  • Data: 2013-05-28 13:16:16
    Temat: Re: Oscyloskopy USB
    Od: Marcin <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Najgorszą sprawą,  wg mnie, jest to, że te "oscyloskopy" nie działają w
    > sposób ciągły. Tzn wszystkie 3 które macałem - działają w trybie
    > turowym, tzn 1) "samplujemy" 2) "przesyłamy dane" (w tym czasie sygnał
    > wejściowy jest ignorowany). Przy czym 1) może być cykliczne (tryb auto,
    > wyzwalane wg widzimisie), więc różna szansa że wyłowisz coś na ekranie
    > albo coś przegapisz, lub może być wyzwalane (zboczem czy tam poziomem),
    > ale dostajesz tylko obraz od wyzwolenia, do zapełnienia bufora
    > (przeważnie małego) przy danej podstawie czasu, nic więcej, wszystko
> [...]

    Hmm, coraz mniej mi sie to podoba podoba - 2 odswiezenia na sekunde
    brzmi frustrujaco. Wyswietlanie sygnalu tylko od impulsu wyzwolenia,
    bez jakichkolwiek punktow sprzed jego wystapienia, tez mi sie nie
    podoba. Googlalem troche i dostarczaja dll z funkcjami do ustawaiania
    parametrow oraz czytania danych - wyglada, ze jakis "trigger delay"
    instnieje.
    Moj pomysl z dodatkowym panelem na USB z enkoderem i paroma
    przyciskami dalo by sie w niezbyt skomplikowany sposob zrobic uzywajac
    tej dll.
    Tyle, ze ja chce "oscyloskop" do uzywania a nie jako kolejny projekt
    konstrukcyjno-progamowy ;)

    Propozycja kogosz watku, zeby namowic pracodawce na kupno i
    potestowanie odpada z roznych powodow - w pracy sprzet jest znacznie
    lepszy i nikt zabawki nie potrzebuje a ilosc papierkow potrzebnych do
    zakupu przewyzsza cene takiego USB ;)

    Marcin