-
Data: 2019-03-02 22:06:25
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Te pomiary zrobiles przy roznych predkosciach. Znaczy sie raz wolno raz szybko.
> Zauwazylem ze komputry probuja przewidziec calkowite spalanie a to zazwyczaj jest
uzyskiwane przy takiej mieszanej jezdzie.
No tak, ale trasa zgadzała się wystarczająco dobrze, aby można było
oprzeć na niej dalsze rozumowanie, moim zdaniem.
> Tym sie nie przejmuj. Czasem wiater w plecy/oczy zmienia wynik o dobre 10-15% jak
odpowiednio szybki.
Jasne, ale tym razem w pyszczek, nie w plecka, więc brakujące 0.5 nie
tłumaczy. Należało by wręcz zapytać dlaczego nie więcej.
> Ten wykres wiele nie mowi. Dla mojego byl taki:
> https://www.i-m-a.de/pdf/Ford/diesel_engines/DLD_Ran
ge_Leaflet_2002.pdf
>
> I tam widac ze to popularne zalozenie ze trza sie trzymac miedzy szczytami jest nie
do konca prawdziwe.
> Zreszta i to jest podane w g/kWh wiec i tak latwo przeliczyc nie daje sie.
Zrobiłem jeszcze jedną próbę. Jadąc pod górkę, dosyć długa, przełączyłem
w manual i starałem się zaobserwować chwilowe spalanie jadąc tak, aby
nie zmieniała się prędkość. Na wiele prób górki mi nie wystarczyło, ale
zauważyłem, że skrzynia preferuje wysokie biegi, a jak wymuszam niższe,
to spalanie rośnie. Więc moje założenie, że lepiej bliżej 2000rpm nie
sprawdziło się. Skrzynia preferowała ~1200, a każda moja interwencja
tylko pogarszała spalanie - choć niedużo. Lepiej się więc nie wtrącać :)
To takie bardzo, bardzo zgrubne sprawdzenie.
> Spokojna glowa. Jak pojedziesz autostrada bursztynowa to starczy 100km zrobic jedna
predkoscia i dotankowac i kolejne 100km druga i ci wszystko wyjdzie.
> Tylko trzeba pamietac o dotankowaniu i tym zeby wogole nie zapomniec o tescie :)
Raczej małe szanse - nie mam w tamtym kierunku żadnego klienta, a na
wakacje wolę w dół - niewiele dalej, a cieplej. No i utopić się nie da ;)
Swoją drogą - nie muszę tankować dla sprawdzenia. Dla mnie błędy poniżej
2% we wskazaniach komp-rzeczywistość, to po pierwsze mistrzostwo świata,
a po drugie i tak 2x lepiej niż by wystarczyło. Popatrz, jeżeli błąd był
by 2x większy, to na 9 litrach oznacza to poniżej 0.3 litra różnicy!
Ciekawe dlaczego tak dobrze to działa. W volvicy przekłamania zdarzają
są na poziomie 1.5 litra, przy spalaniu w okolicach 8-9/100. To daje
blisko 20% różnicy.
Miłego.
Irek.N.
ps. też czuję, że to nie opony...
Następne wpisy z tego wątku
- 05.03.19 09:58 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=