eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOrlen idzie na rękę posiadaczom elektrykówRe: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Date: Sat, 19 Dec 2020 23:27:20 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 78
    Message-ID: <rrlun2$6ig$1@news.icm.edu.pl>
    References: <5fd69ef1$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <rr68d2$ef0$2$horizn@news.chmurka.net> <1acslmx2mfzlu$.dlg@myjk.org>
    <rr7av2$7er$1$horizn@news.chmurka.net> <a...@m...org>
    <5fd74675$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd79767$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <rr9mn3$njm$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5fd875c6$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1camyfnowk9b8$.dlg@myjk.org>
    <5fdcf0e3$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <v3wr7r3ujb85$.dlg@myjk.org>
    <5fdd07c5$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5fddb6ca$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <9ux41k5epk56$.dlg@myjk.org>
    <5fde75cf$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: s201pc206.mmj.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1608416802 6736 89.174.201.206 (19 Dec 2020 22:26:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 19 Dec 2020 22:26:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.5.1
    In-Reply-To: <5fde75cf$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2688911
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 19.12.2020 o 22:51, cef pisze:
    > W dniu 2020-12-19 o 17:28, Myjk pisze:
    >> Sat, 19 Dec 2020 09:16:11 +0100, cef
    ...
    > Nie zatarłem nigdy silnika,

    Ostatnio mi RS napisał "dalsza jazda grozi uszkodzeniem silnika". I tak
    sobie chwilę jechałem szukając na wskaźnikach wyjaśnienia. Mógłbym
    jechać i jechać. Niechybnie zatarłbym silnik. Szczęśliwie dostrzegłem,
    co było powodem. Jakoś mało inteligentny ten samochód.

    > ani nie spaliłem sprzęgła - za to zużyło mi się
    > kilka akumulatorów - czasem w najmniej odpowiednim momencie.
    > Może stąd takie nastawienie do baterii :-)

    Całkiem możliwe. Nie wysnuwałbym jednak z tego wniosku, że naprawdę jest
    czego się obawiać. Jest ogólnie zdecydowanie lepiej z szacowaniem
    zasięgu pod koniec niż w spalinowych.

    ...
    >>
    >> Praktyka pokazuje jednak, że jak ktoś pojeździ EV to już nie zechce
    >> spaliniaka -- wszystkie te wyrzeczenia które tak tutaj wyolbrzymiasz ty,
    >> jak i inni, schodzą na drugi, a może nawet na trzeci plan. Ale jak
    >> pisałem,
    >> nie pojmiesz tego póki nie pojeździsz takim samochodem, gdy nie zobaczysz
    >> różnicy w komforcie w codziennym użytkowaniu, gdy się przekonasz że
    >> rzekomy
    >> brak zasięgu to nie jest problem i gdy nie spróbujesz wrócić do
    >> spaliniaka.
    >
    > O komforcie już ktoś dopisał.
    > Na dłuższe trasy nawet nie pomyślałęm, żeby się katować elektrykiem.
    > Do jazdy w koło komina elektryk by się sprawdził, ale na razie przegrywa
    > cenowo.

    Kiedy właśnie problem jest w tym, że z tym żyje się na codzień. Zapewne
    im droższy samochód tym mniej trzeba się liczyć z ograniczonym
    zasięgiem, ale ciągle pozostaje, że trzeba do ładowarki dotrzeć i trochę
    więcej zaczekać niż trwa tankowanie. Sporadyczne wyjazdy w dłuższe trasy
    dałoby się akurat ścierpieć o ile naprawdę będą sporadyczne. Jeśli nie
    da się przejechać 170km i z powrotem to ... nie mogę w sezonie robić
    cotygodniowego wypadu nad morze.

    >
    > Jechałem kiedyś autem EV z wypożyczalni, ale jego
    > elektryczność mnie nie urzekła. Może zaabsorbowany byłem czym
    > innym a nie odbieraniem wrażeń z jazdy.
    > Słaba ta różnica, skoro sam piszesz, że trzeba pojeździć miesiąc, żeby
    > ją odczuć.

    Nie sądzę by trzeba było miesiąca by zauważyć różnicę. Tylko ... gdzie
    ten komfort. Dwa samochody trzeba mieć. Od początku twierdzę, że to
    samochody miejskie. Już trochę czasu minęło i to nie zmieniło się.
    Pojawiło się wiele samochodów elektrycznych, ale wszystkie mają takie
    ograniczenia, że nie można o nich myśleć inaczej. Problem, że wszystkie
    niemal elektryki oprócz zasięgu nie mają w sobie nic miejskiego. Mały
    samochód miejski taki jak Twizy ma jakiś sens.


    >
    >>> Jak będzie tanio, to się przesiądę.
    >>> Planowałem na przyszły rok trasę z PL do Grecji, powrót przez Włochy,
    >>> Niemcy
    >>> (ale z powodów pandemii to chyba pomysł na kolejne lata)
    >>> Od biedy zapakowałbym się do czegoś mniejszego czyli EV, ale wtedy to
    >>> nie będzie tramping tylko niewolnictwo :-)
    >>
    >> Ależ jeździj sobie tym swoim rozklekotanym śmierdzielem.
    >
    > I znowu argument z d...
    > Mój samochód spełnia wszystkie normy.
    > Nie wiem czym Ty jeździłeś ale radzę Ci zadbać o stan techniczny swojego
    > samochodu, bo jak spalinowe auto kojarzy Ci się tylko negatywnie,
    > to musiałeś mieć złe doświadczenia. Moje auta są ciche i ekologiczne.
    >

    Hahaha

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: