-
X-Received: by 2002:a25:ec0a:: with SMTP id j10mr6008174ybh.493.1551479460261; Fri,
01 Mar 2019 14:31:00 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:ec0a:: with SMTP id j10mr6008174ybh.493.1551479460261; Fri,
01 Mar 2019 14:31:00 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-m
e.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!m21no2288947qta.0!news-out.googl
e.com!y15ni1042qta.0!nntp.google.com!m21no2288942qta.0!postnews.google.com!gleg
roupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 1 Mar 2019 14:30:59 -0800 (PST)
In-Reply-To: <q5cabp$8iv$1@node1.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl> <q41uh6$4dj$2@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<q44msf$puu$1@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<q4745t$69p$1@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<q5cabp$8iv$1@node1.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <b...@g...com>
Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
From: s...@g...com
Injection-Date: Fri, 01 Mar 2019 22:31:00 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5055
X-Received-Body-CRC: 1625510951
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651359
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 1 marca 2019 16:05:47 UTC-6 użytkownik Irek.N. napisał:
> Zrobiłem test. Nie do końca taki jak bym chciał, ale zawsze to coś i
> można jakieś dane z niego wyciągnąć.
>
Zawsze blizej prawdy. :)
Wycialem fragment o kalibracji.
Te pomiary zrobiles przy roznych predkosciach. Znaczy sie raz wolno raz szybko.
Zauwazylem ze komputry probuja przewidziec calkowite spalanie a to zazwyczaj jest
uzyskiwane przy takiej mieszanej jezdzie.
A nasze pytanie bylo jak pamietasz, ile spala sie przy 160km/h w porownaniu do
120km/h.
> Po tym przejeździe mam pewną zagwozdkę. Spalanie wyszło podejrzanie
> małe. Powinno być tak 0.5 litra więcej, z tego co pamiętam podobne
Tym sie nie przejmuj. Czasem wiater w plecy/oczy zmienia wynik o dobre 10-15% jak
odpowiednio szybki.
> wyjazdy. Widzę tylko 2 możliwości. Jedna to paliwo - ale tankuję na tej
> trasie od lat w tych samych miejscach (BP Ultimate). Druga, to przed
> wyjazdem komp zgłosił mi spadek ciśnienia w oponie - było 1.5 bara, a
> zazwyczaj trzymam 2 do 2.2. Teraz z racji dużego załadowania wozu
> nabiłem 2.6 wszędzie. Może to jest te brakujące 0.5 litra? Wózek zrobił
> się za twardy, więc zejdę do 2.2 zapewne.
>
Tego u siebie nie odnotowywalem a mialem okres ze mialem krzywe felgi i czasem
zamiast tych 2.2 mialem 1.3 a spalanie jakos drastycznie sie nie zmienialo.
> Tyle wiem/pamiętam/zapisałem/obfotografowałem/nakłamałem i tak dalej ;)
>
> Acha, przy 170km/h na 8 biegu jest 2500rpm. Nie wiem czy to ma
> znaczenie, ale jak popatrzeć na wykres mocy, to jesteśmy troszkę po
> maksymalnym momencie, a w okolicy dosyć płasko na wykresie, więc można
> przyjąć że to max. Idąc tym tropem, przy 140-150 powinno być maksymalnie
> ekonomicznie. Opory mniejsze niż przy 160, a sprawność silnika już
> bliska max. Dobrze myślę?
>
Ten wykres wiele nie mowi. Dla mojego byl taki:
https://www.i-m-a.de/pdf/Ford/diesel_engines/DLD_Ran
ge_Leaflet_2002.pdf
I tam widac ze to popularne zalozenie ze trza sie trzymac miedzy szczytami jest nie
do konca prawdziwe.
Zreszta i to jest podane w g/kWh wiec i tak latwo przeliczyc nie daje sie.
> No i najważniejsze - niestety nie wyszło to o czym pisałem, że przy 160
> jest mniejsze spalanie niż przy 120 (szacunkowo). Może dlatego, że w
> jedną stronę był duży ruch i paskudnie wietrznie (nie centralnie od
> przodu, ale jednak), a w drugą stronę było spokojnie na drodze (było już
> późno). Jak na takie warunki - i tak podejrzanie mała różnica moim zdaniem.
>
Spokojna glowa. Jak pojedziesz autostrada bursztynowa to starczy 100km zrobic jedna
predkoscia i dotankowac i kolejne 100km druga i ci wszystko wyjdzie.
Tylko trzeba pamietac o dotankowaniu i tym zeby wogole nie zapomniec o tescie :)
Dzieki za pamiec.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
Najnowsze wątki
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Czy grupa p.s.prawo przetrwa najbliższe wybory (prezydenta)?
- 2025-03-19 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-19 Czy "niedopuszczony pełnomocnik" jest w prawie się na to skarżyć jak "świadek" zmarła bez zostawienia mu takiej instrukcji?
- 2025-03-19 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-19 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-19 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad