-
Data: 2019-03-02 22:06:25
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Te pomiary zrobiles przy roznych predkosciach. Znaczy sie raz wolno raz szybko.
> Zauwazylem ze komputry probuja przewidziec calkowite spalanie a to zazwyczaj jest
uzyskiwane przy takiej mieszanej jezdzie.
No tak, ale trasa zgadzała się wystarczająco dobrze, aby można było
oprzeć na niej dalsze rozumowanie, moim zdaniem.
> Tym sie nie przejmuj. Czasem wiater w plecy/oczy zmienia wynik o dobre 10-15% jak
odpowiednio szybki.
Jasne, ale tym razem w pyszczek, nie w plecka, więc brakujące 0.5 nie
tłumaczy. Należało by wręcz zapytać dlaczego nie więcej.
> Ten wykres wiele nie mowi. Dla mojego byl taki:
> https://www.i-m-a.de/pdf/Ford/diesel_engines/DLD_Ran
ge_Leaflet_2002.pdf
>
> I tam widac ze to popularne zalozenie ze trza sie trzymac miedzy szczytami jest nie
do konca prawdziwe.
> Zreszta i to jest podane w g/kWh wiec i tak latwo przeliczyc nie daje sie.
Zrobiłem jeszcze jedną próbę. Jadąc pod górkę, dosyć długa, przełączyłem
w manual i starałem się zaobserwować chwilowe spalanie jadąc tak, aby
nie zmieniała się prędkość. Na wiele prób górki mi nie wystarczyło, ale
zauważyłem, że skrzynia preferuje wysokie biegi, a jak wymuszam niższe,
to spalanie rośnie. Więc moje założenie, że lepiej bliżej 2000rpm nie
sprawdziło się. Skrzynia preferowała ~1200, a każda moja interwencja
tylko pogarszała spalanie - choć niedużo. Lepiej się więc nie wtrącać :)
To takie bardzo, bardzo zgrubne sprawdzenie.
> Spokojna glowa. Jak pojedziesz autostrada bursztynowa to starczy 100km zrobic jedna
predkoscia i dotankowac i kolejne 100km druga i ci wszystko wyjdzie.
> Tylko trzeba pamietac o dotankowaniu i tym zeby wogole nie zapomniec o tescie :)
Raczej małe szanse - nie mam w tamtym kierunku żadnego klienta, a na
wakacje wolę w dół - niewiele dalej, a cieplej. No i utopić się nie da ;)
Swoją drogą - nie muszę tankować dla sprawdzenia. Dla mnie błędy poniżej
2% we wskazaniach komp-rzeczywistość, to po pierwsze mistrzostwo świata,
a po drugie i tak 2x lepiej niż by wystarczyło. Popatrz, jeżeli błąd był
by 2x większy, to na 9 litrach oznacza to poniżej 0.3 litra różnicy!
Ciekawe dlaczego tak dobrze to działa. W volvicy przekłamania zdarzają
są na poziomie 1.5 litra, przy spalaniu w okolicach 8-9/100. To daje
blisko 20% różnicy.
Miłego.
Irek.N.
ps. też czuję, że to nie opony...
Następne wpisy z tego wątku
- 05.03.19 09:58 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka