  • Data: 2019-03-01 23:30:59
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 1 marca 2019 16:05:47 UTC-6 użytkownik Irek.N. napisał:
    > Zrobiłem test. Nie do końca taki jak bym chciał, ale zawsze to coś i
    > można jakieś dane z niego wyciągnąć.

    Zawsze blizej prawdy. :)

    Wycialem fragment o kalibracji.
    Te pomiary zrobiles przy roznych predkosciach. Znaczy sie raz wolno raz szybko.
    Zauwazylem ze komputry probuja przewidziec calkowite spalanie a to zazwyczaj jest
    uzyskiwane przy takiej mieszanej jezdzie.

    A nasze pytanie bylo jak pamietasz, ile spala sie przy 160km/h w porownaniu do
    120km/h.

    > Po tym przejeździe mam pewną zagwozdkę. Spalanie wyszło podejrzanie
    > małe. Powinno być tak 0.5 litra więcej, z tego co pamiętam podobne

    Tym sie nie przejmuj. Czasem wiater w plecy/oczy zmienia wynik o dobre 10-15% jak
    odpowiednio szybki.

    > wyjazdy. Widzę tylko 2 możliwości. Jedna to paliwo - ale tankuję na tej
    > trasie od lat w tych samych miejscach (BP Ultimate). Druga, to przed
    > wyjazdem komp zgłosił mi spadek ciśnienia w oponie - było 1.5 bara, a
    > zazwyczaj trzymam 2 do 2.2. Teraz z racji dużego załadowania wozu
    > nabiłem 2.6 wszędzie. Może to jest te brakujące 0.5 litra? Wózek zrobił
    > się za twardy, więc zejdę do 2.2 zapewne.

    Tego u siebie nie odnotowywalem a mialem okres ze mialem krzywe felgi i czasem
    zamiast tych 2.2 mialem 1.3 a spalanie jakos drastycznie sie nie zmienialo.

    > Tyle wiem/pamiętam/zapisałem/obfotografowałem/nakłamałem i tak dalej ;)
    >
    > Acha, przy 170km/h na 8 biegu jest 2500rpm. Nie wiem czy to ma
    > znaczenie, ale jak popatrzeć na wykres mocy, to jesteśmy troszkę po
    > maksymalnym momencie, a w okolicy dosyć płasko na wykresie, więc można
    > przyjąć że to max. Idąc tym tropem, przy 140-150 powinno być maksymalnie
    > ekonomicznie. Opory mniejsze niż przy 160, a sprawność silnika już
    > bliska max. Dobrze myślę?

    Ten wykres wiele nie mowi. Dla mojego byl taki:
    https://www.i-m-a.de/pdf/Ford/diesel_engines/DLD_Ran
    ge_Leaflet_2002.pdf

    I tam widac ze to popularne zalozenie ze trza sie trzymac miedzy szczytami jest nie
    do konca prawdziwe.
    Zreszta i to jest podane w g/kWh wiec i tak latwo przeliczyc nie daje sie.

    > No i najważniejsze - niestety nie wyszło to o czym pisałem, że przy 160
    > jest mniejsze spalanie niż przy 120 (szacunkowo). Może dlatego, że w
    > jedną stronę był duży ruch i paskudnie wietrznie (nie centralnie od
    > przodu, ale jednak), a w drugą stronę było spokojnie na drodze (było już
    > późno). Jak na takie warunki - i tak podejrzanie mała różnica moim zdaniem.

    Spokojna glowa. Jak pojedziesz autostrada bursztynowa to starczy 100km zrobic jedna
    predkoscia i dotankowac i kolejne 100km druga i ci wszystko wyjdzie.
    Tylko trzeba pamietac o dotankowaniu i tym zeby wogole nie zapomniec o tescie :)

    Dzieki za pamiec.