy" 2) "przesyłamy dane" (w tym czasie sygnał
    wejściowy jest ignorowany). Przy czym 1) może być cykliczne (tryb auto,
    wyzwalane wg widzimisie), więc różna szansa że wyłowisz coś na ekranie
    albo coś przegapisz, lub może być wyzwalane (zboczem czy tam poziomem),
    ale dostajesz tylko obraz od wyzwolenia, do zapełnienia bufora
    (przeważnie małego) przy danej podstawie czasu, nic więcej, wszystko
    pozostałe stracone. A z racji wolnego usb i softu pisanego przez
    chińskich praktykantów - realne fps sięga może 2ekrany/s

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173