eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOrlen idzie na rękę posiadaczom elektrykówRe: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!usenet.goja.nl.eu.or
    g!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <5fd69ef1$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <rr68d2$ef0$2$horizn@news.chmurka.net> <1acslmx2mfzlu$.dlg@myjk.org>
    <rr7av2$7er$1$horizn@news.chmurka.net> <a...@m...org>
    <5fd74675$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd79767$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <rr9mn3$njm$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5fd875c6$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1camyfnowk9b8$.dlg@myjk.org>
    <5fdcf0e3$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <v3wr7r3ujb85$.dlg@myjk.org>
    <5fdd07c5$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5fddb6ca$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <9ux41k5epk56$.dlg@myjk.org>
    <5fde75cf$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 20 Dec 2020 14:48:08 +0100
    Message-ID: <m...@m...org>
    Lines: 137
    NNTP-Posting-Host: 83.6.207.199
    X-Trace: 1608472087 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 505 83.6.207.199:53372
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 7346
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2688926
    [ ukryj nagłówki ]

    Sat, 19 Dec 2020 22:51:13 +0100, cef


    >> Ale jednak jest spalinowy, hałaśliwy i trujący ludzi niską emisją.
    > Użytkowania nie zabrania żaden przepis.

    Nikdzie nie trwierdzę że zabrania -- palić wunglem też nie zabraniają. Co
    nie znaczy że nie można myśleć samodzielnie i od tego dziadostwa uciekać
    samemu.

    > Może jeździłeś jakimiś trupami spalinowymi i dlatego wydaje Ci się,
    > wszystko się psuje.

    Miałem trzy samochody z salonu i dwa z drugiej ręki też po salonie, więc
    raczej wątpliwa jest twoja teza. Co nie zmienia faktu że raz mi w silniku
    zabrakło oleju (tak VW Group!), a żona przypaliła sprzęgło w praktycznie
    nowym samochodzie (w japończyku), po 20tkm zaczęło się ślizgać i musiałem
    wymienić. Automaty w spaliniakach też jakieś wyjątkowo wytrzymałe nie są.
    Wielu ludzie straciło jednak silniki i sprzęgła -- wystarczy poczytać fora.

    > Albo jeździć nie umiesz i wszystkie auta niszczysz.

    Ja akurat umiem, ale jak patrzę jak jeździ pozostały procent to żal dupę
    ściska.

    > Nie zatarłem nigdy silnika, ani nie spaliłem sprzęgła

    Tylko znowu, nie jesteś pępkiem świata.

    > - za to zużyło mi się kilka akumulatorów - czasem
    > w najmniej odpowiednim momencie. Może stąd takie
    > nastawienie do baterii :-)

    No jak typowo porónujesz baterię rozruchową do trakcyjnej to nie ma o czym
    dyskutować z takim ignorantem.

    > W sumie nie mam nic przeciwko Twojemu wyborowi,
    > najbardziej denerwuje mnie to używanie określeń typu
    > pierdziawka, smrodowóz itp

    No ale co w tym jest takiego strasznego co cię drażni? Chcesz zaprzeczyć
    temu że spaliniak pierdzi (hałasuje), albo śmierdzi mu z rury wydechowej
    toksycznymi spalinami?

    > Równie dobrze można by postawić w ten sposób kwestię używania
    > plastiku w życiu codziennym czy sposobu odżywiania,
    > ale staram się nie przenosić tutaj takich argumentów.

    No i dobrze, bo akurat jesteśmy na grupie samochodowej i dyskutujemy o
    samochodach. Niemniej dobrze żę wspomniałeś, bo to w EV zazywczaj stosuje
    się materiały z recyklingu prędzej niż w ICE.

    > No właśnie jest - są elektryki dostępne praktycznie od ręki,
    > ale nikt ich nie wykupuje czyli przesiadka nie jest gwałtowna,
    > tylko powolna i przemyślana. Tak jak w moim przypadku.

    Więcej jest dostępnych spaliniaków, wniosek z tego że ICE się przestały
    sprzedawać na rzecze EV?

    > O komforcie już ktoś dopisał.

    Tak J.F. że nie słyszy różnicy EV vs diesel bo mikrofon kłamie.

    > Na dłuższe trasy nawet nie pomyślałęm, żeby się katować
    > elektrykiem. Do jazdy w koło komina elektryk by się sprawdził,
    > ale na razie przegrywa cenowo.

    W takim razie nie wiem z czym dyskutujesz, bo od poczatku, odpowiadając na
    twoje pytanie, napisałem że ludzie ich nie kupują bo są za drogie, a są za
    drogie bo niosą wyższy komfort którego ludzie nie doceniają.

    > Jechałem kiedyś autem EV z wypożyczalni, ale jego
    > elektryczność mnie nie urzekła. Może zaabsorbowany byłem czym
    > innym a nie odbieraniem wrażeń z jazdy.
    > Słaba ta różnica, skoro sam piszesz, że trzeba
    > pojeździć miesiąc, żeby ją odczuć.

    To tylko potwierdza co napisałem. Nie użytkowałeś dłużej, nie miałeś szans
    się do dobrego przyzwyczaić, do tego ewidentnie jesteś negatywnie
    nastawiony (bo i tak cię nie stać) więc nie odczułeś różnicy.

    > No ale Twój przekaz dalej nie czytelny
    > (w odniesieniu do tego co wyciałeś)
    > Nie wiem o co chodzi, ale to i tak nieistotne.

    Co jest nieczytelne, że kupując droższe auto które wyżej trzyma wartość
    drożej puścisz przy odsprzedaży? Ergo, to że kupiłeś taniego trupka nie
    znaczy że mniej na tym straciłeś.

    > Ja mówię o rynku aut używanych. Jak klikniesz opcję napęd elektryczny -
    > przykładowo na mobile.de to dostaniesz jakieś 20tys ofert (nie zaglądam
    > do szczegółów) a wszystkich ofert jest 1,5mln To rynek aut elektrycznych
    > stanowi jakiś 1% na rynku aut używanych. O czym Ty rozmawiasz?

    Z jakiego powodu uwzględniasz, pod kątem awaryjności, tylko rynek aut
    używanych wystawionych na sprzedaż? Te co są w ruchu i właściciele nie chcą
    się ich pozbywać już nie liczą się do statystyk awaryjności? Bo co?

    > Najlepsi krytycy muzyczni nie grali na żadnym instrumencie,
    > podobnie krytycy literaccy czy teatralni czy sztuki nie tworzą gatunków,
    > o których piszą czy poddaja ocenie.
    > Więc ten argument też jest z d...
    > Ogólne zagłebiając się w dyskusję z Tobą co chwilę stwierdzam, że używasz
    > argumentów z d...

    Zawsze mi śmierdziałeś megalomanem, teraz tylko to potwierdziłeś zrównując
    się ze specjalistami w swoim fachu. Różnica między tobą a krytykami jest
    taka, że oni latami studiowali, często jednak mają "fach w ręku", że nie
    mają takich "wyników" jak ci o których się wypowiadają, wynika z różnych
    aspektów, nie dlatego tylko że nie potrafią jak sugerujesz.

    > I znowu argument z d...

    To nie był żaden argument tylko proste stwierdzenie.

    > Mój samochód spełnia wszystkie normy.

    Normy, które o kant tyłka można potłuc. Tak samo jak normy kotłów na paliwa
    stałe w domach. One normy to spełniają tylko w fabryce jak się je głaszcze
    i błaga na kolanach aby się zmieściły w parametrach. W domu czy na ulicy
    jest już wolna amerykanka, ignorancie.

    > Nie wiem czym Ty jeździłeś ale radzę Ci zadbać o stan techniczny swojego
    > samochodu, bo jak spalinowe auto kojarzy Ci się tylko negatywnie,
    > to musiałeś mieć złe doświadczenia.

    Nie jeździłem nigdy starymi trupami (szczególnie takimi za 1000 ełro), bo w
    starych samochodach wszystko jeszcze bardziej skrzypi, trzeszczy, wali niż
    w nowych.

    > Moje auta są ciche i ekologiczne.

    Auto za 1000 ełro -- ciche i ekologiczne. ROTFL

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: